Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowości w raportowaniu połączeń i wiadomości w kampaniach Google Ads

Połączenia z rozszerzeń lokalizacji z reklam Google Ads mogą być teraz automatyczne zliczane jako konwersje – warunkiem jest włączenie raportu połączeń telefonicznych na poziomie całego konta.

Kilka dni temu Google poinformował o wprowadzeniu dwóch nowości, dotyczących połączeń telefonicznych oraz raportów połączeń i wiadomości:

Automatyczne konwersje

Od kilku dni połączenia z rozszerzeń lokalizacji z reklam mogą być teraz automatyczne zliczane jako konwersje – wystarczy tylko włączyć raport połączeń telefonicznych na poziomie konta. Domyślna długość połączenia, które zostanie zliczone jako konwersja, to 60 sekund, choć wartość tę można też zmienić w ustawieniach.

Raporty połączeń i wiadomości w karcie głównej rozszerzeń

Do nowości, związanej z automatycznym zliczaniem konwersji, Google dorzucił także zmiany w karcie głównej rozszerzeń – widoczne na niej będą także raporty połączeń i wiadomości, dzięki czemu będzie wiadomo, w jaki sposób dane rozszerzenia wpływają na liczbę połączeń telefonicznych i wiadomości, wysyłanych z poziomu reklamy Google Ads.

Dane będą prezentowały się następująco:



Google stawia m.in. na połączenia telefoniczne

Nie jest tajemnicą, że Google coraz częściej stawia na rozwiązania, wspierające lokalnych reklamodawców. Zmiany dotyczą m.in. połączeń telefonicznych z poziomu rozszerzenia, reklamy Google Ads czy wizytówki Google Moja Firma (pod warunkiem połączenia wizytówki z kontem Google Ads). Dzięki temu reklamodawcy mogą już śledzić m.in.:

Raporty połączeń telefonicznych z ważnymi informacjami...

Z jednej strony raporty dotyczące połączeń telefonicznych pozwalają na sprawdzenie, które kampanie, grupy reklam czy same reklamy generują najwięcej kontaktów telefonicznych ze strony klientów, co jest szczególnie ważną informacją dla tych reklamodawców, którzy stawiają przede wszystkim na bezpośredni kontakt telefoniczny ze swoimi klientami. W kolejnych kolumnach można znaleźć dokładne godziny połączenia (rozpoczęcia i zakończenia rozmowy z klientem), czas trwania połączenia, trzy pierwsze cyfry z numeru osoby dzwoniącej, informacja, czy połączenie zostało odebrane czy nie, źródło i typ połączenia, współczynnik klikalności numeru (PTR, czyli liczbę odebranych połączeń podzieloną przez liczbę wyświetleń numeru) oraz informacje, z jakiej kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego i reklamy uzyskano dane połączenie.

... ale mają także swoje wady

Z drugiej jednak strony klientowi, który będzie chciał się połączyć z firmą bezpośrednio z poziomu kampanii i który na smartfonie kliknie w symbol słuchawki telefonicznej, na ekranie nie wyświetli się numer firmy, tylko numer Google, z którego połączenie zostanie dopiero przekazane na numer docelowy. Istnieje więc ryzyko, że ci klienci, którzy wciąż mają w zwyczaju zapisywać kontakty w swojej książce telefonicznej, zapiszą nie numer firmy, tylko właśnie numer Google.

Dodatkowo także – podobnie jak w przypadku innych rozwiązań Google, trzeba się liczyć ze zmianami czy nowościami, które nie zawsze muszą mieć pozytywny wpływ na biznes reklamodawcy. Po przykłady nie trzeba daleko sięgać – kilka tygodni temu pisaliśmy o tym, że w Stanach Zjednoczonych u wybranych reklamodawców Google monitoruje i nagrywa połączenia, zainicjowane z poziomu reklam Google Ads w wyszukiwarce.

Czytaj więcej:
Google monitoruje i nagrywa połączenia z reklam tekstowych
Sprawdź, czy dzięki połączeniom z kampanii AdWords pozyskujesz klientów

Źródło grafiki: https://support.google.com/google-ads/answer/9194359

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.