Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak znaleźć idealnego odbiorcę reklamy Google Ads?

Sprawdź, według jakich cech, zachowań czy zainteresowań użytkowników możesz kierować swoje reklamy w kampaniach Google Ads.

Reklamy kierowane w ciemno lub do bardzo szerokiej grupy odbiorców to w wielu przypadkach marnowanie środków przeznaczonych na kampanię Google Ads. W przypadku kampanii w wyszukiwarce Google kierowanie jest o tyle łatwe, że reklama wyświetla się na konkretne zapytania (tzw. słowa kluczowe) – zadaniem reklamodawcy jest odpowiednio ustawić reklamę (np. według lokalizacji czy poprzez dobranie odpowiednich fraz), a następnie optymalizować kampanię. Co w przypadku kampanii, stawiających bardziej na wizerunek i pozyskanie tych klientów, którzy jeszcze do końca nie zdają sobie sprawy, że mogą szukać naszych produktów czy usług? Tu warto korzystać z kampanii w sieci reklamowej (tzw. bannerowej czy YouTube) – reklamy można również wyświetlać według cech, zachowań czy zainteresowań swoich potencjalnych klientów.

Dane demograficzne, w tym wiek i płeć

Dane demograficzne to podstawa każdej kampanii Google Ads – jeśli mamy precyzyjnie określoną personę, możemy równie precyzyjnie dobrać ustawienia naszej grupy docelowej, w tym: wiek, płeć, status rodzicielski (do wyboru są opcje „Ma dzieci”, „Nie ma dzieci” i „Nieznany”) oraz, w niektórych krajach, dochód z gospodarstwa domowego, co pozwala nam znaleźć odpowiednio zamożną grupę klientów. Niestety, w przypadku Polski ta ostatnia opcja nie jest jeszcze dostępna - korzystać z niej mogą reklamodawcy w kilkunastu krajach, w tym m.in. w Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Japonii, Australii i Brazylii.

Zainteresowania odbiorców

Opcja, związana z zainteresowaniami użytkowników, umożliwia wyświetlanie reklam według konkretnych kategorii i tematów, np. motoryzacja, sport, podróże czy moda. Osobom zainteresowanym podróżami Google może więc np. wyświetlić oferty last minute z biur podróży, a osobom zainteresowanym modą – reklamę wyprzedaży w internetowym sklepie odzieżowym.

Kierowanie według zainteresowań zazwyczaj ustawiane jest w kampaniach bannerowych, jednak jakiś czas temu Google zdecydował także o wprowadzeniu tej opcji do kampanii prowadzonych w wyszukiwarce (czytaj także „Kierowanie reklam AdWords według zainteresowań także w sieci wyszukiwania”).

Zdarzenia z życia potencjalnego klienta

W tym przypadku Google pozwala na kierowanie reklam do tych użytkowników, u których algorytmy wykryły nadchodzące ważne wydarzenie w życiu – np. ślub, przeprowadzka, narodziny dziecka. Jak zapewnia Google, te grupy odbiorców są mniej liczne niż pozostałe (zazwyczaj łączną liczbę takich wydarzeń można policzyć na palcach dwóch rąk), ale z drugiej strony jest to grupa osób, które są już praktycznie gotowe do poszukiwania ofert, związanych z nadchodzącym wydarzeniem (np. w przypadku ślubu może to być zakup sukni ślubnej, wynajęcie sali weselnej czy poszukiwania firmy organizującej wesela, a w przypadku narodzin dziecka – poszukiwanie łóżeczka, kosmetyków czy odzieży dla niemowląt – możliwości są więc nieograniczone).

Zainteresowanie potencjalnym zakupem – w tym remarketing

Google pozwala wybrać w swoich kampaniach opcję „Odbiorcy na rynku” – w tym gronie znajdują się klienci, którzy mogą poszukiwać informacji o produktach lub usługach z naszej oferty. A to z kolei oznacza, że prawdopodobnie przymierzają się już do dokonania zakupu.

Ta opcja pozwala wzmocnić działanie kampanii remarketingowej, kierowanej do osób, które już wcześniej odwiedziły naszą stronę internetową lub użyły naszej aplikacji. Uzupełnieniem kampanii remarketingowej może być natomiast kierowanie reklam według opcji Podobni Odbiorcy. Przy tym kierowaniu Google samodzielnie, na podstawie listy remarketingowej, wybierze odbiorców o podobnych zainteresowaniach i zachowaniach, a następnie wyświetli im reklamy.

Czytaj także: „Warto stosować remarketing w sieci reklamowej Google”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.