Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Nowy panel Google AdWords już na stałe

20—06—2018

Nowa wersja panelu AdWords zostanie włączona w lipcu – zapowiedziało oficjalnie Google. Jak się do tego przygotować, by nie przegapić najważniejszych zmian?

Zaledwie kilka dni dzieli nas od momentu, w którym będziemy zmuszeni pożegnać się ze starym panelem AdWords i oswoić jego nową wersję. Google poinformował o tym oficjalnie w e-mailu rozesłanym dziś do reklamodawców. W wiadomości można było przeczytać, że „wkrótce nowa wersja AdWords zastąpi poprzednią (lipiec​). Przełączanie się między dwiema wersjami AdWords nie będzie już możliwe na Twoim koncie ani na żadnym nowo utworzonym koncie. Nie wpłynie to na sposób działania kampanii. W nowej wersji AdWords będą też dostępne wszystkie Twoje dane i raporty”.

Oznacza to, że czas obecnej wersji panelu dobiegł końca, a wraz z nią do lamusa odejdzie także część funkcjonalności i pojawią się nowe.

Nowości w nowej wersji panelu AdWords

Istnieje kilka ciekawych nowości, na które warto zwrócić uwagę przy korzystaniu z nowego panelu Google AdWords, np.:

  • zakładka „Przegląd”, widoczna od razu po zalogowaniu się na konto; można w niej znaleźć wszystkie najważniejsze statystyki, dotyczące kampanii prowadzonych na danym koncie; zakładki tej w poprzedniej wersji nie było;
  • nowa zakładka „Reklamy i rozszerzenia” – reklamy tekstowe i rozszerzenia w nowej wersji zostały połączone w nowej zakładce, dodatkowo także reklamodawcy mogą ustawić nowe rozszerzenie, dotyczące promocji;
  • łatwe ustawienie inteligentnej kampanii w sieci reklamowej (bannerowej), które pozwala na automatyzację i optymalizację reklam, łatwiejsze kierowanie ich do użytkowników oraz automatyczne ustalanie stawek;
  • możliwość ustawienia celu przy tworzeniu kampanii w sieci wyszukiwania; do wyboru jest sprzedaż, potencjalni klienci oraz ruch w witrynie, można też utworzyć kampanię bez celu;
  • nowe raporty dotyczące stron docelowych, gdzie można sprawdzić takie dane jak liczba kliknięć, wyświetlania, CTR (współczynnik kliknięć w reklam), średni koszt za kliknięcie czy koszt. 

Czego zabraknie w nowym panelu AdWords?

Na razie wszystko wskazuje na to, że w nowym panelu trzeba będzie się ostatecznie pożegnać z plannerem kampanii w sieci reklamowej. To darmowe narzędzie, które – podobnie jak planner słów kluczowych – pomaga w ustawianiu oraz optymalizacji kampanii AdWords (w tym wypadku – kampanii bannerowej na stronach internetowych należących do sieci Google'a).

Reklamodawca mógł tam poznać propozycje stron docelowych czy zainteresowania swojej grupy docelowej – a więc te informacje, które są niezwykle istotne przy ustawianiu kampanii z reklamami graficznymi.

Bez zmian pozostaje natomiast planner słów kluczowych, wykorzystywany w kampaniach w wyszukiwarce Google. Warto jednak dodać „na razie”, ponieważ wydaje się, że metamorfoza tego narzędzia będzie kolejną dużą zmianą Google'a po wprowadzeniu na stałe nowej wersji panelu. O tym, jak będą wyglądały zmiany, niektórzy reklamodawcy mieli okazję się przekonać już jakiś czas temu.

Czytaj więcej na ten temat w naszym artykule „Kolejne zmiany w planerze słów kluczowych”.

Podsumowanie

Na pytanie, w jaki sposób przygotować się do zmiany panelu, można odpowiedzieć tylko w jeden sposób: ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Im więcej tym lepiej – dlatego jak najszybciej warto przenieść się na nową wersję panelu, a z poprzedniej (nawet jeśli jest jeszcze dostępna) korzystać tylko okazjonalnie i w wyjątkowych przypadkach. Na szczęście w sieci można znaleźć mnóstwo pomocnych materiałów, począwszy od poradników Google'a.

Jeśli jednak dla niektórych reklamodawców będą one zbyt rozbudowane i napisane zbyt skomplikowanym językiem, proponujemy skorzystanie z naszego autorskiego darmowego kursu Google AdWords, od początku do końca opartego na nowym panelu AdWords.

Słowa kluczowe

  • kurs AdWords
  • panel AdWords

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.