Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Oznaczenia stron AMP pojawią się w reklamach AdWords?

Szykuje się kolejna nowość w wyglądzie reklam tekstowych AdWords? W Stanach Zjednoczonych w wyszukiwarce Google pojawiły się reklamy ze znakiem błyskawicy, symbolizującym stronę opartą na technologii AMP.

Reklamy z nowym symbolem, oznaczającym przekierowanie do strony AMP, tylko nieznacznie różnią się od pozostałych reklam AdWords – nadal na samej górze widoczny jest nagłówek wraz z nazwą firmowej domeny, następnie adres wraz z symbolem reklamy, a dopiero pod nimi – tekst reklamy. W pierwszej linijce, jeszcze przed tekstem, w nowej reklamie widoczny jest natomiast biały symbol błyskawicy, umieszczony na szarym tle. Oznaczenie to wygląda więc identycznie, jak w przypadku bezpłatnych wyników organicznych.

O nowości napisały już amerykańskie branżowe portale (w tym Search Engine Land), ale samo wprowadzenie stron AMP do kampanii AdWords zdecydowanie nie powinno być niespodzianką - Google zapowiadał to rozwiązanie już od jakiegoś czasu.

Dlaczego strony AMP są tak ważne?

Technologia Accelerated Mobile Pages – zwana w skrócie AMP – jest dla reklamodawców o tyle ważna, że pozwala na szybsze ładowanie strony na urządzeniach mobilnych. Mediana czasu wczytywania tych stron wynosiła od samego początku mniej niż sekundę, co w praktyce oznacza, że strony ładują się niemal natychmiast. 

Projekt związany ze stronami AMP w Google'u rozpoczął się już ponad 2,5 roku temu. Zaczęło się od wyników organicznych, a w maju 2017 roku podczas konferencji Google Marketing Next 2017 padła zapowiedź wprowadzenia technologii do kampanii AdWords. Na początek w ruch poszły kampanie w sieci reklamowej - nowe rozwiązania pozwoliły na przyspieszenie czasu wyświetlania reklam publikowanych w sieci reklamowej Google’a. Reklamy AMP, zbudowane w technologii AMP-HTML, wyświetlają się nawet pięć sekund szybciej niż zwykłe reklamy, a na dodatek obie wersje wyglądają identycznie, więc są nie do odróżenienia przez zwykłego internautę i nie wpływają na jakość samej kampanii. Dodatkową zaletą jest także fakt, że reklamy AMP mają być docelowo wyświetlane automatycznie w dowolnej witrynie, a nie tylko w tych, zbudowanych w nowej technologii.

We wrześniu 2017 roku Google zapowiedział natomiast, że możliwość ustawienia szybkich stron AMP jako stron docelowych w kampaniach AdWords – to rozwiązanie miało być dostępne u wszystkich reklamodawców w ciągu kilku kolejnych miesięcy.

Co dla reklamodawcy oznacza wprowadzenie nowego symbolu do reklamy AdWords?

Jeśli symbol błyskawicy, oznaczający strony AMP, zostanie wprowadzony do reklam AdWords na stałe, to i tak trudno będzie mówić o ogromnych zmianach, które spowodują rewolucję w statystykach klikalności w reklamy. Nadal bowiem reklamy będą się tylko nieznacznie różniły od wyników organicznych (czyli bezpłatnych), co w praktyce oznacza, że nadal będą one praktycznie nie do odróżnienia przez potencjalnego klienta i nadal największe znaczenie będą miały przede wszystkim: pozycja reklamy oraz odpowiedni dobór słów kluczowych do zapytania (szczególnie frazy umieszczone w nagłówku reklamy).

Zupełnie inaczej wygląda natomiast kwestia przejścia przez użytkownika z reklamy do witryny – tutaj kwestia szybkości jest kluczowa. Według Google czas ładowania strony nie powinien być dłuższy niż 3 sekundy. Dziś, w dobie smartfonów i mobilnego Internetu, odpowiedzi oczekujemy natychmiast – dlatego istnieje spore ryzyko, że po upływie tych 3 sekund użytkownik nie będzie ciągle czekał, aż strona mu się załaduje. W takim wypadku najczęściej po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji. Google szacuje także, że czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc. – a to już przekłada się na realne straty finansowe firm. I właśnie tym stratom ma zapobiegać wdrażanie stron AMP.

Czytaj także:

Przede wszystkim szybciej i bezpieczniej – Google zadba o lepsze doświadczenia klientów

Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.