Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

Reklamy wideo TrueView, zachęcające odbiorców do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów video Google. Czy reklamodawcy po wprowadzeniu nowej opcji mogą się spodziewać wzrostu liczby konwersji?

Reklamy video TrueView, zachęcające odbiorców do konkretnego działania i umożliwiające w ten sposób zwiększenie liczby konwersji, nie będą dostępne teraz tylko na YouTube. Trafią również do sieci poza tym serwisem – do aplikacji mobilnych i witryn, które współpracują z Google i przestrzegają jego zasad dotyczących wyświetlania reklam video.

Na czym polega sieć partnerów video Google?

Sieć partnerów video Google przypomina nieco sieć reklamową Google – czyli witryny i aplikacje, w których wyświetlane są reklamy graficzne. Sieć partnerów video skupia natomiast te strony i aplikacje, w których możliwe jest wyświetlanie następujących reklam video.

Czytaj także: Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube

Gdzie dokonać zmian w ustawieniach swoich kampanii?

Aby wyświetlać nasze reklamy także w sieci partnerów wideo, wystarczy wprowadzić jedną zmianę w ustawieniach swojej kampanii – zaznaczyć opcję wyświetlania reklam w sieci. W przypadku nowych kampanii opcja wyświetlania reklam zostanie włączona automatycznie – bez dokonywania odpowiednich ustawień. Warto jednak się zastanowić, czy pozostawienie tej opcji lub jej dodanie do kampanii będzie skutecznym rozwiązaniem i przełoży się na wzrost konwersji?

Podsumowanie  czy reklamodawcy mogą się spodziewać imponującego wzrostu konwersji?

Google zachęca do dokonania zmian w ustawieniach swoich kampanii, argumentując, że „dzięki 90-procentowemu współczynnikowi widoczności reklam sieć partnerów wideo Google pomaga markom uzyskiwać oczekiwane wyniki biznesowe w opłacalny sposób” (cytat za artykułem na blogu Google – można przeczytać go tutaj: Zwiększanie liczby konwersji dzięki wyświetlaniu w sieci partnerów wideo Google reklam TrueView zachęcających do działania). Można się tu zgodzić w jednym aspekcie - podobnie jak inne „wizerunkowe” kampanie Google Ads (na przykład kampanie w sieci reklamowej czy kampanie na YouTube), wyświetlenie reklam w sieci partnerów video pomoże przede wszystkim w zwiększeniu świadomości u użytkowników czy w promocji marki. W takim wypadku proces sprzedaży dopiero się zaczyna, może trwać jeszcze przez wiele miesięcy i ostateczny sukces zależeć będzie od wielu różnych czynników. W praktyce oznacza to, że rzadko który użytkownik po obejrzeniu reklamy video decyduje się na zakup od razu lub w najbliższym czasie

Jeśli więc dysponujemy niskim budżetem lub potrzebny jest szybki wzrost sprzedaży, raczej warto postawić na kampanie w wyszukiwarce lub Google Shopping (w przypadku sprzedaży konkretnych produktów). Jeśli natomiast mamy czas i pieniądze na to, by budować dopiero świadomość u potencjalnych klientów lub dopiero chcemy szeroko wypromować swoją markę, to nowe rozwiązanie może być całkiem ciekawą opcją.

Czytaj także: Nowe bloki reklamowe pojawią się na YouTube?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.