Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Nowości w raportowaniu połączeń i wiadomości w kampaniach Google Ads

30—11—2018

Połączenia z rozszerzeń lokalizacji z reklam Google Ads mogą być teraz automatyczne zliczane jako konwersje - warunkiem jest włączenie raportu połączeń telefonicznych na poziomie całego konta.

Kilka dni temu Google poinformował o wprowadzeniu dwóch nowości, dotyczących połączeń telefonicznych oraz raportów połączeń i wiadomości:

- połączenia z rozszerzeń lokalizacji mogą być zliczane jako konwersje po włączeniu raportu połączeń telefonicznych na poziomie konta;
- raporty połączeń i wiadomości będą teraz widoczne w karcie głównej rozszerzeń.

Automatyczne konwersje

Od kilku dni połączenia z rozszerzeń lokalizacji z reklam mogą być teraz automatyczne zliczane jako konwersje - wystarczy tylko włączyć raport połączeń telefonicznych na poziomie konta. Domyślna długość połączenia, które zostanie zliczone jako konwersja, to 60 sekund, choć wartość tę można też zmienić w ustawieniach.

Raporty połączeń i wiadomości w karcie głównej rozszerzeń

Do nowości, związanej z automatycznym zliczaniem konwersji, Google dorzucił także zmiany w karcie głównej rozszerzeń - widoczne na niej będą także raporty połączeń i wiadomości, dzięki czemu będzie wiadomo, w jaki sposób dane rozszerzenia wpływają na liczbę połączeń telefonicznych i wiadomości, wysyłanych z poziomu reklamy Google Ads.

Dane będą prezentowały się następująco:



Google stawia m.in. na połączenia telefoniczne

Nie jest tajemnicą, że Google coraz częściej stawia na rozwiązania, wspierające lokalnych reklamodawców. Zmiany dotyczą m.in. połączeń telefonicznych z poziomu rozszerzenia, reklamy Google Ads czy wizytówki Google Moja Firma (pod warunkiem połączenia wizytówki z kontem Google Ads). Dzięki temu reklamodawcy mogą już śledzić m.in.:
- statystyki dotyczące rozszerzeń połączeń w reklamie tekstowej,
- dane z raportów połączeń telefonicznych w różnych okresach,
- statystyki dotyczące konwersji ustawionej jako ,,Połączenie telefoniczne",
- statystyki reklamy typu ,,Tylko połączenie".

Raporty połączeń telefonicznych z ważnymi informacjami...

Z jednej strony raporty dotyczące połączeń telefonicznych pozwalają na sprawdzenie, które kampanie, grupy reklam czy same reklamy generują najwięcej kontaktów telefonicznych ze strony klientów, co jest szczególnie ważną informacją dla tych reklamodawców, którzy stawiają przede wszystkim na bezpośredni kontakt telefoniczny ze swoimi klientami. W kolejnych kolumnach można znaleźć dokładne godziny połączenia (rozpoczęcia i zakończenia rozmowy z klientem), czas trwania połączenia, trzy pierwsze cyfry z numeru osoby dzwoniącej, informacja, czy połączenie zostało odebrane czy nie, źródło i typ połączenia, współczynnik klikalności numeru (PTR, czyli liczbę odebranych połączeń podzieloną przez liczbę wyświetleń numeru) oraz informacje, z jakiej kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego i reklamy uzyskano dane połączenie.

... ale mają także swoje wady

Z drugiej jednak strony klientowi, który będzie chciał się połączyć z firmą bezpośrednio z poziomu kampanii i który na smartfonie kliknie w symbol słuchawki telefonicznej, na ekranie nie wyświetli się numer firmy, tylko numer Googlea, z którego połączenie zostanie dopiero przekazane na numer docelowy. Istnieje więc ryzyko, że ci klienci, którzy wciąż mają w zwyczaju zapisywać kontakty w swojej książce telefonicznej, zapiszą nie numer firmy, tylko właśnie numer Googlea.
Dodatkowo także - podobnie jak w przypadku innych rozwiązań Googlea, trzeba się liczyć ze zmianami czy nowościami, które nie zawsze muszą mieć pozytywny wpływ na biznes reklamodawcy. Po przykłady nie trzeba daleko sięgać - kilka tygodni temu pisaliśmy, że w Stanach Zjednoczonych u wybranych reklamodawców Google monitoruje i nagrywa połączenia, zainicjowane z poziomu reklam Google Ads w wyszukiwarce.

Czytaj więcej:
Google monitoruje i nagrywa połączenia z reklam tekstowych
Sprawdź, czy dzięki połączeniom z kampanii AdWords pozyskujesz klientów

Źródło grafiki: https://support.google.com/google-ads/answer/9194359


Słowa kluczowe

  • rozszerzenia połączeń
  • raport połączeń telefonicznych

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.