Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe narzędzie do tworzenia reklam Google Ads

Google udostępnił reklamodawcom nowe narzędzie - platformę Ads Creative Studio, która ułatwi tworzenie kreacji reklamowych w kampaniach Google Ads w sieci reklamowej i video.

Nowe narzędzie ma pomóc w tworzeniu reklam displayowych (tzw. bannerowych), video oraz audio. Dzięki temu praca nad tworzeniem reklam ma być zdecydowanie łatwiejsza - nowe narzędzie ma bowiem połączyć rozwiązania znane wcześniej z takich usług jak YouTube, Display & Video 360 oraz Campaign Manager 360. Dodatkowo tworzenie kreacji, a następnie późniejsze zarządzanie nimi ma być łatwiejsze dzięki utworzeniu biblioteki projektów.

Nowa platforma i nowe możliwości tworzenia reklam Google Ads

W Ads Creative Studio dostępne mają być następujące funkcje:
- Director Mix, który pozwoli na tworzenie różnych wersji reklam skierowanych na Youtuba - dostępność wielu wersji pomoże dostosować kreację do różnych grup odbiorców reklam;
- Dynamic Display oraz HTML5 umożliwi tworzenie kreacji reklamowych dla Display & Video 360 i Campaign Managera 360;
- Audio Mixer, który umożliwi szybkie tworzenie reklam audio dostosowanych dla narzędzia Display & Video 360.
Wspólnym mianownikiem wszystkich powyższych opcji jest możliwość tworzenia różnych wersji reklam i dostosowywania ich do wybranych grup odbiorców, co w praktyce ma poprawić skuteczność prowadzonych kampanii.
Przygotowane w Ads Creative Studio projekty reklam na koniec mogą zostać w łatwy sposób wyeksportowane do usług Google, czyli systemu reklamowego Google Ads, Display & Video 360 oraz Campaign Managera 360.

W planach jest również biblioteka projektów reklamowych

Ads Creative Studio to także nowa biblioteka projektów, dzięki której można łatwiej tworzyć reklamy, ale i zarządzać nimi. Z opcji zarządzania mogą korzystać całe zespoły projektowe, którym udostępniane będą materiały reklamowe  - w praktyce oznacza to, że nad kreacją może pracować część zespołu, natomiast kolejna część będzie mogła wykorzystać gotowe projekty w prowadzonych przez siebie kampaniach. Dodatkowo materiały wykorzystane przy tworzeniu reklam do jednej kampanii zostaną w bibliotece i mogą potem w łatwy sposób zostać wykorzystane do tworzenia kolejnych kampanii.
Google zapowiada, że trzy funkcje pomocne w tworzeniu reklam oraz łatwiejsze zarządzanie gotowymi kreacjami to dopiero początek - wkrótce platforma może zostać wzbogacona o kolejne możliwości tworzenia reklam, natomiast brakuje bardziej szczegółowych informacji, czego dotyczyć mają kolejne opcje.

Kiedy nowe narzędzie trafi do reklamodawców?

Wersja beta Ads Creative Studio dla użytkowników Display & Video 360 będzie dostępna już pod koniec lipca, natomiast wybrani reklamodawcy Youtube Ads będą mogli z niej skorzystać kilka tygodni później - we wrześniu. Do szerokiego grona odbiorców narzędzie ma trafić w ciągu najbliższych kilku miesięcy - bardziej precyzyjny termin jeszcze nie został niestety podany.

Czytaj także:
Reach Planner – nowe narzędzie do planowania kampanii na YouTube
8 narzędzi Google’a pomocnych w prowadzeniu kampanii AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.