Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Poradnik: jak przygotować się do wyborów z Google i Facebookiem?

Partie polityczne stoją teraz przed dużym wyzwaniem prowadzenia kampanii promocyjnych przed wyborami parlamentarnymi. W jaki sposób odpowiednio się do nich przygotować?

Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej warto poznać najważniejsze zasady dotyczące promocji partii politycznych i kandydatów do parlamentu – mają one ustrzec potencjalnych wyborców przed publikacją fałszywych wiadomości o charakterze politycznym. Dlatego od kilku miesięcy:

Weryfikacja reklamodawców w kampaniach Google Ads

Reklamodawców angażujących się w kampanię polityczną za pomocą Google Ads, czeka dwuetapowy proces weryfikacji, który trwa maksymalnie pięć dni roboczych.

Najpierw należy wypełnić obowiązkowy formularz zgłoszeniowy, zawierający następujące dane:

Dodatkowo należy zaakceptować warunki Google dotyczące wyświetlania reklam wyborczych.

W ramach etapu drugiego Google zajmie się weryfikacją tożsamości – większa część informacji, niezbędna na tym etapie, pokrywa się z informacjami, które należało podać na etapie pierwszym.

Wymogi informacyjne reklam politycznych w Google Ads

Reklamy promujące partię czy kandydatów politycznych muszą mieć podaną informację o źródle finansowania (dotyczy to reklam, wyświetlanych na terenie krajów Unii Europejskiej, Indii oraz Stanów Zjednoczonych). Informację taką może też sobie samodzielnie wygenerować Google na podstawie informacji, uzyskanych w procesie weryfikacji reklamodawcy.

Wyjątkiem są niektóre formaty reklam – tutaj reklamodawca musi samodzielnie podać informację „Opłacone przez...” i dodać osobę lub organizacją finansującą (np. kandydata czy partię polityczną). Są to następujące formaty:

Autoryzacja reklamodawców na Facebooku

Fanpage, na którym wyświetlane będą reklamy o charakterze politycznym, musi mieć co najmniej jednego administratora o potwierdzonej tożsamości – odbywa się to za pomocą jednej z następujących opcji:

Wśród akceptowanych przez Facebooka dokumentów są m.in. akt urodzenia, prawo jazdy, dowód osobisty czy paszport (wszystkie muszą być aktualne oraz wydane w Polsce).

Dodatkowo użytkownik na swoim koncie na Facebooku musi włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe.

Weryfikacja reklam politycznych na Facebooku

Reklamy polityczne na Facebooku są weryfikowane przez pracowników FB oraz narzędzia sztucznej inteligencji. Podczas weryfikacji sprawdzana jest zawartość reklamy – jeśli okaże się, że dotyczy wyborów, referendum, została utworzona przez partię polityczną czy kandydata, musi pojawić się tam informacja o tym, przez kogo finansowana jest kampania. Dzięki temu reklama zostanie specjalnie oznaczona – pojawi się tam informacja, kto jest reklamodawcą (np. firma czy organizacja).

Czytaj także: 

Reklamy polityczne na Facebooku? Przed eurowyborami czas na nowe zasady

Politycy w tej kampanii postawili na Facebooka

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.