Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

Reklamy wideo TrueView, zachęcające odbiorców do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów video Google. Czy reklamodawcy po wprowadzeniu nowej opcji mogą się spodziewać wzrostu liczby konwersji?

Reklamy video TrueView, zachęcające odbiorców do konkretnego działania i umożliwiające w ten sposób zwiększenie liczby konwersji, nie będą dostępne teraz tylko na YouTube. Trafią również do sieci poza tym serwisem – do aplikacji mobilnych i witryn, które współpracują z Google i przestrzegają jego zasad dotyczących wyświetlania reklam video.

Na czym polega sieć partnerów video Google?

Sieć partnerów video Google przypomina nieco sieć reklamową Google – czyli witryny i aplikacje, w których wyświetlane są reklamy graficzne. Sieć partnerów video skupia natomiast te strony i aplikacje, w których możliwe jest wyświetlanie następujących reklam video.

Czytaj także: Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube

Gdzie dokonać zmian w ustawieniach swoich kampanii?

Aby wyświetlać nasze reklamy także w sieci partnerów wideo, wystarczy wprowadzić jedną zmianę w ustawieniach swojej kampanii – zaznaczyć opcję wyświetlania reklam w sieci. W przypadku nowych kampanii opcja wyświetlania reklam zostanie włączona automatycznie – bez dokonywania odpowiednich ustawień. Warto jednak się zastanowić, czy pozostawienie tej opcji lub jej dodanie do kampanii będzie skutecznym rozwiązaniem i przełoży się na wzrost konwersji?

Podsumowanie  czy reklamodawcy mogą się spodziewać imponującego wzrostu konwersji?

Google zachęca do dokonania zmian w ustawieniach swoich kampanii, argumentując, że „dzięki 90-procentowemu współczynnikowi widoczności reklam sieć partnerów wideo Google pomaga markom uzyskiwać oczekiwane wyniki biznesowe w opłacalny sposób” (cytat za artykułem na blogu Google – można przeczytać go tutaj: Zwiększanie liczby konwersji dzięki wyświetlaniu w sieci partnerów wideo Google reklam TrueView zachęcających do działania). Można się tu zgodzić w jednym aspekcie - podobnie jak inne „wizerunkowe” kampanie Google Ads (na przykład kampanie w sieci reklamowej czy kampanie na YouTube), wyświetlenie reklam w sieci partnerów video pomoże przede wszystkim w zwiększeniu świadomości u użytkowników czy w promocji marki. W takim wypadku proces sprzedaży dopiero się zaczyna, może trwać jeszcze przez wiele miesięcy i ostateczny sukces zależeć będzie od wielu różnych czynników. W praktyce oznacza to, że rzadko który użytkownik po obejrzeniu reklamy video decyduje się na zakup od razu lub w najbliższym czasie

Jeśli więc dysponujemy niskim budżetem lub potrzebny jest szybki wzrost sprzedaży, raczej warto postawić na kampanie w wyszukiwarce lub Google Shopping (w przypadku sprzedaży konkretnych produktów). Jeśli natomiast mamy czas i pieniądze na to, by budować dopiero świadomość u potencjalnych klientów lub dopiero chcemy szeroko wypromować swoją markę, to nowe rozwiązanie może być całkiem ciekawą opcją.

Czytaj także: Nowe bloki reklamowe pojawią się na YouTube?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.