Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

02—08—2019

Reklamy wideo TrueView, zachęcające odbiorców do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów video Google. Czy reklamodawcy po wprowadzeniu nowej opcji mogą się spodziewać wzrostu liczby konwersji?

Reklamy video TrueView, zachęcające odbiorców do konkretnego działania i umożliwiające w ten sposób zwiększenie liczby konwersji, nie będą dostępne teraz tylko na YouTube. Trafią również do sieci poza tym serwisem – do aplikacji mobilnych i witryn, które współpracują z Google i przestrzegają jego zasad dotyczących wyświetlania reklam video.

Na czym polega sieć partnerów video Google?

Sieć partnerów video Google przypomina nieco sieć reklamową Google – czyli witryny i aplikacje, w których wyświetlane są reklamy graficzne. Sieć partnerów video skupia natomiast te strony i aplikacje, w których możliwe jest wyświetlanie następujących reklam video.

  • reklamy TrueView In-Stream, wyświetlane najczęściej przed filmem na YouTube; przed ich pominięciem należy obowiązkowo obejrzeć 5 początkowych sekund, dopiero po ich upływie pojawia się napis „Pomiń reklamę”;
  • reklamy wideo w przerywniku, tzw. bumper ads, trwające maksymalnie 6 sekund; użytkownik nie może ich pominąć, natomiast reklamodawca rozlicza się z Google za pomocą tzw. CPM, czyli kosztu za 1000 wyświetleń swojej reklamy;
  • reklamy Out-Stream, wyświetlane poza serwisem YouTube na urządzeniach mobilnych na stronach partnerów Google lub w aplikacjach; ich cechą charakterystyczną jest brak automatycznie uruchamianego dźwięku - video odtwarza się automatycznie, ale to użytkownik decyduje o tym, czy włączyć też dźwięk.

Czytaj także: Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam wideo na YouTube

Gdzie dokonać zmian w ustawieniach swoich kampanii?

Aby wyświetlać nasze reklamy także w sieci partnerów wideo, wystarczy wprowadzić jedną zmianę w ustawieniach swojej kampanii – zaznaczyć opcję wyświetlania reklam w sieci. W przypadku nowych kampanii opcja wyświetlania reklam zostanie włączona automatycznie – bez dokonywania odpowiednich ustawień. Warto jednak się zastanowić, czy pozostawienie tej opcji lub jej dodanie do kampanii będzie skutecznym rozwiązaniem i przełoży się na wzrost konwersji?

Podsumowanie  czy reklamodawcy mogą się spodziewać imponującego wzrostu konwersji?

Google zachęca do dokonania zmian w ustawieniach swoich kampanii, argumentując, że „dzięki 90-procentowemu współczynnikowi widoczności reklam sieć partnerów wideo Google pomaga markom uzyskiwać oczekiwane wyniki biznesowe w opłacalny sposób” (cytat za artykułem na blogu Google – można przeczytać go tutaj: Zwiększanie liczby konwersji dzięki wyświetlaniu w sieci partnerów wideo Google reklam TrueView zachęcających do działania). Można się tu zgodzić w jednym aspekcie - podobnie jak inne „wizerunkowe” kampanie Google Ads (na przykład kampanie w sieci reklamowej czy kampanie na YouTube), wyświetlenie reklam w sieci partnerów video pomoże przede wszystkim w zwiększeniu świadomości u użytkowników czy w promocji marki. W takim wypadku proces sprzedaży dopiero się zaczyna, może trwać jeszcze przez wiele miesięcy i ostateczny sukces zależeć będzie od wielu różnych czynników. W praktyce oznacza to, że rzadko który użytkownik po obejrzeniu reklamy video decyduje się na zakup od razu lub w najbliższym czasie

Jeśli więc dysponujemy niskim budżetem lub potrzebny jest szybki wzrost sprzedaży, raczej warto postawić na kampanie w wyszukiwarce lub Google Shopping (w przypadku sprzedaży konkretnych produktów). Jeśli natomiast mamy czas i pieniądze na to, by budować dopiero świadomość u potencjalnych klientów lub dopiero chcemy szeroko wypromować swoją markę, to nowe rozwiązanie może być całkiem ciekawą opcją.

Czytaj także: Nowe bloki reklamowe pojawią się na YouTube?

Słowa kluczowe

  • youtube
  • reklamy trueview

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.