Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe funkcje na Facebooku, które pomogą Ci w komunikacji z klientami

Zdecydowania większość użytkowników Internetu (a więc potencjalnych klientów w sieci) chce komunikować się z firmami tak samo jak kontaktują się z przyjaciółmi czy rodziną. Dlatego nowe funkcjonalności pojawią się wkrótce na Facebooku, Instagramie oraz w aplikacji WhatsApp.

Jak często piszemy na naszym blogu, bez względu na to, czy proces zakupowy jest trwa krócej czy dłużej, początki bardzo często sięgają Internetu - wyszukiwarki Google, porównywarki cen czy mediów społecznościowych. W tym wypadku do wykorzystania w komunikacji z klientami wykorzystane mogą być komentarze pod postami, formularze kontaktowe czy Messenger. A teraz do tych narzędzi mają dojść kolejne, dodatkowo klienci będą mogli płynnie poruszać się między aplikacjami - np. z Instagrama będą mogli rozpocząć rozmowę na WhatsAppie.

Jak deklaruje Facebook:

Nowe narzędzia zostały wprowadzone z myślą o lepszych wynikach biznesowych na całej ścieżce zakupowej klienta - od lepszej jakości leadów sprzedażowych, przez większą sprzedaż i satysfakcję klientów,  aż po jednoczesne obniżanie kosztów.


Garść nowości, które wprowadzi Facebook do swoich narzędzi i aplikacji

Nowości, które umożliwiają rozmowy w wielu kanałach, zostaną wprowadzone na Facebooku, Instagramie oraz w aplikacji WhatsApp.

  1. Reklamy, które pozwalają na wysłanie wiadomości, bez względu na to, czy jest to wiadomość bezpośrednia czy z użyciem komunikatorów i WhatsAppa. Do reklamy zostanie dodany napis „Wyślij wiadomość” (tutaj można zobaczyć reklamę w wersji anglojęzycznej, czyli z CTA „Send Message”). Po kliknięciu otwarte zostanie okienko czatu, przykładowo może to być Instagram, Messenger czy WhatsApp - narzędzie zostanie wybrane automatycznie, w zależności od tego, gdzie rozmowa klienta z firmą będzie najbardziej prawdopodobna.

  2. Pojawi się możliwość wysyłania wiadomości z Instagrama na WhatsApp. Dzięki tej opcji na Instagramie klienci będą mogli odkrywać marki, nowe produkty czy usługi, natomiast dzięki wiadomości na WhatsAppa będą mieli okazję zadać pytanie - wkrótce wystarczy do tego tylko jedno kliknięcie, by uruchomić czat. Dla reklamodawcy będzie to więc doskonała okazja do przekazania dalszych informacji, pobrania danych kontaktowych do klienta, a następnie umówienie się na kontakt bezpośredni - spotkanie czy rozmowę telefoniczną, by już porozmawiać o szczegółach.

  3. Pojawi się możliwość zadania dodatkowych pytań jeszcze przed rozpoczęciem konwersacji na Messengerze. Dzięki temu do firm obecnych na Facebooku będą mogły od razu trafiać prośby o wycenę. Po uruchomieniu czatu użytkownik będzie mógł bowiem odpowiedzieć na 4-5 pytań, które pozwolą na doprecyzowanie oczekiwań.

  4. Na Instagramie - do tej pory kojarzonym raczej z kampaniami wizerunkowymi - ma się pojawić możliwość generowania leadów sprzedażowych. Natomiast na razie nie wiadomo, w jaki sposób będzie to wyglądało - na razie pojawiła się tylko lakoniczna informacja o testowaniu płatnych oraz bezpłatnych narzędzi.


Zadbaj o szybką reakcję na pytania potencjalnych klientów

Przy wprowadzaniu nowych rozwiązań - nieważne czy na własnej stronie internetowej czy poprzez formularze kontaktowe Google Ads i na Facebooku - warto pamiętać o najważniejszej kwestii: czas odpowiedzi na pytania klientów.

Jakiś czas temu Callpage opublikował artykuł z wynikami badania “Best Practices For Lead Response Management”. Według niego szanse na sprzedaż spadają aż dziesięciokrotnie, jeśli odpowiedź udzielona zostanie w ciągu 10 minut, a nie w ciągu 5 minut. Odpowiadając po 30 minutach szanse na sprzedaż spadają aż stukrotnie! Potwierdzają to sami klienci – aż 78 proc. z nich deklaruje, że kupuje w tej firmie, której sprzedawca jako pierwszy odpowiedział na pytanie. Wyniki tych badań zostały opublikowane w marcu 2019 roku. Teraz, w trakcie kolejnych fal epidemii i zamykania kolejnych branż, spora część sprzedaży przeniosła się do sieci, a wymagania klientów w kwestii czasu i jakości obsługi w internecie są tak wyśrubowane jak nigdy wcześniej. Dlatego - prócz uruchamiania kolejnych narzędzi - trzeba też koniecznie zadbać o ich obsługę w jak najszybszym czasie i na jak najwyższym poziomie.

Czytaj także:
Droga klienta do Twojego sklepu może być długa i kręta
Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.