Nowość w plannerze słów kluczowych - podawane przez Googlea propozycje nowych fraz będzie można segregować według atrybutów, charakterystycznych dla danego produktu czy usługi. Pozwoli to zaoszczędzić reklamodawcom sporo czasu przy ustawianiu nowej kampanii
Możliwość segregowania nowych fraz według określonych atrybutów przyda się przede wszystkim tym reklamodawcom, którym planner podpowiada czasem kilkaset lub kilka tysięcy nowych fraz (zdarza się tak w przypadkach, gdy fraza wpisana do wyszukiwarki plannera jest bardzo ogólna). Przed dodaniem należy wybrać wyłącznie te słowa, które pasują do naszej kampanii, jednak do tej pory mogło to zajmować dość dużo czasu - szczególnie jeśli nowe propozycje można było liczyć w setkach. Teraz - dzięki nowej funkcji - można segregować propozycje słów kluczowych według charakterystycznych cech produktu czy usługi.
Planner słów kluczowych to prawdziwa kopalnia wiedzy dla reklamodawców, którzy dopiero tworzą pierwszą kampanię lub dla tych, którzy już są etapie jej optymalizacji. Dostępne w nim możliwości można bowiem wykorzystać na kilka sposobów - można poznać nowe słowa kluczowe (powiązane z podaną frazą lub stroną internetową), ich popularność (w tym jakie frazy najczęściej użytkownicy wpisują do wyszukiwarki) czy przybliżony koszt za kliknięcie (co pozwoli w przybliżeniu poznać odpowiedź na pytanie, ile miesięcznie będzie nas kosztować kampania Google Ads). Można też stworzyć nowe frazy dzięki mnożeniu list słów kluczowych - dzięki temu Google generuje propozycje nowych fraz, które można ewentualnie wykorzystać w swojej kampanii.
Czytaj więcej na: Planner słów kluczowych przechodzi metamorfozę
Korzystanie z plannera słów kluczowych jest dość intuicyjne, jednak w przypadku bardziej popularnych fraz może wystąpić pewien problem - dość duża liczba propozycji nowych słów kluczowych. Dołączanie ich do kampanii jednym kliknięciem nie będzie dobrym rozwiązaniem - wiele razy pisaliśmy już, że propozycje Googlea najpierw powinny zostać poddane rzetelnej analizie, tak, by pomogły w realizowaniu naszych celów. Z drugiej strony taki proces do tej pory był dość pracochłonnym rozwiązaniem, jeśli Google proponował np. kilkaset nowych fraz.
Teraz jednak będzie można sobie łatwiej poradzić z tym problemem - Google umożliwia bowiem sprecyzowanie fraz w plannerze słów kluczowych.
Dzięki nowej funkcji można segregować propozycje słów kluczowych według charakterystycznych cech. Mogą to być np. kolor czy rozmiar (czy nie przypomina Wam to procesu filtrowania w sklepach internetowych?). Jak widać na grafice przedstawionej na blogu Googlea, atrybuty mogą się różnić w zależności od wyszukiwanych przez nas słów - na przykładowej grafice widać bowiem, że w przypadku ogólnej frazy ,,sucha skóra" propozycje możemy segregować według typu produktu: krem, krem do twarzy, balsam, żel, masło, itp. Jeśli więc w naszej ofercie mamy wyłącznie masła do ciała do suchej skóry, jednym kliknięciem możemy ukryć te propozycje, które dotyczą np. balsamów czy kremów do twarzy.
Czytaj także: Cenne informacje z plannera słów kluczowych
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy