Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jakich reklam nie będzie można teraz wyświetlać na Youtubie?

Nowość w kampaniach reklamowych Google Ads - Google wprowadził cztery kategorie reklam, których nie będzie można już ustawić na stronie głównej Youtuba.

Aktualizacja ograniczeń dotyczących wyświetlania się wybranych reklam została pojawiła się kilka dni temu. Zakaz dotyczy hazardu, alkoholu, leków sprzedawanych na recepty oraz treści politycznych i wyborów. Reklam z tych kategorii nie będzie można wyświetlać na tzw. banerze masthead, który wyświetla się na stronie głównej Youtuba na wszystkich urządzeniach.

Warto jednak pamiętać, że reklamy, które nie przejdą pozytywnie weryfikacji w przypadku baneru masthead, mogą być z powodzeniem wyświetlane w innych miejscach.

Jakich reklam nie będzie można teraz zobaczyć na popularnym Youtubie?

Do tzw. kategorii niedozwolonych Google zalicza teraz:
- treści związane bezpośrednio z hazardem (offline oraz w sieci) lub takie, które do niego nawiązują - w tym gry online czy społecznościowe gry hazardowe;
- materiały polityczne lub związane z wyborami;
- treści związane bezpośrednio z alkoholem lub do niego nawiązujące - w tym reklamy promujące sprzedaż alkoholu i związane z markami alkoholu; zakaz nie dotyczy tylko samej promocji i sprzedaży - obejmuje także treści o charakterze informacyjnym;
- nazwy leków dostępnych na receptę lub reklamy, które do tych leków nawiązują.

To nie pierwszy zakaz w wykonaniu Googlea

Kategorie związane z hazardem, polityką, alkoholem czy lekami na receptę uzupełniły długą listę niedozwolonych treści reklamowych w Google Ads.Na tej liście znajdują się m.in. podróbki oryginalnych produktów, niebezpieczne produkty czy usługi (jak broń, fajerwerki, narkotyki czy substancje psychoaktywne), reklamy związane z nieuczciwym postępowaniem (takim jak oszustwa akademickie, hakowanie, podrabianie dokumentów) oraz nieodpowiednie treści, promujące nienawiść, dyskryminację czy przemoc.
Treści związane z promocją alkoholu, hazardu i gier, opieki zdrowotnej i leków oraz treści polityczne podlegają dość mocnym ograniczeniom (tak, by nie wyświetlały się nieodpowiednim odbiorcom i w miejscach do tego nieprzeznaczonych), dlatego przed uruchomieniem kampanii warto zapoznać się ze szczegółowymi wymaganiami (można przeczytać je tutaj). Ta sama zasada dotyczy m.in. promocji usług finansowych, praw autorskich, stosowania znaków towarowych czy publikacji reklam przeznaczonych dla dzieci.

Wymagania dotyczące baneru masthead są bardziej restrykcyjne niż wymagania dotyczące innych miejsc

Jak zaznacza Google, wymagania reklamowe w przypadku baneru masthead są bardziej restrykcyjne niż w przypadku innych miejsc, ponieważ dotyczą tak naprawdę strony głównej Youtuba - w zasadzie jest to pierwszy materiał, którą zobaczą użytkownicy po otwarciu witryny czy aplikacji. Oznacza to, że reklamy, które nie spełnią wymagań dotyczących masthead i zostaną odrzucone, mogą być w niektórych przypadkach przejść selekcję do emisji w innych usługach należących do Googlea lub przez niego obsługiwanych.

Czytaj także na blogu:
Jakich reklam Google zakazuje?
Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.