Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Karuzela w reklamach tekstowych Google Ads – nowy pomysł Google

22—07—2019

Kilka dni temu w sieci pojawiły się doniesienia o nowym pomyśle Google – wyświetlaniu reklam tekstowych na urządzeniach mobilnych w formie karuzeli. Rozwiązanie zarejestrowano na razie w Stanach Zjednoczonych.

Google co jakiś czas testuje nowości w reklamach Google Ads – ostatnio pisaliśmy o nowym rozszerzeniu automatycznym dotyczącym liczby użytkowników odwiedzających reklamowaną witrynę. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Trwają testy nowego rozszerzenia automatycznego reklam Google Ads?”. Także i tym razem zmiana miałaby dotyczyć reklam tekstowych.

Do tej pory karuzela wykorzystywana była w reklamach Google Shopping. Jak wygląda karuzela zastosowana w reklamach tekstowych?

W wyłapanej przez użytkowników w Stanach wersji, propozycje innych reklam wyświetlały się pod pełną reklamą tekstową na smartfonie z adnotacją „People also considered”:


Źródło: Twittertps://twitter.com/semrush/status/1141730947043352576

Reklamy wyświetlone pod spodem wyglądały jak skrócone wersje zwykłych reklam tekstowych – miały dwa nagłówki, adres URL, a tekst samej reklamy był ucięty.Taki sposób wyświetlania reklam sprawiłby, że pozycja zajmowana na stronie z wynikami wyszukiwania miałaby jeszcze większe znaczenie. Wszystkie, poza pierwszą, wyświetloną z rozszerzeniami i trzema nagłówkami reklamą, wyglądają nieatrakcyjnie, a przez obcięty tekst ich wartość informacyjna jest bardzo mała.

Być może testowany sposób wyświetlania ma więc związek z rezygnacją z pokazywania średniej pozycji reklamy w raportach oraz nowymi strategiami ustalania stawek (więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Zmiana w strategiach ustalania stawek w kampaniach Google Ads”). Na razie Google nie potwierdziło, czy nowe rozwiązanie zostanie wprowadzone do Google Ads na stałe i czy dotyczyć będzie jedynie reklam marek, jak w znalezionym  przez internautów przykładzie.

Słowa kluczowe

  • karuzela
  • reklamy tekstowe
  • google ads

Najnowsze artykuły

Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online

Coraz bardziej rygorystyczne obostrzenia związane z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa powodują, że handel przenosi się do sieci. Czy obecna sytuacja może być szansą dla działających w branży e-commerce?

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Na jakie elementy warto zwrócić uwagę, gdy podczas epidemii większość naszych klientów siedzi w domu? Podstawa to skuteczne wykorzystanie Internetu

Sprawdź, jak wartościowi są Twoi klienci

W panelu Google Ads pojawił się nowy wskaźnik - „Wartość Klienta”. Pozwala on sprawdzić, jakie cechy mają klienci, którzy przynoszą reklamodawcy największy zysk.