Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość w kampaniach Google Ads – dynamiczne listy wykluczeń

Google zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji, która pozwoli na większą kontrolę nad tym, gdzie docelowo mają się wyświetlać reklamy Google Ads - w planach jest wprowadzenie dynamicznych list wykluczeń.

Wykluczenie z kampanii Google Ads poszczególnych treści, tematów czy nawet cały witryn to temat od dawna już znany. Jednak podobnie jak w przypadku innych ustawień, reklamodawcy muszą na bieżąco pilnować i aktualizować wykluczenia w odpowiednich miejscach panelu Google Ads. Rozwiązaniem tego problemu mają być dynamiczne listy wykluczeń, które będzie można aktualizować w nieco łatwiejszy sposób - listę będzie można po prostu przesłać na konto Google Ads, na którym prowadzone są kampanie, a następnie dodawać do niej nowe strony czy domeny internetowe, które nie będą pasowały do charakteru marki czy trwającej kampanii. Dzięki temu nie będzie trzeba dokonywać zmian oddzielnie np. w ustawieniach konta i ustawieniach poszczególnych kampanii.

Nowa opcja nie jest jeszcze dostępna na kontach - jak zapowiedział na swoim blogu Google, funkcja ma być dostępna u wszystkich w perspektywie kilku najbliższych tygodni.

Jakie wykluczenia można stosować w kampaniach Google Ads?

Reklamodawcy, którzy chcą precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej, powinni obowiązkowo korzystać z wykluczeń w swoich kampaniach - wykluczyć można np. odbiorców zbyt młodych, witryny, które zawierają kontrowersyjne treści (np. dotyczące tragedii i konfliktów, zawierające wulgarne słowa czy nastawione głównie na sensację i szokowanie odbiorców), słowa kluczowe, które nie pasują do prowadzonej kampanii, tematy czy nawet konkretne witryny.

Tak, jak pisaliśmy na początku, dzięki wykluczeniom można dotrzeć do grupy docelowej i nie marnować czasu i środków na kierowanie reklam Google Ads do nieodpowiednich odbiorców, którzy w ogóle nie będą zainteresowani ofertą. Z drugiej strony można też zadbać o to, by nasze reklamy nie pojawiały się na stronach, które nie do końca odpowiadają naszej strategii biznesowej czy nie pasują do wizerunku firmy - nikt nie chce być bowiem kojarzony z clickbaitowymi tytułami czy brutalnymi treściami.

Jak ustawić wykluczenia w kampanii Google Ads?

Obecnie wykluczenia można ustawiać na poziomie poszczególnych kampanii Google Ads lub nawet całego konta. Wykluczenia adresów IP czy stron o określonej tematyce można dokonać w ustawieniach pojedynczych kampanii. A już na przykład wykluczenia treści można ustawić zarówno na całym koncie Google Ads, jak i oddzielnie, w pojedynczej kampanii. Również wykluczanie miejsc docelowych może się odbywać na poziomie kampanii, grupy reklam lub nawet całego konta.

W gąszczu różnego rodzaju ustawień planowane wprowadzenie dynamicznych list wykluczeń, z możliwością szybkiej aktualizacji witryn i tematów, powinno więc mocno ułatwić pracę reklamodawcom.

Czytaj więcej:
Jak znaleźć idealnego odbiorcę reklamy Google Ads?
Nowość Google Ads – kierowanie reklam do nowych odbiorców

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.