Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Nowy panel Google AdWords już na stałe

20—06—2018

Nowa wersja panelu AdWords zostanie włączona w lipcu – zapowiedziało oficjalnie Google. Jak się do tego przygotować, by nie przegapić najważniejszych zmian?

Zaledwie kilka dni dzieli nas od momentu, w którym będziemy zmuszeni pożegnać się ze starym panelem AdWords i oswoić jego nową wersję. Google poinformował o tym oficjalnie w e-mailu rozesłanym dziś do reklamodawców. W wiadomości można było przeczytać, że „wkrótce nowa wersja AdWords zastąpi poprzednią (lipiec​). Przełączanie się między dwiema wersjami AdWords nie będzie już możliwe na Twoim koncie ani na żadnym nowo utworzonym koncie. Nie wpłynie to na sposób działania kampanii. W nowej wersji AdWords będą też dostępne wszystkie Twoje dane i raporty”.

Oznacza to, że czas obecnej wersji panelu dobiegł końca, a wraz z nią do lamusa odejdzie także część funkcjonalności i pojawią się nowe.

Nowości w nowej wersji panelu AdWords

Istnieje kilka ciekawych nowości, na które warto zwrócić uwagę przy korzystaniu z nowego panelu Google AdWords, np.:

  • zakładka „Przegląd”, widoczna od razu po zalogowaniu się na konto; można w niej znaleźć wszystkie najważniejsze statystyki, dotyczące kampanii prowadzonych na danym koncie; zakładki tej w poprzedniej wersji nie było;
  • nowa zakładka „Reklamy i rozszerzenia” – reklamy tekstowe i rozszerzenia w nowej wersji zostały połączone w nowej zakładce, dodatkowo także reklamodawcy mogą ustawić nowe rozszerzenie, dotyczące promocji;
  • łatwe ustawienie inteligentnej kampanii w sieci reklamowej (bannerowej), które pozwala na automatyzację i optymalizację reklam, łatwiejsze kierowanie ich do użytkowników oraz automatyczne ustalanie stawek;
  • możliwość ustawienia celu przy tworzeniu kampanii w sieci wyszukiwania; do wyboru jest sprzedaż, potencjalni klienci oraz ruch w witrynie, można też utworzyć kampanię bez celu;
  • nowe raporty dotyczące stron docelowych, gdzie można sprawdzić takie dane jak liczba kliknięć, wyświetlania, CTR (współczynnik kliknięć w reklam), średni koszt za kliknięcie czy koszt. 

Czego zabraknie w nowym panelu AdWords?

Na razie wszystko wskazuje na to, że w nowym panelu trzeba będzie się ostatecznie pożegnać z plannerem kampanii w sieci reklamowej. To darmowe narzędzie, które – podobnie jak planner słów kluczowych – pomaga w ustawianiu oraz optymalizacji kampanii AdWords (w tym wypadku – kampanii bannerowej na stronach internetowych należących do sieci Google'a).

Reklamodawca mógł tam poznać propozycje stron docelowych czy zainteresowania swojej grupy docelowej – a więc te informacje, które są niezwykle istotne przy ustawianiu kampanii z reklamami graficznymi.

Bez zmian pozostaje natomiast planner słów kluczowych, wykorzystywany w kampaniach w wyszukiwarce Google. Warto jednak dodać „na razie”, ponieważ wydaje się, że metamorfoza tego narzędzia będzie kolejną dużą zmianą Google'a po wprowadzeniu na stałe nowej wersji panelu. O tym, jak będą wyglądały zmiany, niektórzy reklamodawcy mieli okazję się przekonać już jakiś czas temu.

Czytaj więcej na ten temat w naszym artykule „Kolejne zmiany w planerze słów kluczowych”.

Podsumowanie

Na pytanie, w jaki sposób przygotować się do zmiany panelu, można odpowiedzieć tylko w jeden sposób: ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Im więcej tym lepiej – dlatego jak najszybciej warto przenieść się na nową wersję panelu, a z poprzedniej (nawet jeśli jest jeszcze dostępna) korzystać tylko okazjonalnie i w wyjątkowych przypadkach. Na szczęście w sieci można znaleźć mnóstwo pomocnych materiałów, począwszy od poradników Google'a.

Jeśli jednak dla niektórych reklamodawców będą one zbyt rozbudowane i napisane zbyt skomplikowanym językiem, proponujemy skorzystanie z naszego autorskiego darmowego kursu Google AdWords, od początku do końca opartego na nowym panelu AdWords.

Słowa kluczowe

  • kurs AdWords
  • panel AdWords

Najnowsze artykuły

Błędy, które w kampanii Google Ads mogą Cię sporo kosztować

Mimo wydawania sporego budżetu na kampanię Google Ads nie widzisz praktycznie żadnych efektów? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, przez które tracisz pieniądze.

Zdrowe odżywianie, treningi, a może ciekawe podróże? O postanowieniach noworocznych

Jakie cele mają na ten rok Polacy? Youtube postanowił zlecić badanie, w którym ankietowani odpowiadali na pytania o noworoczne postanowienia.

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść. Sprawdź, co konieczne musi się znaleźć w Twojej witrynie.