Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google monitoruje i nagrywa połączenia z reklam tekstowych

12—10—2018

Google monitoruje i nagrywa połączenia, zainicjowane z poziomu reklam tekstowych w wyszukiwarce. Na szczęście, na razie nowość wprowadzona została tylko w Stanach Zjednoczonych, na dodatek dotyczy tylko niewielkiej części rozmów.

Nowość dotyczy rozszerzeń połączeń i reklam typu „Tylko połączenie” – a więc tych rozwiązań, które umożliwiają wykonanie połączenia do reklamodawcy już z poziomu wyników wyszukiwania. Google połączenia te monitoruje i nagrywa pod pretekstem obrony przed spamem i potencjalnymi oszustwami, dodatkowo ma też na celu walkę z łamaniem i omijaniem zasad reklamowych.

Nagrywanie ma poprawić jakość połączeń z reklam Google Ads (AdWords)

Według Google, monitorowanie nagrań i ich nagrywanie poprawi jakość połączeń, zainicjowanych z poziomu reklamy Google Ads (AdWords). Dzięki temu – jak argumentuje Google – „możliwa będzie obrona przed spamem i potencjalnymi oszustwami”. Dodatkowo możliwa będzie ocena połączeń pod kątem zgodności z zasadami systemu reklamowego Google Ads. Jeśli reklamodawca naruszy te zasady, reklama lub rozszerzenie zostaną odrzucone.

Z tego powodu wybrane osoby, które w Stanach Zjednoczonych klikną w numer telefonu przypisany do reklamy Google Ads, usłyszą informację o nagrywaniu połączenia – i to jeszcze zanim uda im się połączyć z wybraną firmą. Nagrania mają nie być powiązane z konkretnymi użytkownikami – tak, by chronić ich prywatność. Ocena jakości będzie bowiem dokonywana zbiorowo, a nagrania mają służyć wykrywaniu potencjalnych oszustw.

Oficjalny komunikat Google na ten temat można przeczytać w informacji "About call recording".

Monitorowanie połączeń z reklam Google Ads (AdWords)

Monitorowanie i nagrywanie dotyczy połączeń, zainicjowanych po kliknięciu w reklamę typu „Tylko połączenie” lub rozszerzenie połączeń.

  • Rozszerzenie połączeń można ustawić na poziomie całego konta, kampanii lub grupy reklam. Po zaakceptowaniu rozszerzenia wraz z reklamą opublikowany może zostać firmowy numer telefonu, połączony z wezwaniem do działania „Zadzwoń”. Statystyki dotyczące skuteczności rozszerzenia (np. liczba kliknięć w reklamę z rozszerzeniem, liczba wyświetleń, średni koszt za kliknięcie, liczba konwersji, itp.) widoczne są na podstronie „Reklamy i rozszerzenia”, w zakładce „Rozszerzenia”.
  • Reklamy typu „Tylko połączenie” zachęcają użytkownika przede wszystkim do kliknięcia i wykonania połączenia – a nie do wejścia na stronę internetową reklamodawcy. Po kliknięciu w nagłówek reklamy typu „Tylko połączenie” użytkownik nie przechodzi bowiem na docelową podstronę, tylko od razu może wykonać połączenie. Statystyki dotyczące tych reklam można znaleźć w tym samym miejscu, gdzie standardowe reklamy Google Ads (AdWords) – na podstronie „Reklamy i rozszerzenia”, w zakładce „Reklamy”.

Dane dotyczące konkretnych połączeń można znaleźć w raporcie połączeń telefonicznych. W kolejnych kolumnach można znaleźć dokładne godziny połączenia (rozpoczęcia i zakończenia rozmowy z klientem), czas trwania połączenia, trzy pierwsze cyfry z numeru osoby dzwoniącej, informacja, czy połączenie zostało odebrane czy nie, źródło i typ połączenia, współczynnik klikalności numeru (PTR, czyli liczbę odebranych połączeń podzieloną przez liczbę wyświetleń numeru) oraz informacje, z jakiej kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego i reklamy uzyskano dane połączenie.

Podsumowanie

Nagrywanie rozmów telefonicznych nie jest dobrym rozwiązaniem i powinno budzić uzasadniony niepokój u reklamodawców - z jednego zasadniczego powodu. Wielu użytkowników nie jest do końca świadomych, że klika w rozszerzenie połączenia lub reklamę, by połączyć się z firmą. W dobie masowych wręcz doniesień o przetwarzaniu danych w celu dokładnej personalizacji reklammasowych wyciekach danych czy sprzedawaniu ich innym firmom, co bardziej podejrzliwi lub ostrożni klienci mogą się po prostu rozłączyć, gdy usłyszą informację o nagrywaniu rozmowy przez Google. 

Z jednej więc strony, dzięki opcji wykonywania połączeń z poziomu wyników wyszukiwania, Google daje właścicielom firm ogromne możliwości, takie jak monitoring skuteczności kampanii czy łatwiejsza komunikacja z klientem, który nie musi wchodzić na stronę internetową, by tam szukać kontaktu do firmy. Z drugiej jednak strony, jeśli opcja nagrywania rozmów zostanie włączona u kolejnych reklamodawców i rozwiązanie to stanie się już powszechne, może się to wiązać z realnymi stratami w wielu firmach. Część potencjalnych klientów po pojawieniu się informacji o nagrywaniu, przerwie bowiem połączenie – w takim wypadku istnieje ryzyko, że klient nie będzie na tyle zdeterminowany, by dalej szukać do nas kontaktu, a kolejne połączenie wykona już do konkurencyjnej firmy.

Czytaj także: Sprawdź, czy dzięki połączeniom z kampanii AdWords pozyskujesz klientów

Słowa kluczowe

  • raport połączeń telefonicznych
  • rozszerzenie połączeń
  • google ads
  • google adwords
  • sem

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.