Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowy panel Google AdWords już na stałe

Nowa wersja panelu AdWords zostanie włączona w lipcu – zapowiedziało oficjalnie Google. Jak się do tego przygotować, by nie przegapić najważniejszych zmian?

Zaledwie kilka dni dzieli nas od momentu, w którym będziemy zmuszeni pożegnać się ze starym panelem AdWords i oswoić jego nową wersję. Google poinformował o tym oficjalnie w e-mailu rozesłanym dziś do reklamodawców. W wiadomości można było przeczytać, że „wkrótce nowa wersja AdWords zastąpi poprzednią (lipiec​). Przełączanie się między dwiema wersjami AdWords nie będzie już możliwe na Twoim koncie ani na żadnym nowo utworzonym koncie. Nie wpłynie to na sposób działania kampanii. W nowej wersji AdWords będą też dostępne wszystkie Twoje dane i raporty”.

Oznacza to, że czas obecnej wersji panelu dobiegł końca, a wraz z nią do lamusa odejdzie także część funkcjonalności i pojawią się nowe.

Nowości w nowej wersji panelu AdWords

Istnieje kilka ciekawych nowości, na które warto zwrócić uwagę przy korzystaniu z nowego panelu Google AdWords, np.:

Czego zabraknie w nowym panelu AdWords?

Na razie wszystko wskazuje na to, że w nowym panelu trzeba będzie się ostatecznie pożegnać z plannerem kampanii w sieci reklamowej. To darmowe narzędzie, które – podobnie jak planner słów kluczowych – pomaga w ustawianiu oraz optymalizacji kampanii AdWords (w tym wypadku – kampanii bannerowej na stronach internetowych należących do sieci Google'a).

Reklamodawca mógł tam poznać propozycje stron docelowych czy zainteresowania swojej grupy docelowej – a więc te informacje, które są niezwykle istotne przy ustawianiu kampanii z reklamami graficznymi.

Bez zmian pozostaje natomiast planner słów kluczowych, wykorzystywany w kampaniach w wyszukiwarce Google. Warto jednak dodać „na razie”, ponieważ wydaje się, że metamorfoza tego narzędzia będzie kolejną dużą zmianą Google'a po wprowadzeniu na stałe nowej wersji panelu. O tym, jak będą wyglądały zmiany, niektórzy reklamodawcy mieli okazję się przekonać już jakiś czas temu.

Czytaj więcej na ten temat w naszym artykule „Kolejne zmiany w planerze słów kluczowych”.

Podsumowanie

Na pytanie, w jaki sposób przygotować się do zmiany panelu, można odpowiedzieć tylko w jeden sposób: ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Im więcej tym lepiej – dlatego jak najszybciej warto przenieść się na nową wersję panelu, a z poprzedniej (nawet jeśli jest jeszcze dostępna) korzystać tylko okazjonalnie i w wyjątkowych przypadkach. Na szczęście w sieci można znaleźć mnóstwo pomocnych materiałów, począwszy od poradników Google'a.

Jeśli jednak dla niektórych reklamodawców będą one zbyt rozbudowane i napisane zbyt skomplikowanym językiem, proponujemy skorzystanie z naszego autorskiego darmowego kursu Google AdWords, od początku do końca opartego na nowym panelu AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.