Twoja reklama ma wyróżnić się wśród konkurencji i pomóc w skutecznej sprzedaży Twojej oferty? Odpowiedz sobie na trzy ważne pytania i poznaj zasady, którymi powinieneś kierować się przy tworzeniu każdej reklamy tekstowej Google Ads.
Reklama tekstowa w wyszukiwarce jest istotnym elementem każdej kampanii Google Ads – to w końcu widząc reklamę w wyszukiwarce potencjalny klient decyduje, czy kliknąć z nią i zajrzeć na stronie, a w dalszej konsekwencji – skorzystać z oferty. W jaki sposób stworzyć więc reklamę idealną – taką, która zwróci uwagę użytkownika, a kliknięcie w nią będzie pierwszym krokiem do podjęcia na końcu decyzji zakupowej?
Z naszego doświadczenia wynika, że przed stworzeniem reklamy warto więc odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
Niejednokrotnie na naszym blogu pisaliśmy o znaczącej przewadze kampanii Google Ads nad pozycjonowaniem – przede wszystkim dlatego, że dzięki reklamie możemy niemal w pełni kontrolować sposób, w jaki prezentujemy ofertę potencjalnemu klientowi. W jaki sposób to zrobić? W reklamie poinformuj potencjalnego klienta o swojej ofercie – czyli pokaż, w jaki sposób możesz rozwiązać jego problem.
Warto jednak jednocześnie pamiętać o dwóch istotnych kwestiach – zastanów się, które produkty czy usługi opłaca się promować, dodatkowo weź pod uwagę tę część oferty, w przypadku której masz szansę pozyskać klienta, a nie przegrać z konkurencją.
Przed dodaniem odpowiedniej fraz warto znaleźć tzw. insighty konsumenckie, czyli niewypowiedziane i często nieuświadomione potrzeby klientów – pozwoli to na zrozumienie potrzeb, problemów i motywacji użytkowników. To właśnie ich rozpoznanie pozwoli odpowiednio dostosować przekaz reklamowy i prezentowaną ofertę do potrzeb potencjalnych klientów, rozwiąże też problem dodania odpowiednich fraz do grupy reklam.
Już po rozpoczęciu prowadzenia kampanii ważną wskazówką mogą być wyszukiwane słowa kluczowe, czyli te frazy, po których wyświetliła się nasza reklama. W tej zakładce można znaleźć frazy, które pokazują nam czego szukają (a więc potrzebują) nasi klienci – słowa te można więc dodać do grupy reklam lub do tekstu reklamy.
Już na etapie reklamy, wyświetlanej w wynikach wyszukiwania, można zaproponować tzw. UVP (ang. unique value proposition), czyli element, który odróżnia ofertę reklamodawcy od tej prezentowanej przez konkurencję i jednocześnie stanowi dla klienta korzyść. Mogą to być np. promocje, dogodny system płatności, wysyłka produktów w 24 godz., unikalne części oferty, itp.
Co prawda w samym tekście reklamy mamy dość ograniczoną liczbę znaków, ale w takim wypadku można posługiwać się np. równoważnikami zdań i skrótami (przykładowo może to być „Wysyłka w 24 h”).
Dodatkowo warto też wykorzystywać rozszerzenia reklamy tekstowej – dodatkowe elementy, wyświetlane czasem wraz z reklamą, umożliwiają zaprezentowanie większej ilości tekstu, dodatkowo sprawiają także, że reklama jest lepiej widoczna wśród innych (czytaj także: Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords).
Dobra reklama jest ważnym elementem każdej kampanii Google Ads i warto poświęcić jej sporo uwagi. Jednak warto pamiętać, że stanowi ona część całego procesu (czasem dość długotrwałego), który zaczyna się od wyszukiwarki, a kończy na skorzystaniu z oferty. Reklamie tekstowej w tym procesie towarzyszą: proponowana oferta wraz z ceną, działania konkurencji oraz strona internetowa i sposób przedstawienia tam swojej oferty. Dopiero odpowiednia analiza, wdrożenie wniosków i optymalizacja wszystkich elementów zwiększają szanse na sukces.
Czytaj także: Jaka strategia dla Google AdWords będzie najlepsza?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy