Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Do stworzenia reklam graficznych nie potrzeba grafika

18—05—2017

Google oferuje dobre rozwiązanie dla firm, które nie mają na co dzień do dyspozycji grafików, a chcą zaoszczędzić czas i pieniądze – to tzw. reklamy elastyczne, które dostosowują się do powierzchni reklamowej.

Reklamy graficzne (w tym także elastyczne) przygotowywane są przy ustawianiu kampanii Google Adwords w sieci reklamowej. Reklamy wyświetlane są w serwisach Google’a oraz w witrynach, materiałach video i aplikacjach innych firm, z którymi Google współpracuje w zakresie wyświetlania reklam. Takich partnerskich witryn Google’a jest łącznie ok. 2 mln.

Jak przygotować reklamę elastyczną?

Przy przygotowywaniu reklamy elastycznej należy wpisać samodzielnie nagłówek i tekst reklamy, należy też wstawić materiały graficzne – logo i obrazy, które zostaną użyte przy tworzeniu reklamy. Materiały graficzne można pozyskać za pomocą jednego z trzech sposobów – można przesłać zdjęcia z dysku, użyć darmowych zdjęć z biblioteki Google’a lub wstawić adres witryny. Google zeskanuje stronę internetową, a umieszczone na niej zdjęcia zostaną użyte w reklamie. Na podstawie przesłanych materiałów Google wygeneruje kilka propozycji reklam. Część z nich (lub wszystkie) mogą zostać użyte w kampanii.

Największe zalety reklamy elastycznej

Za największe zalety reklamy elastycznej można uznać: 

1. brak konieczności angażowania przez reklamodawcę grafików,

2. możliwość dostosowania się do powierzchni, na której reklama jest publikowana. 

Przygotowanie reklamy elastycznej wymaga przygotowania tylko kilku elementów, na podstawie których Google automatycznie przygotuje kilka propozycji. Nie istnieje dzięki temu potrzeba angażowania grafików, nie trzeba czekać na przygotowanie materiałów i ponosić w związku z tym dodatkowych kosztów. 

Reklamy elastyczne dostosowują się do powierzchni reklamowej, na których są publikowane. Oczywiście, większą kontrolę nad kształtem i wyglądem reklam można mieć wtedy, gdy prześle się gotowe pliki, które tylko wymagają akceptacji Google’a. Z drugiej strony takie gotowe pliki nie wszędzie mogą zostać opublikowane, nawet na stronach, które teoretycznie pasowałyby do kampanii – po prostu formaty gotowych reklam nie pasowałyby do oferowanej tam powierzchni reklamowej.

Podsumowanie

Użycie reklam elastycznych w kampanii realizowanej w sieci reklamowej może być dobrym rozwiązaniem w przypadku reklamodawców, którzy nie mają na co dzień do dyspozycji grafików. Dzięki temu można zaoszczędzić czas i pieniądze przy przygotowywaniu materiałów graficznych. Oczywiście, większą kontrolę nad kształtem i wyglądem reklam można mieć tylko wtedy, gdy pliki będą już przygotowane, a po przesłaniu będą wymagać tylko akceptacji Google’a. Z drugiej strony takie gotowe pliki nie wszędzie mogą zostać opublikowane – po prostu formaty gotowych reklam nie będą pasowały do wszystkich powierzchni reklamowych, udostępnianych na stronach partnerskich Google’a.

Warto także pamiętać, że w reklamach graficznych są już dostępne także dodatkowe rozszerzenia, związane z lokalizacją firmy - mogą być one szczególnie przydatne dla lokalnych firm. Kliknij i przeczytaj nasz artykuł ,,Kampania w sieci reklamowej z nowymi formatami".


Słowa kluczowe

  • Google Adword
  • SEM
  • sieć reklamowa

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.