Dla wielu reklamodawców kampanie AdWords prowadzone lokalnie będą idealnym rozwiązaniem - dlatego warto wiedzieć, że rozszerzenia lokalizacji i połączeń nie są zarezerwowane wyłącznie dla reklam tekstowych wyświetlanych w wyszukiwarce.
Rozszerzenia lokalizacji i połączeń można dodać już na etapie tworzenia nowej kampanii w sieci reklamowej (czyli tzw. kampanii bannerowej). Z czym wiąże się to rozwiązanie i dlaczego jest tak ważne dla firm, które prowadzą swój biznes lokalnie? Dzięki dodaniu rozszerzeń, w reklamie bannerowej (prócz grafiki, krótkiego tekstu promocyjnego oraz znaku wezwania do działania - CTA, all to action) pojawia się także fragment mapy z Google Maps wraz z informacją o lokalizacji firmy czy linkiem do docelowej witryny. Rozszerzenia lokalizacji mogą się wyświetlać razem z reklamami, jeśli potencjalny klient znajduje się w pobliżu firmy lub wykazał zainteresowanie lokalizacją, w której dana firma się znajduje.
Aby dodać rozszerzenia lokalizacji należy najpierw połączyć swoje konto AdWords z kontem Google Moja Firma. W przypadku, gdy obydwa konta są już ze sobą połączone, rozszerzenie lokalizacji można dodać już przy tworzeniu kampanii w sieci reklamowej. Na etapie ustawień należy w wierszu ,,Rozszerzenia reklam" zaznaczyć dwie opcje (lub zaznaczyć tylko jedną z nich - do wyboru):
Czasami opcje te są widoczne w dodatkowych ustawieniach (należy wtedy kliknąć w napis ,,Pokaż dodatkowe ustawienia"), a czasami informacja o rozszerzeniach jest widoczna od razu - wszystko zależy od tego, jaki cel reklamodawca wybierze sobie na samym początku tworzenia kampanii. Co ciekawe, domyślnie zaznaczona jest opcja lokalizacji, natomiast opcję połączenia telefonicznego trzeba już zaznaczyć samodzielnie.
Nieco inaczej cały proces wygląda natomiast w nowej wersji panelu AdWords - tutaj najpierw należy stworzyć kampanię w sieci reklamowej, następnie utworzyć grupę reklam i reklamy, a dopiero potem przejść do zakładki ,,Rozszerzenia" (na podstronie ,,Reklamy i rozszerzenia") i tam dodać nowe rozszerzenie lokalizacji.
W przypadku rozszerzenia połączeń cały proces wygląda identycznie jak w przypadku reklam tekstowych AdWords - aby dodać nowe rozszerzenie z numerem telefonu, należy wybrać kraj i podać docelowy numer, a następnie opcjonalnie włączyć raport połączeń telefonicznych i liczenie konwersji (w przypadku każdej kampanii zalecamy uruchomienie tej opcji, ponieważ pozwala ona na mierzenie skuteczności kampanii AdWords - czytaj więcej w naszym artykule ,,Sprawdź, czy dzięki połączeniom z kampanii AdWords pozyskujesz klientów").
Dodanie ewentualnych rozszerzeń do reklam bannerowych powinno mieć szczególnie znaczenie dla reklamodawców, którzy prowadzą swój biznes lokalnie lub część swojej oferty (np. tylko usługi) kierują do osób z danej miejscowości lub najbliższej okolicy. Użytkownicy bardzo często bowiem szukają informacji o ofercie w swoim najbliższym otoczeniu, a na dodatek nie mają nic przeciwko reklamie, która uwzględnia ich położenie.
Tę sytuację można bardzo łatwo wyjaśnić - dziś większość z nas korzysta ze smartfonów, szuka informacji ,,na już", więc oczywistym jest popularność ofert, z których można skorzystać niemalże w zasięgu ręki. Z każdym wyszukiwaniem wiąże się potrzeba użytkownika - i w tym wszak tkwi siła kampanii Google AdWords, które odpowiadają na potrzeby użytkowników.
Kilka lat temu Google potwierdził to także w swoich badaniach - wynika z nich, że na urządzeniach mobilnych przeprowadzanych jest 88 proc. wyszukiwań lokalnych, a użytkownicy szukają przede wszystkich informacji o godzinach otwarcia i lokalizacji firmy (przy czym ważne też są wskazówki dotyczące dojazdu). Na dodatek są to klienci aktywni - połowa użytkowników, którzy przeprowadzili wyszukiwanie lokalne na smartfonie odwiedziło sklep jeszcze tego samego dnia (dla porównania - w przypadku użytkowników komputerów było to 34% klientów).
Czytaj także: Czy użytkownicy potrzebują lokalnej reklamy?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy