Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Do stworzenia reklam graficznych nie potrzeba grafika

Google oferuje dobre rozwiązanie dla firm, które nie mają na co dzień do dyspozycji grafików, a chcą zaoszczędzić czas i pieniądze – to tzw. reklamy elastyczne, które dostosowują się do powierzchni reklamowej.

Reklamy graficzne (w tym także elastyczne) przygotowywane są przy ustawianiu kampanii Google Adwords w sieci reklamowej. Reklamy wyświetlane są w serwisach Google’a oraz w witrynach, materiałach video i aplikacjach innych firm, z którymi Google współpracuje w zakresie wyświetlania reklam. Takich partnerskich witryn Google’a jest łącznie ok. 2 mln.

Jak przygotować reklamę elastyczną?

Przy przygotowywaniu reklamy elastycznej należy wpisać samodzielnie nagłówek i tekst reklamy, należy też wstawić materiały graficzne – logo i obrazy, które zostaną użyte przy tworzeniu reklamy. Materiały graficzne można pozyskać za pomocą jednego z trzech sposobów – można przesłać zdjęcia z dysku, użyć darmowych zdjęć z biblioteki Google’a lub wstawić adres witryny. Google zeskanuje stronę internetową, a umieszczone na niej zdjęcia zostaną użyte w reklamie. Na podstawie przesłanych materiałów Google wygeneruje kilka propozycji reklam. Część z nich (lub wszystkie) mogą zostać użyte w kampanii.

Największe zalety reklamy elastycznej

Za największe zalety reklamy elastycznej można uznać: 

1. brak konieczności angażowania przez reklamodawcę grafików,

2. możliwość dostosowania się do powierzchni, na której reklama jest publikowana. 

Przygotowanie reklamy elastycznej wymaga przygotowania tylko kilku elementów, na podstawie których Google automatycznie przygotuje kilka propozycji. Nie istnieje dzięki temu potrzeba angażowania grafików, nie trzeba czekać na przygotowanie materiałów i ponosić w związku z tym dodatkowych kosztów. 

Reklamy elastyczne dostosowują się do powierzchni reklamowej, na których są publikowane. Oczywiście, większą kontrolę nad kształtem i wyglądem reklam można mieć wtedy, gdy prześle się gotowe pliki, które tylko wymagają akceptacji Google’a. Z drugiej strony takie gotowe pliki nie wszędzie mogą zostać opublikowane, nawet na stronach, które teoretycznie pasowałyby do kampanii – po prostu formaty gotowych reklam nie pasowałyby do oferowanej tam powierzchni reklamowej.

Podsumowanie

Użycie reklam elastycznych w kampanii realizowanej w sieci reklamowej może być dobrym rozwiązaniem w przypadku reklamodawców, którzy nie mają na co dzień do dyspozycji grafików. Dzięki temu można zaoszczędzić czas i pieniądze przy przygotowywaniu materiałów graficznych. Oczywiście, większą kontrolę nad kształtem i wyglądem reklam można mieć tylko wtedy, gdy pliki będą już przygotowane, a po przesłaniu będą wymagać tylko akceptacji Google’a. Z drugiej strony takie gotowe pliki nie wszędzie mogą zostać opublikowane – po prostu formaty gotowych reklam nie będą pasowały do wszystkich powierzchni reklamowych, udostępnianych na stronach partnerskich Google’a.

Warto także pamiętać, że w reklamach graficznych są już dostępne także dodatkowe rozszerzenia, związane z lokalizacją firmy - mogą być one szczególnie przydatne dla lokalnych firm. Kliknij i przeczytaj nasz artykuł ,,Kampania w sieci reklamowej z nowymi formatami".


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.