Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Reklamy polityczne na Facebooku? Przed eurowyborami czas na nowe zasady

01—04—2019

Kilka tygodni przed wyborami do Parlamentu Europejskiego Facebook podał nowe zasady, związane z emisją reklam politycznych na terenie UE. W ten sposób portal chce się zabezpieczyć przed rozpowszechnianiem tzw. fake-newsów, które mogą mieć wpływ na wybór nowych europarlamentarzystów.

Jak podaje w swoim komunikacie Facebook, celem nowych, zmienionych zasad ma być walka z tzw. fake-newsami, które mogą wprowadzać w użytkowników w błąd i które mogą mieć poważny wpływ na ostateczny wynik wyborów. Jak czytamy w komunikacie, dzięki nowym rozwiązaniom reklamy polityczne mają charakteryzować się większą niż dotychczas przejrzystością, dodatkowo reklamy tego typu zyskają teraz specjalne oznaczenia, dzięki czemu przeciętny użytkownik sieci nie będzie miał problemu z ich rozpoznaniem i uzyskaniem na ich temat bardziej szczegółowych informacji (np. na temat tego, kto opłaca kampanię).

Fake-newsy prawdziwą plagą na Facebooku

Fałszywe wiadomości (często także o tematyce politycznej) to dziś prawdziwa plaga Internetu – szczególnie mediów społecznościowych i przede wszystkim podczas ważnych wydarzeń politycznych. W ostatnich latach Facebook już niejednokrotnie musiał zmierzyć się z poważnymi zarzutami o brak reakcji podczas ważnych wyborów czy innych gorących okresów, związanych z polityką – poważne dyskusje toczyły się m.in. przy okazji ostatnich wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych czy referendum dotyczącym Brexitu (w czerwcu 2016 roku), decydującym o wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Facebook zmienia zasady przed eurowyborami

Okazją do wprowadzenia nowych zasad w Unii Europejskiej są zbliżające się wielkimi krokami wybory do Parlamentu Europejskiego (zaplanowane są na 26 maja). Teraz wszyscy reklamodawcy, planujący rozpocząć swoje kampanie przed wyborami, będą musieli otrzymać specjalne zezwolenie na działania – Facebook poprosi ich o przesłanie dokumentów potwierdzających tożsamość i lokalizację reklamodawców. Według Facebooka, nie zabraknie podmiotów, które i tak będą próbowały wpłynąć na wynik wyborów w danym kraju, ale wprowadzone zasady powinny okazać się wystarczające. 

Polityczne reklamy na Facebooku będą wyraźnie oznaczane 

Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego reklamy o charakterze politycznym mają być specjalnie oznaczane (dotyczy to zarówno Facebooka, jak i należącego do niego Instagrama) – na górze reklamy pojawi się informacja, kto jest reklamodawcą (np. firma czy organizacja) i jego dane kontaktowe. Pojawią się także etykiety, dzięki czemu użytkownik dowie się kolejnych, już bardziej szczegółowych informacji na temat kampanii, z którą wiąże się reklama – w tym m.in. jej budżet i kierowanie geograficzne oraz liczba osób, które widziały reklamę i ich dane demograficzne (takie jak wiek czy płeć).

Dodatkowo Facebook stworzył także nowe narzędzie – tzw. Bibliotekę reklam, w której znajdą się wszystkie polityczne reklamy, emitowane na Facebooku. Sprawdzić będzie też można szczegóły danej reklamy – zasięgi (liczbę wyświetleń) i dane demograficzne odbiorców, w tym wiek, płeć i miejsce zamieszkania. Do reklam i związanych z nimi danych będzie można sięgnąć przez siedem lat – przez tyle czasu informacje te mają być przechowywane w Bibliotece.

To już ostatni dzwonek dla partii politycznych

Jeśli ktoś chce zdążyć z dopełnieniem wszystkich formalności przed rozpoczęciem kampanii na Facebooku, powinien się pospieszyć. Do samych wyborów pozostało jeszcze trochę czasu, kampanie wyborcze też na razie ruszyły raczej niemrawo, ale autoryzację swoich kampanii trzeba rozpocząć w zasadzie „na już”, ponieważ do końca nie wiadomo, jak długo cały proces może potrwać. Dodatkowo czas na uzyskanie akceptacji jest tylko do połowy kwietnia – jeśli ktoś nie zdąży skontaktować się z Facebookiem w tym czasie, jego reklamy zostaną po prostu zablokowane, co w praktyce oznacza wstrzymanie kampanii.

Czytaj także:

Google ruszył do walki z fake-newsami

Facebook ocenia wiarygodność wydawców publikujących w serwisie

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • Unia Europejska
  • Eurowybory

Najnowsze artykuły

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?

Na czym polegają kampanie lokalne w Google Ads?

Kampanie lokalne pomagają doprowadzić klientów do realnie istniejącego miejsca – sklepu stacjonarnego, restauracji czy hotelu. Jak z nich korzystać?

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

Reklamy TrueView, zachęcające do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów wideo Google. Czy reklamodawcy mogą się spodziewać wzrostu konwersji?