Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

Reklamy wideo TrueView, zachęcające odbiorców do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów video Google. Czy reklamodawcy po wprowadzeniu nowej opcji mogą się spodziewać wzrostu liczby konwersji?

Reklamy video TrueView, zachęcające odbiorców do konkretnego działania i umożliwiające w ten sposób zwiększenie liczby konwersji, nie będą dostępne teraz tylko na YouTube. Trafią również do sieci poza tym serwisem – do aplikacji mobilnych i witryn, które współpracują z Google i przestrzegają jego zasad dotyczących wyświetlania reklam video.

Na czym polega sieć partnerów video Google?

Sieć partnerów video Google przypomina nieco sieć reklamową Google – czyli witryny i aplikacje, w których wyświetlane są reklamy graficzne. Sieć partnerów video skupia natomiast te strony i aplikacje, w których możliwe jest wyświetlanie następujących reklam video.

Czytaj także: Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube

Gdzie dokonać zmian w ustawieniach swoich kampanii?

Aby wyświetlać nasze reklamy także w sieci partnerów wideo, wystarczy wprowadzić jedną zmianę w ustawieniach swojej kampanii – zaznaczyć opcję wyświetlania reklam w sieci. W przypadku nowych kampanii opcja wyświetlania reklam zostanie włączona automatycznie – bez dokonywania odpowiednich ustawień. Warto jednak się zastanowić, czy pozostawienie tej opcji lub jej dodanie do kampanii będzie skutecznym rozwiązaniem i przełoży się na wzrost konwersji?

Podsumowanie  czy reklamodawcy mogą się spodziewać imponującego wzrostu konwersji?

Google zachęca do dokonania zmian w ustawieniach swoich kampanii, argumentując, że „dzięki 90-procentowemu współczynnikowi widoczności reklam sieć partnerów wideo Google pomaga markom uzyskiwać oczekiwane wyniki biznesowe w opłacalny sposób” (cytat za artykułem na blogu Google – można przeczytać go tutaj: Zwiększanie liczby konwersji dzięki wyświetlaniu w sieci partnerów wideo Google reklam TrueView zachęcających do działania). Można się tu zgodzić w jednym aspekcie - podobnie jak inne „wizerunkowe” kampanie Google Ads (na przykład kampanie w sieci reklamowej czy kampanie na YouTube), wyświetlenie reklam w sieci partnerów video pomoże przede wszystkim w zwiększeniu świadomości u użytkowników czy w promocji marki. W takim wypadku proces sprzedaży dopiero się zaczyna, może trwać jeszcze przez wiele miesięcy i ostateczny sukces zależeć będzie od wielu różnych czynników. W praktyce oznacza to, że rzadko który użytkownik po obejrzeniu reklamy video decyduje się na zakup od razu lub w najbliższym czasie

Jeśli więc dysponujemy niskim budżetem lub potrzebny jest szybki wzrost sprzedaży, raczej warto postawić na kampanie w wyszukiwarce lub Google Shopping (w przypadku sprzedaży konkretnych produktów). Jeśli natomiast mamy czas i pieniądze na to, by budować dopiero świadomość u potencjalnych klientów lub dopiero chcemy szeroko wypromować swoją markę, to nowe rozwiązanie może być całkiem ciekawą opcją.

Czytaj także: Nowe bloki reklamowe pojawią się na YouTube?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.