Dostosowanie stawek – funkcja umożliwiająca automatyczną zmianę stawek za kliknięcie w reklamę – będzie mogła być teraz stosowana również w reklamach typu „Tylko połączenie” oraz w reklamach zawierających rozszerzenia połączeń. To dobre rozwiązanie dla tych reklamodawców, którym szczególnie zależy na kontakcie telefonicznym z klientem.
Dostosowanie stawek to funkcja, która umożliwia zmianę stawek w prowadzonych kampaniach Google AdWords w zależności od np. od miejsca, czasu czy urządzenia, na którym użytkownicy wyszukują informacje. Kilka dni temu Google ogłosił, że w nowej wersji AdWords dostosowanie stawek można wprowadzać także pod kątem połączeń telefonicznych, czyli w przypadku płatnych reklam tekstowych typu „Tylko połączenie” oraz reklam, w których ustawione zostały rozszerzenia połączeń. Na to rozwiązanie powinni zwrócić uwagę ci reklamodawcy, którym szczególnie zależy na kontakcie telefonicznym z klientem, a nie na przekierowaniu go na stronę internetową.
Dzięki dostosowaniu stawek koszt za kliknięcie w reklamę może się zmieniać w zależności np. od miejsca, gdzie przebywa użytkownik, od urządzenia, z którego korzysta czy od pory dnia, w której wyszukuje daną informację. W praktyce dostosowanie stawek pozwala na zmianę częstotliwości wyświetlania reklam – tak, by częściej wyświetlać je w tych sytuacjach, kiedy jest największa szansa na pozyskanie klienta.
Dostosowanie stawek ustawia się w wartościach procentowych. Przykładowo – jeśli np. reklamodawcy zależy na wyświetlaniu reklam większej liczbie użytkowników smartfonów, może dostosować stawkę pod kątem urządzeń mobilnych i zwiększyć ją o 50 proc. Jeśli więc początkowa stawka zostanie ustawiona na poziomie 4 zł, to stawka dla wyszukiwań na smartfonach będzie wynosiła 6 zł, ponieważ początkowa stawka zostanie podwyższona o 50 proc., czyli – w tym przypadku – o 2 zł.
Obecnie Google proponuje reklamodawcom dostosowanie stawek w zależności od:
Jak podaje Google, reklamy umożliwiające bezpośrednie połączenia telefoniczne (bez konieczności wchodzenia na stronę internetową reklamodawcy i szukania danych kontaktowych), generują trzykrotnie więcej konwersji niż tradycyjne reklamy. Z tego powodu Google wprowadził dostosowanie stawek również w przypadku reklam, które umożliwiają nawiązanie połączenia. Obecnie można więc zwiększyć stawki w przypadku reklam, wyświetlanych na urządzeniach mobilnych – dzięki temu użytkownikom smartfonów częściej będą się wyświetlały reklamy, w których wystarczy tylko jedno kliknięcie, by zadzwonić do firmy.
Nowe rozwiązanie można zastosować w reklamach typu „Tylko połączenie” oraz reklamach tekstowych, które ustawione mają rozszerzenie połączenia. Skorzystać z niego powinni zwłaszcza ci reklamodawcy, którzy nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej lub nie jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych, a w codziennej działalności zależy im przede wszystkim na kontakcie telefonicznym z klientem.
Dostosowanie stawek pod kątem połączeń telefonicznych jest dostępne w nowym panelu Google AdWords, który ma zostać wprowadzony u wszystkich reklamodawców do końca tego roku.
Google ogłosił, że w nowej wersji AdWords dostosowanie stawek za kliknięcie można wprowadzać także pod kątem połączeń telefonicznych, czyli w przypadku płatnych reklam tekstowych typu „Tylko połączenie” oraz reklam, w których ustawione zostały rozszerzenia połączeń. Dzięki temu użytkownikom smartfonów mogą się częściej wyświetlać te reklamy, w których wystarczy tylko jedno kliknięcie, by zadzwonić do firmy. Google zapewnia, że takie generują one nawet trzykrotnie więcej konwersji niż tradycyjne reklamy.
Nowym rozwiązaniem powinni zainteresować się także ci reklamodawcy, którzy nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej lub nie jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych, a w codziennej działalności zależy im przede wszystkim na kontakcie telefonicznym z klientem.
Przeczytaj także nasz artykuł Nowe reklamy Google Adwords „Tylko połączenie”.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy