Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe narzędzie do tworzenia reklam Google Ads

Google udostępnił reklamodawcom nowe narzędzie - platformę Ads Creative Studio, która ułatwi tworzenie kreacji reklamowych w kampaniach Google Ads w sieci reklamowej i video.

Nowe narzędzie ma pomóc w tworzeniu reklam displayowych (tzw. bannerowych), video oraz audio. Dzięki temu praca nad tworzeniem reklam ma być zdecydowanie łatwiejsza - nowe narzędzie ma bowiem połączyć rozwiązania znane wcześniej z takich usług jak YouTube, Display & Video 360 oraz Campaign Manager 360. Dodatkowo tworzenie kreacji, a następnie późniejsze zarządzanie nimi ma być łatwiejsze dzięki utworzeniu biblioteki projektów.

Nowa platforma i nowe możliwości tworzenia reklam Google Ads

W Ads Creative Studio dostępne mają być następujące funkcje:
- Director Mix, który pozwoli na tworzenie różnych wersji reklam skierowanych na Youtuba - dostępność wielu wersji pomoże dostosować kreację do różnych grup odbiorców reklam;
- Dynamic Display oraz HTML5 umożliwi tworzenie kreacji reklamowych dla Display & Video 360 i Campaign Managera 360;
- Audio Mixer, który umożliwi szybkie tworzenie reklam audio dostosowanych dla narzędzia Display & Video 360.
Wspólnym mianownikiem wszystkich powyższych opcji jest możliwość tworzenia różnych wersji reklam i dostosowywania ich do wybranych grup odbiorców, co w praktyce ma poprawić skuteczność prowadzonych kampanii.
Przygotowane w Ads Creative Studio projekty reklam na koniec mogą zostać w łatwy sposób wyeksportowane do usług Google, czyli systemu reklamowego Google Ads, Display & Video 360 oraz Campaign Managera 360.

W planach jest również biblioteka projektów reklamowych

Ads Creative Studio to także nowa biblioteka projektów, dzięki której można łatwiej tworzyć reklamy, ale i zarządzać nimi. Z opcji zarządzania mogą korzystać całe zespoły projektowe, którym udostępniane będą materiały reklamowe  - w praktyce oznacza to, że nad kreacją może pracować część zespołu, natomiast kolejna część będzie mogła wykorzystać gotowe projekty w prowadzonych przez siebie kampaniach. Dodatkowo materiały wykorzystane przy tworzeniu reklam do jednej kampanii zostaną w bibliotece i mogą potem w łatwy sposób zostać wykorzystane do tworzenia kolejnych kampanii.
Google zapowiada, że trzy funkcje pomocne w tworzeniu reklam oraz łatwiejsze zarządzanie gotowymi kreacjami to dopiero początek - wkrótce platforma może zostać wzbogacona o kolejne możliwości tworzenia reklam, natomiast brakuje bardziej szczegółowych informacji, czego dotyczyć mają kolejne opcje.

Kiedy nowe narzędzie trafi do reklamodawców?

Wersja beta Ads Creative Studio dla użytkowników Display & Video 360 będzie dostępna już pod koniec lipca, natomiast wybrani reklamodawcy Youtube Ads będą mogli z niej skorzystać kilka tygodni później - we wrześniu. Do szerokiego grona odbiorców narzędzie ma trafić w ciągu najbliższych kilku miesięcy - bardziej precyzyjny termin jeszcze nie został niestety podany.

Czytaj także:
Reach Planner – nowe narzędzie do planowania kampanii na YouTube
8 narzędzi Google’a pomocnych w prowadzeniu kampanii AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.