W ostatnim czasie do aplikacji mobilnej Google Ads trafiły informacje o wyniku optymalizacji, pojawiło się także nowe udogodnienie – możliwość ustawienia ciemnego motywu w tle aplikacji.
Aplikacja mobilna Google Ads (dostępna na Androida i iOS) nie zastąpi oczywiście panelu reklamowego czy Edytora Google Ads, jednak pomocny jest przy wprowadzaniu szybkich zmian. Teraz do dostępnych funkcji dołączyły także kolejne – w tym możliwość sprawdzenia wyniku optymalizacji oraz wprowadzenia zmian, które ten wynik mają poprawić. Dodatkowo aplikacja za każdym razem powiadomi użytkownika, kiedy wynik ulegnie zmianie – dzięki niektóre konieczne zmiany będzie można wprowadzić od razu, bez konieczności siadania do komputera. Jest także nowość przydatna użytkownikom, którzy lubią pracować z ciemnym motywem w tle – można go teraz ustawić także w nowej wersji aplikacji (choć na razie tylko na Androida).
Możliwość ustawienia ciemnego motywu w Google Ads nie ma nic wspólnego z prowadzeniem kampanii czy jej optymalizacją – to raczej ukłon w stronę tych reklamodawców, którzy wolą pracę z ciemnym tłem. Sam Google zresztą zapowiedział, że zmiana zaprojektowana została z myślą o komforcie użytkowników. W aplikacji istnieje możliwość ustawienia oddzielnie ciemnego tła, natomiast jeśli taki motyw ustawiony jest już w całym telefonie, to aplikacja „przejmie” po prostu te ustawienia, bez żadnych dodatkowych działań.
Na razie opcja dostępna jest w aplikacjach na Androida, a wkrótce korzystać z niej będą mogli użytkownicy korzystający z iOS.
Wynik optymalizacji, doskonale znany reklamodawcom, którzy korzystają na co dzień komputerów, będzie teraz dostępny także w aplikacji Google Ads. Dodatkowym plusem jest możliwość otrzymania powiadomień zawsze wtedy, gdy wynik ulegnie zmianie – pozwoli do wprowadzać zmiany na koncie w zasadzie od razu.
Wynik podawany jest w procentach i dotyczy konkretnej kampanii, grupy reklam lub całego konta. W ten sposób Google ocenia prowadzone działania, dodatkowo podaje też garść porad i wskazówek, które mogą pomóc w optymalizacji. Dotyczą one np. zwiększenia budżetu kampanii, dodania różnych wersji reklam, usunięcia lub dodania nowych słów kluczowych, utworzenia rozszerzeń czy optymalizacji docelowej strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych (w Internecie i kampaniach on-line to już dzisiaj konieczność). Wskazówki można wdrożyć lub je odrzucić – bez względu na to, jaką opcję wybierzemy, wynik i tak powędruje w górę (czyli wprowadzając lub odrzucając wszystkie wskazówki wynik będzie wynosił 100 proc.).
Obecnie wynik można utworzyć w kampaniach w sieci wyszukiwania, kampaniach produktowych (Google Shopping) oraz bannerowych (tzw. displayowych).
Czytaj także:
Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?
Wynik optymalizacji kampanii Google Ads teraz z nowymi danymi
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy