Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Kampanie produktowe: Google pomoże ocenić skuteczność stron docelowych

27—06—2019

W nowej kolumnie w kampaniach Google Shopping będzie można sprawdzić, na której z docelowych podstron klienci sfinalizowali najwięcej transakcji.

Nowość od Googlea przypomina zasadę, która powinna przyświecać wszystkim reklamodawcom - sam ruch na stronie nie jest najważniejszy, istotny jest efekt w postaci większej sprzedaży. Szczególnie istotne jest to w przypadku kampaniach produktowych (Google Shopping), które umożliwiają promocję wyłącznie konkretnych produktów - dzięki czemu wiadomo, ile konkretnie zamówień (konwersji) zostało odnotowanych.

Teraz Google umożliwi jeszcze bardziej szczegółową analizę - w nowej kolumnie będzie można sprawdzić, ile zamówień zostało złożonych na danej stronie docelowej. Pozwoli to ocenić, która podstrona budzi największe zaufanie wśród potencjalnych klientów - a stąd jest już tylko krok do wprowadzenia zmian także na innych stronach.

(więcej o nowości na blogu Googlea: Sprawdzanie wydajności stron docelowych w kampaniach produktowych na stronie „Strony docelowe”).

Jak zadbać o to, by jak najwięcej wizyt kończyło się zakupem? 

Czasem wystarczy wdrożyć kilka ważnych punktów, by zwiększyć liczbę swoich zamówień i nie tracić pieniędzy na niepotrzebnie kliknięcia:

1. łatwość w poruszaniu się po sklepie - proces zakupu powinien być prosty, łatwy i przyjemny; dzięki temu - jeśli klient nie natrafi na trudności podczas składania zamówienia - jest większa szansa, że się nie rozmyśli i nie zrezygnuje; dlatego warto wprowadzić np. możliwość zakupu bez rejestracji (można to też zastąpić opcją automatycznego zakładania konta już podczas podawania swoich danych do wysyłki), możliwość edycji koszyka na każdym etapie zakupu lub opcję złożenia zamówienia na jednej stronie, bez przechodzenia na kolejne podstrony;

2. pomoc oferowana różnymi kanałami i na każdym etapie zakupu - ważne jest, by szybko i sprawnie rozwiać wszelkie wątpliwości klienta; w takim wypadku warto umożliwić kontakt ze sklepem za pośrednictwem różnych kanałów (np chat czy infolinia, z którą można się szybko połączyć); w takim wypadku istnieje spora szansa, że część użytkowników nie porzuci swojego koszyka, tylko zada pytania, by w ten sposób znaleźć rozwiązanie swojego problemu; należy jednak pamiętać, że w tym wypadku kluczowa jest szybkość obsługi zapytania - im więcej czasu mija od momentu zapytania do uzyskania odpowiedzi, tym zmniejsza się szansa na zakup;

3. gwarancje bezpieczeństwa transakcji - w dzisiejszych czasach gwarancja bezpieczeństwa transakcji powinna już być czymś oczywistym - dlatego warto umieścić na stronie wszystkie informacje, które wpływają na bezpieczeństwo transakcji i wyjaśnić całą procedurę płatności; kluczowe jest, by wszystkie oferowane przez sklep rozwiązania informatyczne budziły zaufanie, podobnie jak serwisy internetowe, na które klient jest przekierowywany (np. platformy do dokonywania szybkich przelewów);

4. opcji wyboru nie może być zbyt dużo - warto korzystać z różnych rozwiązań (np. różnych opcji dostaw) i oferować je klientowi, ale z drugiej strony - co za dużo, może się okazać niezdrowo; jak pisaliśmy już w jednym z naszych tekstów im więcej możliwości wyboru, tym większe ryzyko, że nie dojdzie do finalizacji transakcji; z takim problemem spotkaliśmy się u jednego z naszych klientów - tutaj problemem nie była zbyt mała liczba opcji do wyboru, wręcz przeciwnie; z analizy Google Analytics wynikło, że zbyt duża liczba opcji do wyboru, podanych na jednej z podstron, sprawiła, że klienci zaczynali się gubić i w rezultacie rezygnowali z zakupu. Czytaj więcej: Jak zmiany na firmowej stronie mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (case study).

Jak skutecznie finalizować transakcje? Czytaj więcej w artykule:

13 sposobów na zmniejszenie liczby koszyków porzucanych w sklepie internetowym

Słowa kluczowe

  • google shopping
  • kampania produktowa

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.