Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość w Google Ads: zmiany w ustawieniach raportu połączeń telefonicznych

Raport połączeń telefonicznych będzie można ustawić teraz wyłącznie na poziomie konta Google Ads, a nie na poziomie reklam lub rozszerzeń. Zmiana ma zostać wprowadzona na wszystkich kontach 9 września.

O nadchodzącej zmianie Google poinformował w e-mailu wysyłanym do reklamodawców, którzy korzystają z rozszerzeń połączeń telefonicznych w prowadzonych przez siebie kampaniach Google Ads. W treści e-mila można wyczytać, że „w zeszłym roku wprowadziliśmy ustawienie raportu połączeń telefonicznych na poziomie konta, które umożliwia włączenie lub wyłączenie raportu połączeń w obrębie całego konta. Dzięki temu nie musisz już zarządzać tą funkcją na poziomie poszczególnych reklam lub rozszerzeń.

Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ obecnie korzystasz z raportu połączeń na poziomie reklam lub rozszerzeń. Od 9 września 2019 roku ten raport zostanie zastąpiony raportem połączeń na poziomie konta – będzie to jedyne rozwiązanie tego typu w Google Ads”. Sprawdźmy więc, jakie rozwiązania mogą wybrać dla siebie reklamodawcy zanim Google dokona za nich automatycznych zmian w kampanii?

Raport połączeń telefonicznych - najważniejsze informacje

Przypomnijmy - do tej pory rozszerzenia połączeń można było ustawić na poziomie kampanii, grupy reklam czy całego konta, dzięki czemu przy danej reklamie Google Ads wyświetla się numer telefonu wraz z wezwaniem do działania (hasło „Zadzwoń” lub symbol słuchawki telefonu). 

Informacje o poszczególnych połączeniach można też sprawdzać w raporcie połączeń (pod warunkiem włączenia opcji, dotyczącej rejestru połączeń). W kolejnych kolumnach można znaleźć dokładne godziny połączenia (rozpoczęcia i zakończenia rozmowy z klientem), czas trwania połączenia, trzy pierwsze cyfry z numeru osoby dzwoniącej, informacja, czy połączenie zostało odebrane czy nie, źródło i typ połączenia, współczynnik klikalności numeru (PTR, czyli liczbę odebranych połączeń podzieloną przez liczbę wyświetleń numeru) oraz informacje, z jakiej kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego i reklamy uzyskano dane połączenie.

Raport połączeń telefonicznych Google Ads - jak zmienić ustawienia?

Reklamodawcy mają teraz do wyboru dwa rozwiązania - jeśli nadal chcą korzystać z raportu połączeń (teraz dostępnego już dla całego konta) nie muszą nic robić. 9 września Google dokona zmian automatycznie.

Jeśli jednak reklamodawca zrezygnuje z tej opcji, to musi ją przed 9 września wyłączyć na swoim koncie:


Jak ostrzega Google, po wyłączeniu raportu połączeń telefonicznych dla całego konta, nie będzie można ustawić i dostosować raportu połączeń dla pojedynczych rozszerzeń połączeń, ani reklam tekstowych Google Ads „tylko połączenie”.

Podsumowanie - jakich ustawień w rozszerzeniu połączeń warto dokonać?

Na pytanie, czy warto ustawić rozszerzenie połączeń, odpowiedź może być tylko jedna - zdecydowanie tak. Numer telefonu, podany przy reklamie, umożliwia bowiem połączenie się z konkretną firmą już na poziomie wyszukiwarki Google, bez konieczności przechodzenia na docelową stronę internetową. Szczególnie może to być istotne w firmach, które świadczą usługi potrzebne „na już” (np. usługi hydrauliczne czy awaryjne otwieranie drzwi) lub gdy klient podjął już decyzję o skorzystaniu z usługi, a teraz szuka już tylko kontaktu do niej (np. chce się umówić do konkretnego salonu fryzjerskiego).

W takim wypadku Google oferuje też możliwość zliczania samych połączeń i ich szczegółów (np. czas trwania połączenia czy numer kierunkowy dzwoniącego). Z jednej strony może to być prawdziwa kopalnia wiedzy dla reklamodawcy, z drugiej jednak strony - przy opcji śledzenia połączenie jest przekierowywane, więc w reklamie nie jest widoczny numer firmy, tylko numer Google, przypisany do danego konta, co może być mocno mylące dla klienta.

Czytaj także:

Sprawdź, czy dzięki połączeniom z kampanii AdWords pozyskujesz klientów

Dlaczego czasem nie warto ustawiać śledzenia połączeń z reklam?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.