Google zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji, która pozwoli na większą kontrolę nad tym, gdzie docelowo mają się wyświetlać reklamy Google Ads - w planach jest wprowadzenie dynamicznych list wykluczeń.
Wykluczenie z kampanii Google Ads poszczególnych treści, tematów czy nawet cały witryn to temat od dawna już znany. Jednak podobnie jak w przypadku innych ustawień, reklamodawcy muszą na bieżąco pilnować i aktualizować wykluczenia w odpowiednich miejscach panelu Google Ads. Rozwiązaniem tego problemu mają być dynamiczne listy wykluczeń, które będzie można aktualizować w nieco łatwiejszy sposób - listę będzie można po prostu przesłać na konto Google Ads, na którym prowadzone są kampanie, a następnie dodawać do niej nowe strony czy domeny internetowe, które nie będą pasowały do charakteru marki czy trwającej kampanii. Dzięki temu nie będzie trzeba dokonywać zmian oddzielnie np. w ustawieniach konta i ustawieniach poszczególnych kampanii.
Nowa opcja nie jest jeszcze dostępna na kontach - jak zapowiedział na swoim blogu Google, funkcja ma być dostępna u wszystkich w perspektywie kilku najbliższych tygodni.
Reklamodawcy, którzy chcą precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej, powinni obowiązkowo korzystać z wykluczeń w swoich kampaniach - wykluczyć można np. odbiorców zbyt młodych, witryny, które zawierają kontrowersyjne treści (np. dotyczące tragedii i konfliktów, zawierające wulgarne słowa czy nastawione głównie na sensację i szokowanie odbiorców), słowa kluczowe, które nie pasują do prowadzonej kampanii, tematy czy nawet konkretne witryny.
Tak, jak pisaliśmy na początku, dzięki wykluczeniom można dotrzeć do grupy docelowej i nie marnować czasu i środków na kierowanie reklam Google Ads do nieodpowiednich odbiorców, którzy w ogóle nie będą zainteresowani ofertą. Z drugiej strony można też zadbać o to, by nasze reklamy nie pojawiały się na stronach, które nie do końca odpowiadają naszej strategii biznesowej czy nie pasują do wizerunku firmy - nikt nie chce być bowiem kojarzony z clickbaitowymi tytułami czy brutalnymi treściami.
Obecnie wykluczenia można ustawiać na poziomie poszczególnych kampanii Google Ads lub nawet całego konta. Wykluczenia adresów IP czy stron o określonej tematyce można dokonać w ustawieniach pojedynczych kampanii. A już na przykład wykluczenia treści można ustawić zarówno na całym koncie Google Ads, jak i oddzielnie, w pojedynczej kampanii. Również wykluczanie miejsc docelowych może się odbywać na poziomie kampanii, grupy reklam lub nawet całego konta.
W gąszczu różnego rodzaju ustawień planowane wprowadzenie dynamicznych list wykluczeń, z możliwością szybkiej aktualizacji witryn i tematów, powinno więc mocno ułatwić pracę reklamodawcom.
Czytaj więcej:
Jak znaleźć idealnego odbiorcę reklamy Google Ads?
Nowość Google Ads – kierowanie reklam do nowych odbiorców
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy