Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kilka nowości w aplikacji mobilnej Google Ads

W ostatnim czasie do aplikacji mobilnej Google Ads trafiły informacje o wyniku optymalizacji, pojawiło się także nowe udogodnienie możliwość ustawienia ciemnego motywu w tle aplikacji.

Aplikacja mobilna Google Ads (dostępna na Androida i iOS) nie zastąpi oczywiście panelu reklamowego czy Edytora Google Ads, jednak pomocny jest przy wprowadzaniu szybkich zmian. Teraz do dostępnych funkcji dołączyły także kolejne – w tym możliwość sprawdzenia wyniku optymalizacji oraz wprowadzenia zmian, które ten wynik mają poprawić. Dodatkowo aplikacja za każdym razem powiadomi użytkownika, kiedy wynik ulegnie zmianie – dzięki niektóre konieczne zmiany będzie można wprowadzić od razu, bez konieczności siadania do komputera. Jest także nowość przydatna użytkownikom, którzy lubią pracować z ciemnym motywem w tle – można go teraz ustawić także w nowej wersji aplikacji (choć na razie tylko na Androida).

Praca z ciemnym motywem w tle? Teraz to już możliwe

Możliwość ustawienia ciemnego motywu w Google Ads nie ma nic wspólnego z prowadzeniem kampanii czy jej optymalizacją – to raczej ukłon w stronę tych reklamodawców, którzy wolą pracę z ciemnym tłem. Sam Google zresztą zapowiedział, że zmiana zaprojektowana została z myślą o komforcie użytkowników. W aplikacji istnieje możliwość ustawienia oddzielnie ciemnego tła, natomiast jeśli taki motyw ustawiony jest już w całym telefonie, to aplikacja „przejmie” po prostu te ustawienia, bez żadnych dodatkowych działań.

Na razie opcja dostępna jest w aplikacjach na Androida, a wkrótce korzystać z niej będą mogli użytkownicy korzystający z iOS.

W aplikacji Google Ads dostępny będzie wynik optymalizacji 

Wynik optymalizacji, doskonale znany reklamodawcom, którzy korzystają na co dzień  komputerów, będzie teraz dostępny także w aplikacji Google Ads. Dodatkowym plusem jest możliwość otrzymania powiadomień zawsze wtedy, gdy wynik ulegnie zmianie – pozwoli do wprowadzać zmiany na koncie w zasadzie od razu. 

Wynik podawany jest w procentach i dotyczy konkretnej kampanii, grupy reklam lub całego konta. W ten sposób Google ocenia prowadzone działania, dodatkowo podaje też garść porad i wskazówek, które mogą pomóc w optymalizacji. Dotyczą one np. zwiększenia budżetu kampanii, dodania różnych wersji reklam, usunięcia lub dodania nowych słów kluczowych, utworzenia rozszerzeń czy optymalizacji docelowej strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych (w Internecie i kampaniach on-line to już dzisiaj konieczność). Wskazówki można wdrożyć lub je odrzucić – bez względu na to, jaką opcję wybierzemy, wynik i tak powędruje w górę (czyli wprowadzając lub odrzucając wszystkie wskazówki wynik będzie wynosił 100 proc.).

Obecnie wynik można utworzyć w kampaniach w sieci wyszukiwania, kampaniach produktowych (Google Shopping) oraz bannerowych (tzw. displayowych).

Czytaj także:

Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads teraz z nowymi danymi

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.