Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

02—08—2019

Reklamy wideo TrueView, zachęcające odbiorców do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów video Google. Czy reklamodawcy po wprowadzeniu nowej opcji mogą się spodziewać wzrostu liczby konwersji?

Reklamy video TrueView, zachęcające odbiorców do konkretnego działania i umożliwiające w ten sposób zwiększenie liczby konwersji, nie będą dostępne teraz tylko na YouTube. Trafią również do sieci poza tym serwisem – do aplikacji mobilnych i witryn, które współpracują z Google i przestrzegają jego zasad dotyczących wyświetlania reklam video.

Na czym polega sieć partnerów video Google?

Sieć partnerów video Google przypomina nieco sieć reklamową Google – czyli witryny i aplikacje, w których wyświetlane są reklamy graficzne. Sieć partnerów video skupia natomiast te strony i aplikacje, w których możliwe jest wyświetlanie następujących reklam video.

  • reklamy TrueView In-Stream, wyświetlane najczęściej przed filmem na YouTube; przed ich pominięciem należy obowiązkowo obejrzeć 5 początkowych sekund, dopiero po ich upływie pojawia się napis „Pomiń reklamę”;
  • reklamy wideo w przerywniku, tzw. bumper ads, trwające maksymalnie 6 sekund; użytkownik nie może ich pominąć, natomiast reklamodawca rozlicza się z Google za pomocą tzw. CPM, czyli kosztu za 1000 wyświetleń swojej reklamy;
  • reklamy Out-Stream, wyświetlane poza serwisem YouTube na urządzeniach mobilnych na stronach partnerów Google lub w aplikacjach; ich cechą charakterystyczną jest brak automatycznie uruchamianego dźwięku - video odtwarza się automatycznie, ale to użytkownik decyduje o tym, czy włączyć też dźwięk.

Czytaj także: Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube

Gdzie dokonać zmian w ustawieniach swoich kampanii?

Aby wyświetlać nasze reklamy także w sieci partnerów wideo, wystarczy wprowadzić jedną zmianę w ustawieniach swojej kampanii – zaznaczyć opcję wyświetlania reklam w sieci. W przypadku nowych kampanii opcja wyświetlania reklam zostanie włączona automatycznie – bez dokonywania odpowiednich ustawień. Warto jednak się zastanowić, czy pozostawienie tej opcji lub jej dodanie do kampanii będzie skutecznym rozwiązaniem i przełoży się na wzrost konwersji?

Podsumowanie  czy reklamodawcy mogą się spodziewać imponującego wzrostu konwersji?

Google zachęca do dokonania zmian w ustawieniach swoich kampanii, argumentując, że „dzięki 90-procentowemu współczynnikowi widoczności reklam sieć partnerów wideo Google pomaga markom uzyskiwać oczekiwane wyniki biznesowe w opłacalny sposób” (cytat za artykułem na blogu Google – można przeczytać go tutaj: Zwiększanie liczby konwersji dzięki wyświetlaniu w sieci partnerów wideo Google reklam TrueView zachęcających do działania). Można się tu zgodzić w jednym aspekcie - podobnie jak inne „wizerunkowe” kampanie Google Ads (na przykład kampanie w sieci reklamowej czy kampanie na YouTube), wyświetlenie reklam w sieci partnerów video pomoże przede wszystkim w zwiększeniu świadomości u użytkowników czy w promocji marki. W takim wypadku proces sprzedaży dopiero się zaczyna, może trwać jeszcze przez wiele miesięcy i ostateczny sukces zależeć będzie od wielu różnych czynników. W praktyce oznacza to, że rzadko który użytkownik po obejrzeniu reklamy video decyduje się na zakup od razu lub w najbliższym czasie

Jeśli więc dysponujemy niskim budżetem lub potrzebny jest szybki wzrost sprzedaży, raczej warto postawić na kampanie w wyszukiwarce lub Google Shopping (w przypadku sprzedaży konkretnych produktów). Jeśli natomiast mamy czas i pieniądze na to, by budować dopiero świadomość u potencjalnych klientów lub dopiero chcemy szeroko wypromować swoją markę, to nowe rozwiązanie może być całkiem ciekawą opcją.

Czytaj także: Nowe bloki reklamowe pojawią się na YouTube?

Słowa kluczowe

  • youtube
  • reklamy trueview

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.