Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Karuzela w reklamach tekstowych Google Ads – nowy pomysł Google

Kilka dni temu w sieci pojawiły się doniesienia o nowym pomyśle Google – wyświetlaniu reklam tekstowych na urządzeniach mobilnych w formie karuzeli. Rozwiązanie zarejestrowano na razie w Stanach Zjednoczonych.

Google co jakiś czas testuje nowości w reklamach Google Ads – ostatnio pisaliśmy o nowym rozszerzeniu automatycznym dotyczącym liczby użytkowników odwiedzających reklamowaną witrynę. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Trwają testy nowego rozszerzenia automatycznego reklam Google Ads?”. Także i tym razem zmiana miałaby dotyczyć reklam tekstowych.

Do tej pory karuzela wykorzystywana była w reklamach Google Shopping. Jak wygląda karuzela zastosowana w reklamach tekstowych?

W wyłapanej przez użytkowników w Stanach wersji, propozycje innych reklam wyświetlały się pod pełną reklamą tekstową na smartfonie z adnotacją „People also considered”:


Źródło: Twittertps://twitter.com/semrush/status/1141730947043352576

Reklamy wyświetlone pod spodem wyglądały jak skrócone wersje zwykłych reklam tekstowych – miały dwa nagłówki, adres URL, a tekst samej reklamy był ucięty.Taki sposób wyświetlania reklam sprawiłby, że pozycja zajmowana na stronie z wynikami wyszukiwania miałaby jeszcze większe znaczenie. Wszystkie, poza pierwszą, wyświetloną z rozszerzeniami i trzema nagłówkami reklamą, wyglądają nieatrakcyjnie, a przez obcięty tekst ich wartość informacyjna jest bardzo mała.

Być może testowany sposób wyświetlania ma więc związek z rezygnacją z pokazywania średniej pozycji reklamy w raportach oraz nowymi strategiami ustalania stawek (więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Zmiana w strategiach ustalania stawek w kampaniach Google Ads”). Na razie Google nie potwierdziło, czy nowe rozwiązanie zostanie wprowadzone do Google Ads na stałe i czy dotyczyć będzie jedynie reklam marek, jak w znalezionym  przez internautów przykładzie.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.