Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Reklamy kryptowalut powrócą do Google Ads?

28—09—2018

Google zapowiedział zniesienie blokady na reklamowanie kryptowalut, ale na razie tylko w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Nowe zasady mają zostać wprowadzone w październiku 2018 roku.

Informacja o aktualizacji zasad dotyczących produktów i usług finansowych została opublikowana dwa dni temu w Centrum Zasad Google Ads (AdWords). Zmiany dotyczyć będą reklamodawców, którzy kierują swoje reklamy na Stany Zjednoczone i Japonię.

Nowe zasady oznaczają, że reklamowanie giełd kryptowalut będzie możliwe, ale tylko w tych przypadkach, gdy są one uregulowane ustawowo. Dodatkowo także – po wprowadzeniu w październiku 2018 r. nowych zasad – reklamodawcy będą musieli obowiązkowo uzyskać certyfikat od Google.

Kryptowaluty zbyt ryzykowne dla Google Ads (AdWords)

Jak już pisaliśmy w naszym artykule „Kryptowaluty ryzykowne z marketingowego punktu widzenia”, kryptowaluty mogą się wiązać ze sporym ryzykiem, również w przypadku branży marketingowej – i do tego samego wniosku doszedł także Google. Skąd takie obawy? Kryptowaluty powiązane są bowiem z uruchamianiem skryptów i wykorzystywaniem w ten sposób mocy obliczeniowej komputera często kompletnie nieświadomego użytkownika.

Choć z jednej strony zgoda na wydobywanie kryptowalut w tle (tzw. cryptocurrency mining), czyli tak naprawdę udostępnianie procesora własnego komputera zewnętrznemu podmiotowi, może dzisiaj stać się nową formą zapłaty za dostęp do treści w sieci, to jednak z drugiej strony trzeba też pamiętać o zagrożeniach, jakie za sobą niesie to rozwiązanie. Przede wszystkim kryptowaluty są całkowicie anonimowe, więc mogą służyć ukryciu nielegalnych operacji finansowych, co oznacza, że mogą zostać wykorzystane przez organizacje terrorystyczne, handlarzy narkotyków czy przestępców finansowych.

Dodatkowo udostępnienie komputera w ramach zgody na proces wydobywania kryptowaluty w tle prowadzi do znacznego spowolnienia sprzętu i większego niż zazwyczaj zużycia prądu – wydobywanie kryptowaluty jest bowiem procesem dość wymagającym i energochłonnym.

Google idzie w ślad za Facebookiem 

Wątpliwości, które budzą kryptowaluty, były na tyle poważne, że Google poszedł w ślad za innymi firmami, m.in. Facebookiem, który w styczniu 2018 roku uznał, że kryptowaluty „mogą wprowadzać w błąd lub być związane z nieuczciwymi praktykami promocyjnymi”. Podobny krok Google wykonał w czerwcu 2018 roku – wtedy zdecydował o zablokowaniu możliwości reklamowania kryptowalut za pomocą kampanii Google Ads (wtedy jeszcze pod nazwą AdWords). Zakaz dotyczył następujących produktów:

  • opcji binarnych i ich odpowiedników,
  • kryptowalut oraz powiązanych z nimi treści (np. pierwsze oferty na monety, giełdy kryptowalut czy poradniki z zakresu obrotu kryptowalutami).

Reklamodawcy oferujący kontrakty różnicy kursowej, kontrakty typu „rolling spot forex” oraz inwestycje finansowe typu „spread betting” zostali natomiast zmuszeni do przechodzenia procesu certyfikacji, który został wprowadzony w kwietniu 2018 roku. Do uzyskania certyfikatu od Google niezbędne jest spełnienie następujących warunków:

  • licencja wydana przez właściwy urząd ds. usług finansowych w kraju lub krajach, na które kierowane są reklamy Google Ads (AdWords);
  • przygotowanie reklam Google Ads (AdWords) zgodnie z wymaganiami systemu reklamowego Google;
  • przestrzeganie przepisów, w tym tych dotyczących złożonych spekulacyjnych produktów finansowych.

Kolejne zmiany w Google Ads

Wraz z informacją o zdjęciu blokady na reklamowanie kryptowalut w Japonii i Stanach Zjednoczonych, Google podał także kolejną informację o zmianie zasad reklamowania się w Google Ads. Od października 2018 roku nie będzie można bowiem reklamować usług pomocy technicznej w zakresie konsumenckiego sprzętu lub oprogramowania, oferowanej przez dostawców zewnętrznych. Na celowniku znalazły się więc m.in. pomoc techniczna na odległość, obsługa kont czy haseł oraz konfiguracja oprogramowania przez dostawców zewnętrznych.

Czytaj więcej w artykule „Aktualizacja zasad dotyczących innej działalności podlegającej ograniczeniom (październik 2018 r.)” na stronie Google.

Słowa kluczowe

  • kryptowaluty
  • google ads

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.