Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Pierwsze kroki w ustawieniu kampanii Google Ads

Zanim przystąpisz do ustawiania swojej pierwszej kampanii Google Ads pamiętaj o kilku ważnych elementach: swojej stronie internetowej, strategii biznesowej i innych usługach Googlea. 

Aby w pełni wykorzystać potencjał swojej nowej kampanii Google Ads, nie można zaczynać od jej ustawienia. Po raz pierwszy do panelu reklamodawcy najlepiej zalogować się wtedy, gdy mamy już ustalone: cel kampanii, analizę konkurencji oraz swoje przewagi konkurencyjne. Warto też przyjrzeć się elementom, które są niezależne od ustawień samej kampanii, ale mają też ostateczny wpływ na jej rezultat, np. strona internetowa czy inne usługi Googlea. 

Cel kampanii Google Ads

Kampania Google Ads - podobnie jak inne narzędzia promocyjne - powinna zawsze być dostosowana do strategii biznesowej, nigdy odwrotnie. Dlatego najpierw, jeszcze przed zalogowaniem się po raz pierwszy do panelu Google Ads, warto zastanowić się i rozpisać sobie na zwykłej kartce, jaki cel chcemy osiągnąć dzięki kampanii - wzmocnienie wizerunku marki, poinformowanie potencjalnych klientów o nowej ofercie czy promocja nowej aplikacji? Do tych danych powinniśmy też dołożyć informacje o bezpośredniej konkurencji (szczególnie o jej ofercie i działaniach marketingowych) oraz o swoich przewagach konkurencyjnych.

W ren sposób będziemy mogli dojść do tego, na czym warto skoncentrować się w kampaniach Google Ads. Pomocny zresztą może być tutaj też sam Google - przy ustawieniu każdej nowej kampanii pojawia się prośbą o wybranie swojego celu biznesowego. Do tego celu dostosowany jest następnie typ kampanii. Czytaj także: Google dobiera kampanię do celu biznesowego

Firmowa strona internetowa

Dobrze przygotowana reklama Google Ads przyciągnie uwagę użytkownika, ale na tym gra się nie kończy - drugim sprawdzianem jest bowiem docelową strona internetowa. Wiele razy na swoim blogu pisaliśmy, że firmową witryną jest wirtualnym sprzedawca oferty - pracuje dla nas praktycznie 24h/dobę. Jeśli więc wydaliśmy już środki na kliknięcie w reklamę, warto zadba o to, by użytkownik nie uciekł że strony po zaledwie kilku sekundach. Dlatego dzisiejszych czasach mobilną wersja strony nie powinna być już wyjątkiem, a czymś oczywistym. Do tego trzeba pamiętać też o intuicyjnej nawigacji czy odpowiednio zaprezentowanych informacjach na temat oferty - tak, by były one napisane bez błędów i zrozumiałym dla czytelnika językiem. Pamiętaj też o usability strony, która ma szczególnie znaczenie w przypadku sklepów internetowych. Im mniej skomplikowany i czasochłonny proces składania zamówienia, tym większa szansa na to, że finalizacja zakupu zakończy się sukcesem, a nie porzuconym koszykiem.

Utworzenie kont w innych usługach Google

Istnieją dwa produkty Googlea, które w przypadku kampanii Google Ads zasługują na szczególną uwagę: Google Analytics oraz Google Moja Firma.

Połączenie kont Google Ads i Google Analytics powinno kończyć każdą konfigurację konta reklamodawcy. Dlaczego? Ponieważ nawet najlepsze wyniki kampanii nie będą miały znaczenia, jeśli dane z Google Analytics nie będą prezentowały się dobrze. Google Analytics umożliwia bowiem sprawdzanie, jak na naszej stronie zachowują się klienci. Jeśli użytkownicy pozyskani dzięki kampanii spędzają na stronie tylko kilka sekund, a współczynnik odrzuceń jest wysoki, to oznacza, że trzeba się przyjrzeć ustawieniom samej kampanii.

Google Moja Firma pomaga natomiast w pozyskaniu lokalnych klientów. Dzięki połączonej z Google Ads wizytówce użytkownik już z poziomu reklamy widzi adres firmy - po kliknięciu w lokalizację zostaje przeniesiony do Map Googlea, gdzie może sprawdzić trasę dojazdu. A dodatkowo też dane z konta Google Moja Firma można też skutecznie wykorzystać w kampanii Google Ads. 

Czytaj także: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.