Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Kierowanie reklam AdWords na konkretne urządzenia - poradnik krok po kroku

19—05—2018

Twoja strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych lub klienci poszukują Twojej oferty przede wszystkim na komputerach stacjonarnych? Rozwiązaniem może być kierowanie kampanii tylko na wybrane urządzenia - wystarczą odpowiednie ustawienia kampanii i umiejętne dostosowanie stawek za kliknięcie.

W momencie, gdy większość z użytkowników korzysta w różnych sytuacjach z różnych urządzeń - a przy tym mogą też szukać zupełnie innych produktów czy usług - odpowiednie ustawienie kampanii i wyświetlanie reklam tylko na wybranych urządzeniach, to niezwykle przydatna funkcja, którą warto stosować w swoich kampaniach AdWords. Dodatkowo także można z niej skorzystać w dość prosty sposób - wystarczy wejść w ustawienia kampanii i odpowiednio dostosować stawki.

Kiedy kierowanie na urządzenia okazuje się przydatne?

Kierowanie reklam AdWords na konkretny typ urządzeń może się okazać przydatnym rozwiązaniem w wielu przypadkach, np. wtedy, gdy:

  • strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych - w ostatnim czasie ruch internetowy generowany na urządzeniach mobilnych przewyższył ruch generowany na urządzeniach stacjonarnych, więc posiadanie mobilnej wersji strony jest w zasadzie koniecznością; niestety, czasem może się okazać, że przebudowa witryny (nawet jeśli oparta będzie na gotowych rozwiązaniach typu Wordpress) zajmie zbyt dużo czasu lub będzie kosztowała za dużo, by firma mogła sobie na to pozwolić; w efekcie nadal funkcjonuje zbudowana przed wieloma laty strona, która kiepsko wygląda na mniejszych ekranach urządzeń mobilnych; w takim wypadku lepiej, by trafiali na nią potencjalni klienci korzystający z komputerów - w przypadku urządzeń mobilnych istnieje bowiem ryzyko, że użytkownik i tak nie odczyta źle rozmieszczonych treści, więc z dużym prawdopodobieństwem zniechęcony opuści witrynę, a pieniądze na kampanię zostaną po prostu zmarnowane;
  • oferta jest kierowana do innych firm, więc wyszukiwania najczęściej są dokonywane w godzinach pracy (od rana do popołudnia) i na urządzeniach stacjonarnych; w takim wypadku - by odpowiednio skoncentrować budżet na dotarciu do swoich potencjalnych klientów - można nie tylko ograniczyć wyświetlanie reklam na urządzeniach stacjonarnych, ale i ustawić harmonogram kampanii na określone dni i godziny;
  • potencjalni klienci szukają oferty spontanicznie, by od razu podjąć decyzję o skorzystaniu z niej - kilka lat temu Google przeprowadził badania, z których wynikało, że z urządzeń mobilnych użytkownicy korzystają nieco inaczej niż w urządzeń stacjonarnych - są bardziej skłonni podjąć decyzję o zakupie produktu czy o skorzystaniu z usługi, ponieważ na smartfonie szukają informacji potrzebnych „na teraz” (czytaj: „Raport Google'a: jak użytkownicy korzystają ze smartfonów”); w przypadku takich firm, jak np. restauracje, które mogą dysponować mocno ograniczonym budżetem na kampanie AdWords, można przetestować rozwiązanie, polegające na wyświetlaniu reklam osobom, które szukają na smartfonach informacji o restauracji w określonej lokalizacji (np. w niewielkiej odległości od lokalu).

Jak ustawić kierowanie kampanii AdWords na odpowiednie urządzenia?

Kampanię AdWords można kierować na trzy typy urządzeń: smartfony, tablety oraz na komputery stacjonarne. Aby wyświetlać reklamy tylko np. na komputerach stacjonarnych należy uruchomić konto w nowej wersji AdWords, wejść do odpowiedniej kampanii i w menu po lewej stronie wybrać „Urządzenia”. Następnie należy przejść do kolumny „Dostosowanie stawek” i w przypadku telefonów komórkowych oraz tabletów ustawić dostosowanie stawek „-100 proc.”. Jeśli natomiast chcemy, by kampania kierowana była tylko na smartfony i tablety, należy zmniejszyć o 100 proc. stawkę dla komputerów stacjonarnych.

Podobnie wyglądają ustawienia w starej wersji panelu AdWords. Wystarczy wejść do odpowiedniej kampanii, następnie wybrać zakładkę „Ustawienia”, kliknąć przycisk „Urządzenia” i zmienić dostosowanie stawek w przypadku konkretnych urządzeń.

Podsumowanie - jak jeszcze w kampanii AdWords może przydać się odpowiednie dostosowanie stawek?

Odpowiednie dostosowanie stawek może się przydać nie tylko przy wyświetlaniu reklam AdWords na odpowiednich urządzeniach. Stawki można bowiem dostosować w zależności od lokalizacji użytkowników, harmonogramu wyświetlania reklam, odpowiednich treści, tematów i miejsc docelowych, obecności użytkownika na liście remarketingowej czy umieszczenia w reklamie tekstowej możliwości połączenia telefonicznego. 

Dostosowanie stawek ustawia się w wartościach procentowych - przy czym nie zawsze musi to być tylko 0 lub 100 proc., jak w powyższych przykładach. Jeśli np. reklamodawcy zależy na wyświetlaniu reklam większej liczbie użytkowników w danej lokalizacji (np. w określonej dzielnicy), może właśnie pod tym kątem dostosować stawkę i zwiększyć ją o 50 proc. Jeśli więc początkowa stawka zostanie ustawiona na poziomie 6 zł, to stawka dla wyszukiwań w danej lokalizacji będzie wynosiła 9 zł, ponieważ początkowa stawka zostanie podwyższona o 50 proc., co oznacza, że w tym przypadku będzie to 3 zł.

Czytaj także: „Dostosowanie stawek teraz można ustawić także dla połączeń telefonicznych”

Słowa kluczowe

  • dostosowanie stawek
  • CPC
  • Adwords

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.