Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jakich reklam nie będzie można teraz wyświetlać na Youtubie?

Nowość w kampaniach reklamowych Google Ads - Google wprowadził cztery kategorie reklam, których nie będzie można już ustawić na stronie głównej Youtuba.

Aktualizacja ograniczeń dotyczących wyświetlania się wybranych reklam została pojawiła się kilka dni temu. Zakaz dotyczy hazardu, alkoholu, leków sprzedawanych na recepty oraz treści politycznych i wyborów. Reklam z tych kategorii nie będzie można wyświetlać na tzw. banerze masthead, który wyświetla się na stronie głównej Youtuba na wszystkich urządzeniach.

Warto jednak pamiętać, że reklamy, które nie przejdą pozytywnie weryfikacji w przypadku baneru masthead, mogą być z powodzeniem wyświetlane w innych miejscach.

Jakich reklam nie będzie można teraz zobaczyć na popularnym Youtubie?

Do tzw. kategorii niedozwolonych Google zalicza teraz:
- treści związane bezpośrednio z hazardem (offline oraz w sieci) lub takie, które do niego nawiązują - w tym gry online czy społecznościowe gry hazardowe;
- materiały polityczne lub związane z wyborami;
- treści związane bezpośrednio z alkoholem lub do niego nawiązujące - w tym reklamy promujące sprzedaż alkoholu i związane z markami alkoholu; zakaz nie dotyczy tylko samej promocji i sprzedaży - obejmuje także treści o charakterze informacyjnym;
- nazwy leków dostępnych na receptę lub reklamy, które do tych leków nawiązują.

To nie pierwszy zakaz w wykonaniu Googlea

Kategorie związane z hazardem, polityką, alkoholem czy lekami na receptę uzupełniły długą listę niedozwolonych treści reklamowych w Google Ads.Na tej liście znajdują się m.in. podróbki oryginalnych produktów, niebezpieczne produkty czy usługi (jak broń, fajerwerki, narkotyki czy substancje psychoaktywne), reklamy związane z nieuczciwym postępowaniem (takim jak oszustwa akademickie, hakowanie, podrabianie dokumentów) oraz nieodpowiednie treści, promujące nienawiść, dyskryminację czy przemoc.
Treści związane z promocją alkoholu, hazardu i gier, opieki zdrowotnej i leków oraz treści polityczne podlegają dość mocnym ograniczeniom (tak, by nie wyświetlały się nieodpowiednim odbiorcom i w miejscach do tego nieprzeznaczonych), dlatego przed uruchomieniem kampanii warto zapoznać się ze szczegółowymi wymaganiami (można przeczytać je tutaj). Ta sama zasada dotyczy m.in. promocji usług finansowych, praw autorskich, stosowania znaków towarowych czy publikacji reklam przeznaczonych dla dzieci.

Wymagania dotyczące baneru masthead są bardziej restrykcyjne niż wymagania dotyczące innych miejsc

Jak zaznacza Google, wymagania reklamowe w przypadku baneru masthead są bardziej restrykcyjne niż w przypadku innych miejsc, ponieważ dotyczą tak naprawdę strony głównej Youtuba - w zasadzie jest to pierwszy materiał, którą zobaczą użytkownicy po otwarciu witryny czy aplikacji. Oznacza to, że reklamy, które nie spełnią wymagań dotyczących masthead i zostaną odrzucone, mogą być w niektórych przypadkach przejść selekcję do emisji w innych usługach należących do Googlea lub przez niego obsługiwanych.

Czytaj także na blogu:
Jakich reklam Google zakazuje?
Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.