Zdecydowania większość użytkowników Internetu (a więc potencjalnych klientów w sieci) chce komunikować się z firmami tak samo jak kontaktują się z przyjaciółmi czy rodziną. Dlatego nowe funkcjonalności pojawią się wkrótce na Facebooku, Instagramie oraz w aplikacji WhatsApp.
Jak często piszemy na naszym blogu, bez względu na to, czy proces zakupowy jest trwa krócej czy dłużej, początki bardzo często sięgają Internetu - wyszukiwarki Google, porównywarki cen czy mediów społecznościowych. W tym wypadku do wykorzystania w komunikacji z klientami wykorzystane mogą być komentarze pod postami, formularze kontaktowe czy Messenger. A teraz do tych narzędzi mają dojść kolejne, dodatkowo klienci będą mogli płynnie poruszać się między aplikacjami - np. z Instagrama będą mogli rozpocząć rozmowę na WhatsAppie.
Nowe narzędzia zostały wprowadzone z myślą o lepszych wynikach biznesowych na całej ścieżce zakupowej klienta - od lepszej jakości leadów sprzedażowych, przez większą sprzedaż i satysfakcję klientów, aż po jednoczesne obniżanie kosztów.
Nowości, które umożliwiają rozmowy w wielu kanałach, zostaną wprowadzone na Facebooku, Instagramie oraz w aplikacji WhatsApp.
Przy wprowadzaniu nowych rozwiązań - nieważne czy na własnej stronie internetowej czy poprzez formularze kontaktowe Google Ads i na Facebooku - warto pamiętać o najważniejszej kwestii: czas odpowiedzi na pytania klientów.
Jakiś czas temu Callpage opublikował artykuł z wynikami badania “Best Practices For Lead Response Management”. Według niego szanse na sprzedaż spadają aż dziesięciokrotnie, jeśli odpowiedź udzielona zostanie w ciągu 10 minut, a nie w ciągu 5 minut. Odpowiadając po 30 minutach szanse na sprzedaż spadają aż stukrotnie! Potwierdzają to sami klienci – aż 78 proc. z nich deklaruje, że kupuje w tej firmie, której sprzedawca jako pierwszy odpowiedział na pytanie. Wyniki tych badań zostały opublikowane w marcu 2019 roku. Teraz, w trakcie kolejnych fal epidemii i zamykania kolejnych branż, spora część sprzedaży przeniosła się do sieci, a wymagania klientów w kwestii czasu i jakości obsługi w internecie są tak wyśrubowane jak nigdy wcześniej. Dlatego - prócz uruchamiania kolejnych narzędzi - trzeba też koniecznie zadbać o ich obsługę w jak najszybszym czasie i na jak najwyższym poziomie.
Czytaj także:
Droga klienta do Twojego sklepu może być długa i kręta
Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy