Nowość w kampaniach reklamowych Google Ads - Google wprowadził cztery kategorie reklam, których nie będzie można już ustawić na stronie głównej Youtuba.
Aktualizacja ograniczeń dotyczących wyświetlania się wybranych reklam została pojawiła się kilka dni temu. Zakaz dotyczy hazardu, alkoholu, leków sprzedawanych na recepty oraz treści politycznych i wyborów. Reklam z tych kategorii nie będzie można wyświetlać na tzw. banerze masthead, który wyświetla się na stronie głównej Youtuba na wszystkich urządzeniach.
Warto jednak pamiętać, że reklamy, które nie przejdą pozytywnie weryfikacji w przypadku baneru masthead, mogą być z powodzeniem wyświetlane w innych miejscach.
Do tzw. kategorii niedozwolonych Google zalicza teraz:
- treści związane bezpośrednio z hazardem (offline oraz w sieci) lub takie, które do niego nawiązują - w tym gry online czy społecznościowe gry hazardowe;
- materiały polityczne lub związane z wyborami;
- treści związane bezpośrednio z alkoholem lub do niego nawiązujące - w tym reklamy promujące sprzedaż alkoholu i związane z markami alkoholu; zakaz nie dotyczy tylko samej promocji i sprzedaży - obejmuje także treści o charakterze informacyjnym;
- nazwy leków dostępnych na receptę lub reklamy, które do tych leków nawiązują.
Kategorie związane z hazardem, polityką, alkoholem czy lekami na receptę uzupełniły długą listę niedozwolonych treści reklamowych w Google Ads.Na tej liście znajdują się m.in. podróbki oryginalnych produktów, niebezpieczne produkty czy usługi (jak broń, fajerwerki, narkotyki czy substancje psychoaktywne), reklamy związane z nieuczciwym postępowaniem (takim jak oszustwa akademickie, hakowanie, podrabianie dokumentów) oraz nieodpowiednie treści, promujące nienawiść, dyskryminację czy przemoc.
Treści związane z promocją alkoholu, hazardu i gier, opieki zdrowotnej i leków oraz treści polityczne podlegają dość mocnym ograniczeniom (tak, by nie wyświetlały się nieodpowiednim odbiorcom i w miejscach do tego nieprzeznaczonych), dlatego przed uruchomieniem kampanii warto zapoznać się ze szczegółowymi wymaganiami (można przeczytać je tutaj). Ta sama zasada dotyczy m.in. promocji usług finansowych, praw autorskich, stosowania znaków towarowych czy publikacji reklam przeznaczonych dla dzieci.
Jak zaznacza Google, wymagania reklamowe w przypadku baneru masthead są bardziej restrykcyjne niż w przypadku innych miejsc, ponieważ dotyczą tak naprawdę strony głównej Youtuba - w zasadzie jest to pierwszy materiał, którą zobaczą użytkownicy po otwarciu witryny czy aplikacji. Oznacza to, że reklamy, które nie spełnią wymagań dotyczących masthead i zostaną odrzucone, mogą być w niektórych przypadkach przejść selekcję do emisji w innych usługach należących do Googlea lub przez niego obsługiwanych.
Czytaj także na blogu:
Jakich reklam Google zakazuje?
Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy