Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dostosowanie stawek teraz można ustawić także dla połączeń telefonicznych

Dostosowanie stawek – funkcja umożliwiająca automatyczną zmianę stawek za kliknięcie w reklamę – będzie mogła być teraz stosowana również w reklamach typu „Tylko połączenie” oraz w reklamach zawierających rozszerzenia połączeń. To dobre rozwiązanie dla tych reklamodawców, którym szczególnie zależy na kontakcie telefonicznym z klientem.

Dostosowanie stawek to funkcja, która umożliwia zmianę stawek w prowadzonych kampaniach Google AdWords w zależności od np. od miejsca, czasu czy urządzenia, na którym użytkownicy wyszukują informacje. Kilka dni temu Google ogłosił, że w nowej wersji AdWords dostosowanie stawek można wprowadzać także pod kątem połączeń telefonicznych, czyli w przypadku płatnych reklam tekstowych typu „Tylko połączenie” oraz reklam, w których ustawione zostały rozszerzenia połączeń. Na to rozwiązanie powinni zwrócić uwagę ci reklamodawcy, którym szczególnie zależy na kontakcie telefonicznym z klientem, a nie na przekierowaniu go na stronę internetową.

Dostosowanie stawek umożliwia zmianę częstotliwości wyświetlania reklam

Dzięki dostosowaniu stawek koszt za kliknięcie w reklamę może się zmieniać w zależności np. od miejsca, gdzie przebywa użytkownik, od urządzenia, z którego korzysta czy od pory dnia, w której wyszukuje daną informację. W praktyce dostosowanie stawek pozwala na zmianę częstotliwości wyświetlania reklam – tak, by częściej wyświetlać je w tych sytuacjach, kiedy jest największa szansa na pozyskanie klienta.

Dostosowanie stawek ustawia się w wartościach procentowych. Przykładowo – jeśli np. reklamodawcy zależy na wyświetlaniu reklam większej liczbie użytkowników smartfonów, może dostosować stawkę pod kątem urządzeń mobilnych i zwiększyć ją o 50 proc. Jeśli więc początkowa stawka zostanie ustawiona na poziomie 4 zł, to stawka dla wyszukiwań na smartfonach będzie wynosiła 6 zł, ponieważ początkowa stawka zostanie podwyższona o 50 proc., czyli – w tym przypadku – o 2 zł.

Dostosowanie stawek może się odbywać na kilku obszarach

Obecnie Google proponuje reklamodawcom dostosowanie stawek w zależności od:

Dostosowanie stawek w połączeniach telefonicznych

Jak podaje Google, reklamy umożliwiające bezpośrednie połączenia telefoniczne (bez konieczności wchodzenia na stronę internetową reklamodawcy i szukania danych kontaktowych), generują trzykrotnie więcej konwersji niż tradycyjne reklamy. Z tego powodu Google wprowadził dostosowanie stawek również w przypadku reklam, które umożliwiają nawiązanie połączenia. Obecnie można więc zwiększyć stawki w przypadku reklam, wyświetlanych na urządzeniach mobilnych – dzięki temu użytkownikom smartfonów częściej będą się wyświetlały reklamy, w których wystarczy tylko jedno kliknięcie, by zadzwonić do firmy. 

Nowe rozwiązanie można zastosować w reklamach typu „Tylko połączenie” oraz reklamach tekstowych, które ustawione mają rozszerzenie połączenia. Skorzystać z niego powinni zwłaszcza ci reklamodawcy, którzy nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej lub nie jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych, a w codziennej działalności zależy im przede wszystkim na kontakcie telefonicznym z klientem.

Dostosowanie stawek pod kątem połączeń telefonicznych jest dostępne w nowym panelu Google AdWords, który ma zostać wprowadzony u wszystkich reklamodawców do końca tego roku.

Podsumowanie

Google ogłosił, że w nowej wersji AdWords dostosowanie stawek za kliknięcie można wprowadzać także pod kątem połączeń telefonicznych, czyli w przypadku płatnych reklam tekstowych typu „Tylko połączenie” oraz reklam, w których ustawione zostały rozszerzenia połączeń. Dzięki temu użytkownikom smartfonów mogą się częściej wyświetlać te reklamy, w których wystarczy tylko jedno kliknięcie, by zadzwonić do firmy. Google zapewnia, że takie generują one nawet trzykrotnie więcej konwersji niż tradycyjne reklamy.

Nowym rozwiązaniem powinni zainteresować się także ci reklamodawcy, którzy nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej lub nie jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych, a w codziennej działalności zależy im przede wszystkim na kontakcie telefonicznym z klientem.

Przeczytaj także nasz artykuł Nowe reklamy Google Adwords „Tylko połączenie”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.