Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe funkcje na Facebooku, które pomogą Ci w komunikacji z klientami

Zdecydowania większość użytkowników Internetu (a więc potencjalnych klientów w sieci) chce komunikować się z firmami tak samo jak kontaktują się z przyjaciółmi czy rodziną. Dlatego nowe funkcjonalności pojawią się wkrótce na Facebooku, Instagramie oraz w aplikacji WhatsApp.

Jak często piszemy na naszym blogu, bez względu na to, czy proces zakupowy jest trwa krócej czy dłużej, początki bardzo często sięgają Internetu - wyszukiwarki Google, porównywarki cen czy mediów społecznościowych. W tym wypadku do wykorzystania w komunikacji z klientami wykorzystane mogą być komentarze pod postami, formularze kontaktowe czy Messenger. A teraz do tych narzędzi mają dojść kolejne, dodatkowo klienci będą mogli płynnie poruszać się między aplikacjami - np. z Instagrama będą mogli rozpocząć rozmowę na WhatsAppie.

Jak deklaruje Facebook:

Nowe narzędzia zostały wprowadzone z myślą o lepszych wynikach biznesowych na całej ścieżce zakupowej klienta - od lepszej jakości leadów sprzedażowych, przez większą sprzedaż i satysfakcję klientów,  aż po jednoczesne obniżanie kosztów.


Garść nowości, które wprowadzi Facebook do swoich narzędzi i aplikacji

Nowości, które umożliwiają rozmowy w wielu kanałach, zostaną wprowadzone na Facebooku, Instagramie oraz w aplikacji WhatsApp.

  1. Reklamy, które pozwalają na wysłanie wiadomości, bez względu na to, czy jest to wiadomość bezpośrednia czy z użyciem komunikatorów i WhatsAppa. Do reklamy zostanie dodany napis „Wyślij wiadomość” (tutaj można zobaczyć reklamę w wersji anglojęzycznej, czyli z CTA „Send Message”). Po kliknięciu otwarte zostanie okienko czatu, przykładowo może to być Instagram, Messenger czy WhatsApp - narzędzie zostanie wybrane automatycznie, w zależności od tego, gdzie rozmowa klienta z firmą będzie najbardziej prawdopodobna.

  2. Pojawi się możliwość wysyłania wiadomości z Instagrama na WhatsApp. Dzięki tej opcji na Instagramie klienci będą mogli odkrywać marki, nowe produkty czy usługi, natomiast dzięki wiadomości na WhatsAppa będą mieli okazję zadać pytanie - wkrótce wystarczy do tego tylko jedno kliknięcie, by uruchomić czat. Dla reklamodawcy będzie to więc doskonała okazja do przekazania dalszych informacji, pobrania danych kontaktowych do klienta, a następnie umówienie się na kontakt bezpośredni - spotkanie czy rozmowę telefoniczną, by już porozmawiać o szczegółach.

  3. Pojawi się możliwość zadania dodatkowych pytań jeszcze przed rozpoczęciem konwersacji na Messengerze. Dzięki temu do firm obecnych na Facebooku będą mogły od razu trafiać prośby o wycenę. Po uruchomieniu czatu użytkownik będzie mógł bowiem odpowiedzieć na 4-5 pytań, które pozwolą na doprecyzowanie oczekiwań.

  4. Na Instagramie - do tej pory kojarzonym raczej z kampaniami wizerunkowymi - ma się pojawić możliwość generowania leadów sprzedażowych. Natomiast na razie nie wiadomo, w jaki sposób będzie to wyglądało - na razie pojawiła się tylko lakoniczna informacja o testowaniu płatnych oraz bezpłatnych narzędzi.


Zadbaj o szybką reakcję na pytania potencjalnych klientów

Przy wprowadzaniu nowych rozwiązań - nieważne czy na własnej stronie internetowej czy poprzez formularze kontaktowe Google Ads i na Facebooku - warto pamiętać o najważniejszej kwestii: czas odpowiedzi na pytania klientów.

Jakiś czas temu Callpage opublikował artykuł z wynikami badania “Best Practices For Lead Response Management”. Według niego szanse na sprzedaż spadają aż dziesięciokrotnie, jeśli odpowiedź udzielona zostanie w ciągu 10 minut, a nie w ciągu 5 minut. Odpowiadając po 30 minutach szanse na sprzedaż spadają aż stukrotnie! Potwierdzają to sami klienci – aż 78 proc. z nich deklaruje, że kupuje w tej firmie, której sprzedawca jako pierwszy odpowiedział na pytanie. Wyniki tych badań zostały opublikowane w marcu 2019 roku. Teraz, w trakcie kolejnych fal epidemii i zamykania kolejnych branż, spora część sprzedaży przeniosła się do sieci, a wymagania klientów w kwestii czasu i jakości obsługi w internecie są tak wyśrubowane jak nigdy wcześniej. Dlatego - prócz uruchamiania kolejnych narzędzi - trzeba też koniecznie zadbać o ich obsługę w jak najszybszym czasie i na jak najwyższym poziomie.

Czytaj także:
Droga klienta do Twojego sklepu może być długa i kręta
Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.