Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Konfiguracja konta Google Ads krok po kroku

Stworzenie konta Google Ads może się wydawać prawdziwym wyzwaniem, jeśli ktoś nie miał wcześniej z tym w ogóle do czynienia. Dlatego postanowiliśmy stworzyć krótki poradnik, idealny dla osób rozpoczynających prowadzenie swojej pierwszej kampanii.

Wydaje się, że znalezienie porad, dotyczących stworzenia czy prowadzenia kampanii Google Ads nie jest dzisiaj niczym trudnym – Google swoim reklamodawcom proponuje rozbudowany samouczek, a w sieci można znaleźć wiele poradników o ustawieniu i optymalizacji kampanii. Mniej wprawnych reklamodawców taka ilość materiałów może nieco przytłoczyć, dlatego w tym artykule proponujemy zacząć od samego początku – konfiguracji konta Google Ads, która już na samym początku może przynieść nieco komplikacji.

Stworzenie i konfigurację konta można podzielić na trzy ważne etapy:

  1. utworzenie konta Google,
  2. pominięcie instrukcji konfiguracji (w dalszej części artykułu wyjaśnimy, dlaczego jest to tak ważne zwłaszcza u tych reklamodawców, którzy nigdy wcześniej nie tworzyli żadnej kampanii),
  3. skonfigurowanie konta Google Ads.

Utworzenie konta Googlea

Utworzenie i konfigurację konta Google Ads należy rozpocząć od stworzenia konta Google Ads (AdWords) – od razu jednak zaznaczamy, że niekoniecznie musi to oznaczać stworzenie nowego konta e-mailowego na Gmailu. Można to bowiem rozwiązać w inny sposób – za pomocą obecnego konta e-mailowego, co wyjaśnimy w dalszej części tekstu.

Stworzenie konta na Gmailu jest proste tak samo, jak stworzenie każdego innego konta e-mailowego – na odpowiedniej stronie należy podać imię, nazwisko, login i podać hasło, a następnie potwierdzić warunki korzystania z poczty.

Jeśli jednak chcemy stworzyć nowe konto Google na swoim dotychczasowym e-mailu (np. firmowym), należy kliknąć w napis „Zamiast tego użyj mojego obecnego adresu e-mail”:


W takim wypadku należy potwierdzić, że dany e-mail jest przypisany do danego użytkownika i podać kilkucyfrowy kod, który wysłany zostanie na dotychczasowy adres:

Po utworzeniu konta można przejść na stronę główną Google Ads i zalogować się na swoje nowe konto.

Pominięcie instrukcji konfiguracji 

Po zalogowaniu się po raz pierwszy do Google Ads strona będzie prezentowała się następująco:


Napis „Pomiń instrukcję konfiguracji” zaznaczyliśmy na powyższej grafice nieprzypadkowo. Jeśli go ominiemy i klikniemy „Dalej”, Google przeniesie nas do ustawień konta, a następnie niejako „wymusi” ustawienie pierwszej kampanii. Oczywiście, nawet jeśli będzie ona przygotowana bez należytej staranności, nic straconego – zawsze przecież można ją od razu wstrzymać. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że przed dokonaniem ustawień lepiej zapoznać się najpierw z panelem, zajrzeć do planera słów kluczowych czy połączyć konto Google Ads z Google Analytics – a dopiero potem przejść do ustawienia swojej pierwszej kampanii.

Po kliknięciu w przycisk „Pomiń instrukcję konfiguracji” należy dokonać ustawień i konfiguracji nowego konta.

Skonfigurowanie konta Google Ads

Na samym początku należy podać adres e-mail (domyślnie wstawiony będzie ten adres, na którym jesteśmy zalogowani), kraj, strefę czasową oraz walutę. Tych ustawień nie będzie można już później zmienić – zostaną przypisane do konta na stałe:

Po zapisaniu ustawień wyświetlona zostanie strona główna panelu Google Ads:


Na samym początku prezentuje się ono mało efektownie, ale w miarę tworzenia kolejnych kampanii na stronie prezentowane będą najważniejsze statystyki. Dane bardziej szczegółowe, dotyczące konkretnych kampanii i grup reklam, będzie można wyszukać w menu bocznym po lewej stronie.

Stworzyłeś konto i chcesz ustawić swoją pierwszą kampanię Google Ads?

Zanim zaczniesz, przeczytaj nasz artykuł Google Ads dla początkujących - o czym warto pamiętać? – dowiesz się, dlaczego także inne czynniki mają czasem większe znaczenie niż samo ustawienie kampanii i dlaczego tak ważne są: strategia działania, optymalizacja kampanii i skuteczna strona internetowa.

Koniecznie zajrzyj także do naszego darmowego kursu Google Ads (AdWords).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.