Twoja strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych lub klienci poszukują Twojej oferty przede wszystkim na komputerach stacjonarnych? Rozwiązaniem może być kierowanie kampanii tylko na wybrane urządzenia - wystarczą odpowiednie ustawienia kampanii i umiejętne dostosowanie stawek za kliknięcie.
W momencie, gdy większość z użytkowników korzysta w różnych sytuacjach z różnych urządzeń - a przy tym mogą też szukać zupełnie innych produktów czy usług - odpowiednie ustawienie kampanii i wyświetlanie reklam tylko na wybranych urządzeniach, to niezwykle przydatna funkcja, którą warto stosować w swoich kampaniach AdWords. Dodatkowo także można z niej skorzystać w dość prosty sposób - wystarczy wejść w ustawienia kampanii i odpowiednio dostosować stawki.
Kierowanie reklam AdWords na konkretny typ urządzeń może się okazać przydatnym rozwiązaniem w wielu przypadkach, np. wtedy, gdy:
Kampanię AdWords można kierować na trzy typy urządzeń: smartfony, tablety oraz na komputery stacjonarne. Aby wyświetlać reklamy tylko np. na komputerach stacjonarnych należy uruchomić konto w nowej wersji AdWords, wejść do odpowiedniej kampanii i w menu po lewej stronie wybrać „Urządzenia”. Następnie należy przejść do kolumny „Dostosowanie stawek” i w przypadku telefonów komórkowych oraz tabletów ustawić dostosowanie stawek „-100 proc.”. Jeśli natomiast chcemy, by kampania kierowana była tylko na smartfony i tablety, należy zmniejszyć o 100 proc. stawkę dla komputerów stacjonarnych.
Podobnie wyglądają ustawienia w starej wersji panelu AdWords. Wystarczy wejść do odpowiedniej kampanii, następnie wybrać zakładkę „Ustawienia”, kliknąć przycisk „Urządzenia” i zmienić dostosowanie stawek w przypadku konkretnych urządzeń.
Odpowiednie dostosowanie stawek może się przydać nie tylko przy wyświetlaniu reklam AdWords na odpowiednich urządzeniach. Stawki można bowiem dostosować w zależności od lokalizacji użytkowników, harmonogramu wyświetlania reklam, odpowiednich treści, tematów i miejsc docelowych, obecności użytkownika na liście remarketingowej czy umieszczenia w reklamie tekstowej możliwości połączenia telefonicznego.
Dostosowanie stawek ustawia się w wartościach procentowych - przy czym nie zawsze musi to być tylko 0 lub 100 proc., jak w powyższych przykładach. Jeśli np. reklamodawcy zależy na wyświetlaniu reklam większej liczbie użytkowników w danej lokalizacji (np. w określonej dzielnicy), może właśnie pod tym kątem dostosować stawkę i zwiększyć ją o 50 proc. Jeśli więc początkowa stawka zostanie ustawiona na poziomie 6 zł, to stawka dla wyszukiwań w danej lokalizacji będzie wynosiła 9 zł, ponieważ początkowa stawka zostanie podwyższona o 50 proc., co oznacza, że w tym przypadku będzie to 3 zł.
Czytaj także: „Dostosowanie stawek teraz można ustawić także dla połączeń telefonicznych”
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy