Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Nowość w Google Ads: zmiany w ustawieniach raportu połączeń telefonicznych

23—08—2019

Raport połączeń telefonicznych będzie można ustawić teraz wyłącznie na poziomie konta Google Ads, a nie na poziomie reklam lub rozszerzeń. Zmiana ma zostać wprowadzona na wszystkich kontach 9 września.

O nadchodzącej zmianie Google poinformował w e-mailu wysyłanym do reklamodawców, którzy korzystają z rozszerzeń połączeń telefonicznych w prowadzonych przez siebie kampaniach Google Ads. W treści e-mila można wyczytać, że „w zeszłym roku wprowadziliśmy ustawienie raportu połączeń telefonicznych na poziomie konta, które umożliwia włączenie lub wyłączenie raportu połączeń w obrębie całego konta. Dzięki temu nie musisz już zarządzać tą funkcją na poziomie poszczególnych reklam lub rozszerzeń.

Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ obecnie korzystasz z raportu połączeń na poziomie reklam lub rozszerzeń. Od 9 września 2019 roku ten raport zostanie zastąpiony raportem połączeń na poziomie konta – będzie to jedyne rozwiązanie tego typu w Google Ads”. Sprawdźmy więc, jakie rozwiązania mogą wybrać dla siebie reklamodawcy zanim Google dokona za nich automatycznych zmian w kampanii?

Raport połączeń telefonicznych - najważniejsze informacje

Przypomnijmy - do tej pory rozszerzenia połączeń można było ustawić na poziomie kampanii, grupy reklam czy całego konta, dzięki czemu przy danej reklamie Google Ads wyświetla się numer telefonu wraz z wezwaniem do działania (hasło „Zadzwoń” lub symbol słuchawki telefonu). 

Informacje o poszczególnych połączeniach można też sprawdzać w raporcie połączeń (pod warunkiem włączenia opcji, dotyczącej rejestru połączeń). W kolejnych kolumnach można znaleźć dokładne godziny połączenia (rozpoczęcia i zakończenia rozmowy z klientem), czas trwania połączenia, trzy pierwsze cyfry z numeru osoby dzwoniącej, informacja, czy połączenie zostało odebrane czy nie, źródło i typ połączenia, współczynnik klikalności numeru (PTR, czyli liczbę odebranych połączeń podzieloną przez liczbę wyświetleń numeru) oraz informacje, z jakiej kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego i reklamy uzyskano dane połączenie.

Raport połączeń telefonicznych Google Ads - jak zmienić ustawienia?

Reklamodawcy mają teraz do wyboru dwa rozwiązania - jeśli nadal chcą korzystać z raportu połączeń (teraz dostępnego już dla całego konta) nie muszą nic robić. 9 września Google dokona zmian automatycznie.

Jeśli jednak reklamodawca zrezygnuje z tej opcji, to musi ją przed 9 września wyłączyć na swoim koncie:

  • wybrać zakładkę „Wszystkie kampanie” w menu po lewej stronie,
  • kliknąć w „Ustawienia” i wybrać „Ustawienia konta”:
  • kliknąć w pozycję „Raport połączeń telefonicznych” i wybrać opcję „Wył.”


Jak ostrzega Google, po wyłączeniu raportu połączeń telefonicznych dla całego konta, nie będzie można ustawić i dostosować raportu połączeń dla pojedynczych rozszerzeń połączeń, ani reklam tekstowych Google Ads „tylko połączenie”.

Podsumowanie - jakich ustawień w rozszerzeniu połączeń warto dokonać?

Na pytanie, czy warto ustawić rozszerzenie połączeń, odpowiedź może być tylko jedna - zdecydowanie tak. Numer telefonu, podany przy reklamie, umożliwia bowiem połączenie się z konkretną firmą już na poziomie wyszukiwarki Google, bez konieczności przechodzenia na docelową stronę internetową. Szczególnie może to być istotne w firmach, które świadczą usługi potrzebne „na już” (np. usługi hydrauliczne czy awaryjne otwieranie drzwi) lub gdy klient podjął już decyzję o skorzystaniu z usługi, a teraz szuka już tylko kontaktu do niej (np. chce się umówić do konkretnego salonu fryzjerskiego).

W takim wypadku Google oferuje też możliwość zliczania samych połączeń i ich szczegółów (np. czas trwania połączenia czy numer kierunkowy dzwoniącego). Z jednej strony może to być prawdziwa kopalnia wiedzy dla reklamodawcy, z drugiej jednak strony - przy opcji śledzenia połączenie jest przekierowywane, więc w reklamie nie jest widoczny numer firmy, tylko numer Google, przypisany do danego konta, co może być mocno mylące dla klienta.

Czytaj także:

Sprawdź, czy dzięki połączeniom z kampanii AdWords pozyskujesz klientów

Dlaczego czasem nie warto ustawiać śledzenia połączeń z reklam?

Słowa kluczowe

  • raport połączeń telefonicznych
  • google ads

Najnowsze artykuły

Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Reklamy produktowe mają być wyświetlane także na YouTube - na stronie głównej serwisu oraz wśród wyników wyszukiwania. Dostępne będą też nowe rozszerzenia.

Co warto wiedzieć o remarketingu?

Śledzące reklamy to tylko część prawdy o remarketingu Google Ads. W jaki sposób możesz ustawić swoje listy remarketingowe i jak możesz je później wykorzystać?

Facebook ruszył na podbój świata mediów

Facebook News - nowy projekt największego medium społecznościowego na świecie - ma skupiać wiadomości od wydawców.