Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Oznaczenia stron AMP pojawią się w reklamach AdWords?

Szykuje się kolejna nowość w wyglądzie reklam tekstowych AdWords? W Stanach Zjednoczonych w wyszukiwarce Google pojawiły się reklamy ze znakiem błyskawicy, symbolizującym stronę opartą na technologii AMP.

Reklamy z nowym symbolem, oznaczającym przekierowanie do strony AMP, tylko nieznacznie różnią się od pozostałych reklam AdWords – nadal na samej górze widoczny jest nagłówek wraz z nazwą firmowej domeny, następnie adres wraz z symbolem reklamy, a dopiero pod nimi – tekst reklamy. W pierwszej linijce, jeszcze przed tekstem, w nowej reklamie widoczny jest natomiast biały symbol błyskawicy, umieszczony na szarym tle. Oznaczenie to wygląda więc identycznie, jak w przypadku bezpłatnych wyników organicznych.

O nowości napisały już amerykańskie branżowe portale (w tym Search Engine Land), ale samo wprowadzenie stron AMP do kampanii AdWords zdecydowanie nie powinno być niespodzianką - Google zapowiadał to rozwiązanie już od jakiegoś czasu.

Dlaczego strony AMP są tak ważne?

Technologia Accelerated Mobile Pages – zwana w skrócie AMP – jest dla reklamodawców o tyle ważna, że pozwala na szybsze ładowanie strony na urządzeniach mobilnych. Mediana czasu wczytywania tych stron wynosiła od samego początku mniej niż sekundę, co w praktyce oznacza, że strony ładują się niemal natychmiast. 

Projekt związany ze stronami AMP w Google'u rozpoczął się już ponad 2,5 roku temu. Zaczęło się od wyników organicznych, a w maju 2017 roku podczas konferencji Google Marketing Next 2017 padła zapowiedź wprowadzenia technologii do kampanii AdWords. Na początek w ruch poszły kampanie w sieci reklamowej - nowe rozwiązania pozwoliły na przyspieszenie czasu wyświetlania reklam publikowanych w sieci reklamowej Google’a. Reklamy AMP, zbudowane w technologii AMP-HTML, wyświetlają się nawet pięć sekund szybciej niż zwykłe reklamy, a na dodatek obie wersje wyglądają identycznie, więc są nie do odróżenienia przez zwykłego internautę i nie wpływają na jakość samej kampanii. Dodatkową zaletą jest także fakt, że reklamy AMP mają być docelowo wyświetlane automatycznie w dowolnej witrynie, a nie tylko w tych, zbudowanych w nowej technologii.

We wrześniu 2017 roku Google zapowiedział natomiast, że możliwość ustawienia szybkich stron AMP jako stron docelowych w kampaniach AdWords – to rozwiązanie miało być dostępne u wszystkich reklamodawców w ciągu kilku kolejnych miesięcy.

Co dla reklamodawcy oznacza wprowadzenie nowego symbolu do reklamy AdWords?

Jeśli symbol błyskawicy, oznaczający strony AMP, zostanie wprowadzony do reklam AdWords na stałe, to i tak trudno będzie mówić o ogromnych zmianach, które spowodują rewolucję w statystykach klikalności w reklamy. Nadal bowiem reklamy będą się tylko nieznacznie różniły od wyników organicznych (czyli bezpłatnych), co w praktyce oznacza, że nadal będą one praktycznie nie do odróżnienia przez potencjalnego klienta i nadal największe znaczenie będą miały przede wszystkim: pozycja reklamy oraz odpowiedni dobór słów kluczowych do zapytania (szczególnie frazy umieszczone w nagłówku reklamy).

Zupełnie inaczej wygląda natomiast kwestia przejścia przez użytkownika z reklamy do witryny – tutaj kwestia szybkości jest kluczowa. Według Google czas ładowania strony nie powinien być dłuższy niż 3 sekundy. Dziś, w dobie smartfonów i mobilnego Internetu, odpowiedzi oczekujemy natychmiast – dlatego istnieje spore ryzyko, że po upływie tych 3 sekund użytkownik nie będzie ciągle czekał, aż strona mu się załaduje. W takim wypadku najczęściej po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji. Google szacuje także, że czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc. – a to już przekłada się na realne straty finansowe firm. I właśnie tym stratom ma zapobiegać wdrażanie stron AMP.

Czytaj także:

Przede wszystkim szybciej i bezpieczniej – Google zadba o lepsze doświadczenia klientów

Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.