Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowa wersja Messengera - także z nowościami dla reklamodawców

Wkrótce firmy będą mogły w swoich komunikatorach stosować efekty AR (rozszerzonej rzeczywistości) - zapowiedział na konferencji F8 Mark Zuckerberg, szef Facebooka. Co to oznacza dla branży e-commerce, która może najbardziej skorzystać na wprowadzanej nowości?

Messenger - od lat jeden z popularniejszych komunikatorów na świecie - jest wciąż intensywnie przebudowywany i wzbogacany o kolejne nowości. Efekt? Wiele osób uznaje go za ciężki, nieintuicyjny i niezbyt przydatny, jednym słowem - irytujący. Dobrą alternatywą miał być Messenger Lite, czyli odchudzona wersja „podstawowego Messengera”, ale wkrótce może się okazać, że użytkownicy nie będą musieli już szukać zamienników. 

Podczas konferencji F8 Mark Zuckerberg, szef Facebooka, zapowiedział bowiem powrót do korzeni i duże odświeżenie (w tym uproszczenie) komunikatora. Messenger zyska teraz nowy wygląd z przebudowanym interfejsem, dołożony zostanie ciemny motyw, uproszczona będzie też nawigacja. Do nowości mogą się też przygotować właściciele biznesowych stron na Facebooku - Messenger ma im bowiem oferować kompletnie nowe możliwości, związane z rozszerzoną rzeczywistością (AR).

Nowe możliwości dla branży e-commerce

Kupowanie rzeczy przez internet - przy wielu niewątpliwych zaletach - może mieć też kilka wad. Produktu nie możemy dotknąć, w przypadku ubrań czy butów może być problem z rozmiarówką, a wymarzona sukienka może wyglądać na nas zupełnie inaczej niż na zdjęciu. Pozostaje więc wyobraźnia albo pytanie o opinię rodziny lub znajomych - ale nawet najbardziej życzliwe odpowiedzi nie zawsze muszą pokrywać się z rzeczywistością. 

Na rynku istnieją już narzędzia, które mogą pomóc w rozwiązaniu tych problemów. Są sklepy internetowe w branży odzieżowej, które na podstawie kilku dość szczegółowych pytań potrafią ocenić prawdopodobny rozmiar odpowiedniego dla nas ubrania. Sephora w swojej firmowej aplikacji jakiś czas temu udostępniała funkcję Swatch Me do sprawdzania różnych typów makijażu. Można też np. na swojego smartfona pobrać aplikację „Style my hair”, by dobrać sobie wymarzoną fryzurę jeszcze przed wizytą u fryzjera.

Integracja AR z Messengerem na wyglądać podobnie - gdy użytkownik (a więc potencjalny klient) wejdzie na Messengera danej firmy, będzie można go poprosić o włączenie jednym kliknięciem kamery - wtedy na obrazie mają być widoczne filtry i efekty AR dobrane do konkretnej firmy. 

Na razie testy objęły cztery duże firmy z czterech kompletnie różnych branż: ASUS, KIA, Nike i Sephora. ASUS w ten sposób ma promować telefony, KIA - jeden ze swoich modeli KIA Stinger, Nike - buty sportowe, a Sephora - możliwość wypróbowania nowego makijażu. Pierwsze zdjęcia z testów można zobaczyć na blogu Facebooka, w artykule „F8 2018: New Tools for Businesses and People to Deepen Connections in Messenger”.

Pozostałe firmy na razie mogą zapisać się do listy oczekujących i czekać na powiadomienie, gdy funkcja dostępna będzie szerzej.

Nowości na Facebooku to nie tylko nowy Messenger

Podczas konferencji F8 Mark Zuckerberg - nad którym nadal wiszą chmury afery Cambridge Analytica - zapowiedział jeszcze kilka innych ważnych zmian, które mają zostać wkrótce wprowadzone:

Podsumowanie

Dla firm, których aktywność bardzo mocno powiązana jest z Facebookiem, nowy, odświeżony Messenger będzie bardzo dobrym narzędziem do przetestowania. Rozwiąże to bowiem duży problem klientów, którzy będą mieli przed oczami wizualizację danego produktu i nie będą musieli go fizycznie posiadać. Sama wizualizacja danego produktu nie będzie już więc jedynie kwestią wyobraźni, tylko stanie się czymś bardziej rzeczywistym - a wszystko to sprawia, że doświadczenia zakupowe klienta będą mogły być kreowane na kompletnie nowym obszarze.

Czytaj także: Już dziś sprawdź, jak skutecznie promować swoją firmę w Messengerze

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.