Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kampanie produktowe: Google pomoże ocenić skuteczność stron docelowych

W nowej kolumnie w kampaniach Google Shopping będzie można sprawdzić, na której z docelowych podstron klienci sfinalizowali najwięcej transakcji.

Nowość od Googlea przypomina zasadę, która powinna przyświecać wszystkim reklamodawcom - sam ruch na stronie nie jest najważniejszy, istotny jest efekt w postaci większej sprzedaży. Szczególnie istotne jest to w przypadku kampaniach produktowych (Google Shopping), które umożliwiają promocję wyłącznie konkretnych produktów - dzięki czemu wiadomo, ile konkretnie zamówień (konwersji) zostało odnotowanych.

Teraz Google umożliwi jeszcze bardziej szczegółową analizę - w nowej kolumnie będzie można sprawdzić, ile zamówień zostało złożonych na danej stronie docelowej. Pozwoli to ocenić, która podstrona budzi największe zaufanie wśród potencjalnych klientów - a stąd jest już tylko krok do wprowadzenia zmian także na innych stronach.

(więcej o nowości na blogu Googlea: Sprawdzanie wydajności stron docelowych w kampaniach produktowych na stronie „Strony docelowe”).

Jak zadbać o to, by jak najwięcej wizyt kończyło się zakupem? 

Czasem wystarczy wdrożyć kilka ważnych punktów, by zwiększyć liczbę swoich zamówień i nie tracić pieniędzy na niepotrzebnie kliknięcia:

1. łatwość w poruszaniu się po sklepie - proces zakupu powinien być prosty, łatwy i przyjemny; dzięki temu - jeśli klient nie natrafi na trudności podczas składania zamówienia - jest większa szansa, że się nie rozmyśli i nie zrezygnuje; dlatego warto wprowadzić np. możliwość zakupu bez rejestracji (można to też zastąpić opcją automatycznego zakładania konta już podczas podawania swoich danych do wysyłki), możliwość edycji koszyka na każdym etapie zakupu lub opcję złożenia zamówienia na jednej stronie, bez przechodzenia na kolejne podstrony;

2. pomoc oferowana różnymi kanałami i na każdym etapie zakupu - ważne jest, by szybko i sprawnie rozwiać wszelkie wątpliwości klienta; w takim wypadku warto umożliwić kontakt ze sklepem za pośrednictwem różnych kanałów (np chat czy infolinia, z którą można się szybko połączyć); w takim wypadku istnieje spora szansa, że część użytkowników nie porzuci swojego koszyka, tylko zada pytania, by w ten sposób znaleźć rozwiązanie swojego problemu; należy jednak pamiętać, że w tym wypadku kluczowa jest szybkość obsługi zapytania - im więcej czasu mija od momentu zapytania do uzyskania odpowiedzi, tym zmniejsza się szansa na zakup;

3. gwarancje bezpieczeństwa transakcji - w dzisiejszych czasach gwarancja bezpieczeństwa transakcji powinna już być czymś oczywistym - dlatego warto umieścić na stronie wszystkie informacje, które wpływają na bezpieczeństwo transakcji i wyjaśnić całą procedurę płatności; kluczowe jest, by wszystkie oferowane przez sklep rozwiązania informatyczne budziły zaufanie, podobnie jak serwisy internetowe, na które klient jest przekierowywany (np. platformy do dokonywania szybkich przelewów);

4. opcji wyboru nie może być zbyt dużo - warto korzystać z różnych rozwiązań (np. różnych opcji dostaw) i oferować je klientowi, ale z drugiej strony - co za dużo, może się okazać niezdrowo; jak pisaliśmy już w jednym z naszych tekstów im więcej możliwości wyboru, tym większe ryzyko, że nie dojdzie do finalizacji transakcji; z takim problemem spotkaliśmy się u jednego z naszych klientów - tutaj problemem nie była zbyt mała liczba opcji do wyboru, wręcz przeciwnie; z analizy Google Analytics wynikło, że zbyt duża liczba opcji do wyboru, podanych na jednej z podstron, sprawiła, że klienci zaczynali się gubić i w rezultacie rezygnowali z zakupu. Czytaj więcej: Jak zmiany na firmowej stronie mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (case study).

Jak skutecznie finalizować transakcje? Czytaj więcej w artykule:

13 sposobów na zmniejszenie liczby koszyków porzucanych w sklepie internetowym

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.