Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Poradnik: jak przygotować się do wyborów z Google i Facebookiem?

16—09—2019

Partie polityczne stoją teraz przed dużym wyzwaniem prowadzenia kampanii promocyjnych przed wyborami parlamentarnymi. W jaki sposób odpowiednio się do nich przygotować?

Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej warto poznać najważniejsze zasady dotyczące promocji partii politycznych i kandydatów do parlamentu – mają one ustrzec potencjalnych wyborców przed publikacją fałszywych wiadomości o charakterze politycznym. Dlatego od kilku miesięcy:

  • reklamodawcy, prowadzący kampanie wyborcze w Google Ads, muszą zostać obowiązkowo zweryfikowani;
  • istnieją wymogi informacyjne dotyczące reklam wyborczych w Google Ads;
  • autoryzację w kwestii wyświetlania reklam o charakterze politycznym muszą uzyskać też reklamodawcy na Facebooku;
  • reklamy na Facebooku muszą przed emisją przejść odpowiednią weryfikację.

Weryfikacja reklamodawców w kampaniach Google Ads

Reklamodawców angażujących się w kampanię polityczną za pomocą Google Ads, czeka dwuetapowy proces weryfikacji, który trwa maksymalnie pięć dni roboczych.

Najpierw należy wypełnić obowiązkowy formularz zgłoszeniowy, zawierający następujące dane:

  • identyfikator konta Google Ads, na którym wyświetlane będą reklamy polityczne;
  • adres e-mail;
  • adres wraz z krajem (przy czym należy załączyć dokument potwierdzający podany adres, np. rachunki czy wyciągi);
  • nazwa finansującego (zostanie ona umieszczona w komunikacie „Opłacone przez...”);
  • numer rejestracyjny firmy;
  • dokument potwierdzający nazwę reprezentowanej organizacji (w tym także np. wyciągi bankowe, z karty kredytowej, dokumenty kredytowe, itp.);
  • zaświadczenie z informacją, że osoba składająca wniosek jest obywatelem Polski;
  • zaświadczenie z następującymi informacjami: organizacja działa zgodnie z prawem lub ma siedzibę na terenie danego kraju oraz może legalnie wyświetlać reklamy na terenie Unii Europejskiej.

Dodatkowo należy zaakceptować warunki Google dotyczące wyświetlania reklam wyborczych.

W ramach etapu drugiego Google zajmie się weryfikacją tożsamości – większa część informacji, niezbędna na tym etapie, pokrywa się z informacjami, które należało podać na etapie pierwszym.

Wymogi informacyjne reklam politycznych w Google Ads

Reklamy promujące partię czy kandydatów politycznych muszą mieć podaną informację o źródle finansowania (dotyczy to reklam, wyświetlanych na terenie krajów Unii Europejskiej, Indii oraz Stanów Zjednoczonych). Informację taką może też sobie samodzielnie wygenerować Google na podstawie informacji, uzyskanych w procesie weryfikacji reklamodawcy.

Wyjątkiem są niektóre formaty reklam – tutaj reklamodawca musi samodzielnie podać informację „Opłacone przez...” i dodać osobę lub organizacją finansującą (np. kandydata czy partię polityczną). Są to następujące formaty:

  • reklama firmy zewnętrznej wyświetlana w sieci reklamowej Google i w YouTube;
  • kreacje audio i wideo wideo w Display & Video 360 (z wyjątkiem kreacji wyświetlanych w YouTube),
  • mobilne mastheady wideo na YouTubie.

Autoryzacja reklamodawców na Facebooku

Fanpage, na którym wyświetlane będą reklamy o charakterze politycznym, musi mieć co najmniej jednego administratora o potwierdzonej tożsamości – odbywa się to za pomocą jednej z następujących opcji:

  • dowód tożsamości wystawiony przez organ administracji publicznej;
  • dwa oficjalne dokumenty;
  • potwierdzony przez notariusza formularz ze strony facebook.com/id.

Wśród akceptowanych przez Facebooka dokumentów są m.in. akt urodzenia, prawo jazdy, dowód osobisty czy paszport (wszystkie muszą być aktualne oraz wydane w Polsce).

Dodatkowo użytkownik na swoim koncie na Facebooku musi włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe.

Weryfikacja reklam politycznych na Facebooku

Reklamy polityczne na Facebooku są weryfikowane przez pracowników FB oraz narzędzia sztucznej inteligencji. Podczas weryfikacji sprawdzana jest zawartość reklamy – jeśli okaże się, że dotyczy wyborów, referendum, została utworzona przez partię polityczną czy kandydata, musi pojawić się tam informacja o tym, przez kogo finansowana jest kampania. Dzięki temu reklama zostanie specjalnie oznaczona – pojawi się tam informacja, kto jest reklamodawcą (np. firma czy organizacja).

Czytaj także: 

Reklamy polityczne na Facebooku? Przed eurowyborami czas na nowe zasady

Politycy w tej kampanii postawili na Facebooka

Słowa kluczowe

  • facebook
  • wybory 2019
  • google ads

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.