Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Kilka nowości w aplikacji mobilnej Google Ads

06—03—2020

W ostatnim czasie do aplikacji mobilnej Google Ads trafiły informacje o wyniku optymalizacji, pojawiło się także nowe udogodnienie możliwość ustawienia ciemnego motywu w tle aplikacji.

Aplikacja mobilna Google Ads (dostępna na Androida i iOS) nie zastąpi oczywiście panelu reklamowego czy Edytora Google Ads, jednak pomocny jest przy wprowadzaniu szybkich zmian. Teraz do dostępnych funkcji dołączyły także kolejne – w tym możliwość sprawdzenia wyniku optymalizacji oraz wprowadzenia zmian, które ten wynik mają poprawić. Dodatkowo aplikacja za każdym razem powiadomi użytkownika, kiedy wynik ulegnie zmianie – dzięki niektóre konieczne zmiany będzie można wprowadzić od razu, bez konieczności siadania do komputera. Jest także nowość przydatna użytkownikom, którzy lubią pracować z ciemnym motywem w tle – można go teraz ustawić także w nowej wersji aplikacji (choć na razie tylko na Androida).

Praca z ciemnym motywem w tle? Teraz to już możliwe

Możliwość ustawienia ciemnego motywu w Google Ads nie ma nic wspólnego z prowadzeniem kampanii czy jej optymalizacją – to raczej ukłon w stronę tych reklamodawców, którzy wolą pracę z ciemnym tłem. Sam Google zresztą zapowiedział, że zmiana zaprojektowana została z myślą o komforcie użytkowników. W aplikacji istnieje możliwość ustawienia oddzielnie ciemnego tła, natomiast jeśli taki motyw ustawiony jest już w całym telefonie, to aplikacja „przejmie” po prostu te ustawienia, bez żadnych dodatkowych działań.

Na razie opcja dostępna jest w aplikacjach na Androida, a wkrótce korzystać z niej będą mogli użytkownicy korzystający z iOS.

W aplikacji Google Ads dostępny będzie wynik optymalizacji 

Wynik optymalizacji, doskonale znany reklamodawcom, którzy korzystają na co dzień  komputerów, będzie teraz dostępny także w aplikacji Google Ads. Dodatkowym plusem jest możliwość otrzymania powiadomień zawsze wtedy, gdy wynik ulegnie zmianie – pozwoli do wprowadzać zmiany na koncie w zasadzie od razu. 

Wynik podawany jest w procentach i dotyczy konkretnej kampanii, grupy reklam lub całego konta. W ten sposób Google ocenia prowadzone działania, dodatkowo podaje też garść porad i wskazówek, które mogą pomóc w optymalizacji. Dotyczą one np. zwiększenia budżetu kampanii, dodania różnych wersji reklam, usunięcia lub dodania nowych słów kluczowych, utworzenia rozszerzeń czy optymalizacji docelowej strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych (w Internecie i kampaniach on-line to już dzisiaj konieczność). Wskazówki można wdrożyć lub je odrzucić – bez względu na to, jaką opcję wybierzemy, wynik i tak powędruje w górę (czyli wprowadzając lub odrzucając wszystkie wskazówki wynik będzie wynosił 100 proc.).

Obecnie wynik można utworzyć w kampaniach w sieci wyszukiwania, kampaniach produktowych (Google Shopping) oraz bannerowych (tzw. displayowych).

Czytaj także:

Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads teraz z nowymi danymi

Słowa kluczowe

  • google ads
  • aplikacja mobilna

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?