Partie polityczne stoją teraz przed dużym wyzwaniem prowadzenia kampanii promocyjnych przed wyborami parlamentarnymi. W jaki sposób odpowiednio się do nich przygotować?
Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej warto poznać najważniejsze zasady dotyczące promocji partii politycznych i kandydatów do parlamentu – mają one ustrzec potencjalnych wyborców przed publikacją fałszywych wiadomości o charakterze politycznym. Dlatego od kilku miesięcy:
Reklamodawców angażujących się w kampanię polityczną za pomocą Google Ads, czeka dwuetapowy proces weryfikacji, który trwa maksymalnie pięć dni roboczych.
Najpierw należy wypełnić obowiązkowy formularz zgłoszeniowy, zawierający następujące dane:
Dodatkowo należy zaakceptować warunki Google dotyczące wyświetlania reklam wyborczych.
W ramach etapu drugiego Google zajmie się weryfikacją tożsamości – większa część informacji, niezbędna na tym etapie, pokrywa się z informacjami, które należało podać na etapie pierwszym.
Reklamy promujące partię czy kandydatów politycznych muszą mieć podaną informację o źródle finansowania (dotyczy to reklam, wyświetlanych na terenie krajów Unii Europejskiej, Indii oraz Stanów Zjednoczonych). Informację taką może też sobie samodzielnie wygenerować Google na podstawie informacji, uzyskanych w procesie weryfikacji reklamodawcy.
Wyjątkiem są niektóre formaty reklam – tutaj reklamodawca musi samodzielnie podać informację „Opłacone przez...” i dodać osobę lub organizacją finansującą (np. kandydata czy partię polityczną). Są to następujące formaty:
Fanpage, na którym wyświetlane będą reklamy o charakterze politycznym, musi mieć co najmniej jednego administratora o potwierdzonej tożsamości – odbywa się to za pomocą jednej z następujących opcji:
Wśród akceptowanych przez Facebooka dokumentów są m.in. akt urodzenia, prawo jazdy, dowód osobisty czy paszport (wszystkie muszą być aktualne oraz wydane w Polsce).
Dodatkowo użytkownik na swoim koncie na Facebooku musi włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe.
Reklamy polityczne na Facebooku są weryfikowane przez pracowników FB oraz narzędzia sztucznej inteligencji. Podczas weryfikacji sprawdzana jest zawartość reklamy – jeśli okaże się, że dotyczy wyborów, referendum, została utworzona przez partię polityczną czy kandydata, musi pojawić się tam informacja o tym, przez kogo finansowana jest kampania. Dzięki temu reklama zostanie specjalnie oznaczona – pojawi się tam informacja, kto jest reklamodawcą (np. firma czy organizacja).
Czytaj także:
Reklamy polityczne na Facebooku? Przed eurowyborami czas na nowe zasady
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy