Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Poradnik: jak przygotować się do wyborów z Google i Facebookiem?

Partie polityczne stoją teraz przed dużym wyzwaniem prowadzenia kampanii promocyjnych przed wyborami parlamentarnymi. W jaki sposób odpowiednio się do nich przygotować?

Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej warto poznać najważniejsze zasady dotyczące promocji partii politycznych i kandydatów do parlamentu – mają one ustrzec potencjalnych wyborców przed publikacją fałszywych wiadomości o charakterze politycznym. Dlatego od kilku miesięcy:

Weryfikacja reklamodawców w kampaniach Google Ads

Reklamodawców angażujących się w kampanię polityczną za pomocą Google Ads, czeka dwuetapowy proces weryfikacji, który trwa maksymalnie pięć dni roboczych.

Najpierw należy wypełnić obowiązkowy formularz zgłoszeniowy, zawierający następujące dane:

Dodatkowo należy zaakceptować warunki Google dotyczące wyświetlania reklam wyborczych.

W ramach etapu drugiego Google zajmie się weryfikacją tożsamości – większa część informacji, niezbędna na tym etapie, pokrywa się z informacjami, które należało podać na etapie pierwszym.

Wymogi informacyjne reklam politycznych w Google Ads

Reklamy promujące partię czy kandydatów politycznych muszą mieć podaną informację o źródle finansowania (dotyczy to reklam, wyświetlanych na terenie krajów Unii Europejskiej, Indii oraz Stanów Zjednoczonych). Informację taką może też sobie samodzielnie wygenerować Google na podstawie informacji, uzyskanych w procesie weryfikacji reklamodawcy.

Wyjątkiem są niektóre formaty reklam – tutaj reklamodawca musi samodzielnie podać informację „Opłacone przez...” i dodać osobę lub organizacją finansującą (np. kandydata czy partię polityczną). Są to następujące formaty:

Autoryzacja reklamodawców na Facebooku

Fanpage, na którym wyświetlane będą reklamy o charakterze politycznym, musi mieć co najmniej jednego administratora o potwierdzonej tożsamości – odbywa się to za pomocą jednej z następujących opcji:

Wśród akceptowanych przez Facebooka dokumentów są m.in. akt urodzenia, prawo jazdy, dowód osobisty czy paszport (wszystkie muszą być aktualne oraz wydane w Polsce).

Dodatkowo użytkownik na swoim koncie na Facebooku musi włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe.

Weryfikacja reklam politycznych na Facebooku

Reklamy polityczne na Facebooku są weryfikowane przez pracowników FB oraz narzędzia sztucznej inteligencji. Podczas weryfikacji sprawdzana jest zawartość reklamy – jeśli okaże się, że dotyczy wyborów, referendum, została utworzona przez partię polityczną czy kandydata, musi pojawić się tam informacja o tym, przez kogo finansowana jest kampania. Dzięki temu reklama zostanie specjalnie oznaczona – pojawi się tam informacja, kto jest reklamodawcą (np. firma czy organizacja).

Czytaj także: 

Reklamy polityczne na Facebooku? Przed eurowyborami czas na nowe zasady

Politycy w tej kampanii postawili na Facebooka

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.