Połączenia z rozszerzeń lokalizacji z reklam Google Ads mogą być teraz automatyczne zliczane jako konwersje – warunkiem jest włączenie raportu połączeń telefonicznych na poziomie całego konta.
Kilka dni temu Google poinformował o wprowadzeniu dwóch nowości, dotyczących połączeń telefonicznych oraz raportów połączeń i wiadomości:
Od kilku dni połączenia z rozszerzeń lokalizacji z reklam mogą być teraz automatyczne zliczane jako konwersje – wystarczy tylko włączyć raport połączeń telefonicznych na poziomie konta. Domyślna długość połączenia, które zostanie zliczone jako konwersja, to 60 sekund, choć wartość tę można też zmienić w ustawieniach.
Do nowości, związanej z automatycznym zliczaniem konwersji, Google dorzucił także zmiany w karcie głównej rozszerzeń – widoczne na niej będą także raporty połączeń i wiadomości, dzięki czemu będzie wiadomo, w jaki sposób dane rozszerzenia wpływają na liczbę połączeń telefonicznych i wiadomości, wysyłanych z poziomu reklamy Google Ads.
Dane będą prezentowały się następująco:
Nie jest tajemnicą, że Google coraz częściej stawia na rozwiązania, wspierające lokalnych reklamodawców. Zmiany dotyczą m.in. połączeń telefonicznych z poziomu rozszerzenia, reklamy Google Ads czy wizytówki Google Moja Firma (pod warunkiem połączenia wizytówki z kontem Google Ads). Dzięki temu reklamodawcy mogą już śledzić m.in.:
Z jednej strony raporty dotyczące połączeń telefonicznych pozwalają na sprawdzenie, które kampanie, grupy reklam czy same reklamy generują najwięcej kontaktów telefonicznych ze strony klientów, co jest szczególnie ważną informacją dla tych reklamodawców, którzy stawiają przede wszystkim na bezpośredni kontakt telefoniczny ze swoimi klientami. W kolejnych kolumnach można znaleźć dokładne godziny połączenia (rozpoczęcia i zakończenia rozmowy z klientem), czas trwania połączenia, trzy pierwsze cyfry z numeru osoby dzwoniącej, informacja, czy połączenie zostało odebrane czy nie, źródło i typ połączenia, współczynnik klikalności numeru (PTR, czyli liczbę odebranych połączeń podzieloną przez liczbę wyświetleń numeru) oraz informacje, z jakiej kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego i reklamy uzyskano dane połączenie.
Z drugiej jednak strony klientowi, który będzie chciał się połączyć z firmą bezpośrednio z poziomu kampanii i który na smartfonie kliknie w symbol słuchawki telefonicznej, na ekranie nie wyświetli się numer firmy, tylko numer Google, z którego połączenie zostanie dopiero przekazane na numer docelowy. Istnieje więc ryzyko, że ci klienci, którzy wciąż mają w zwyczaju zapisywać kontakty w swojej książce telefonicznej, zapiszą nie numer firmy, tylko właśnie numer Google.
Dodatkowo także – podobnie jak w przypadku innych rozwiązań Google, trzeba się liczyć ze zmianami czy nowościami, które nie zawsze muszą mieć pozytywny wpływ na biznes reklamodawcy. Po przykłady nie trzeba daleko sięgać – kilka tygodni temu pisaliśmy o tym, że w Stanach Zjednoczonych u wybranych reklamodawców Google monitoruje i nagrywa połączenia, zainicjowane z poziomu reklam Google Ads w wyszukiwarce.
Czytaj więcej:
Google monitoruje i nagrywa połączenia z reklam tekstowych
Sprawdź, czy dzięki połączeniom z kampanii AdWords pozyskujesz klientów
Źródło grafiki: https://support.google.com/google-ads/answer/9194359
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy