Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.

Porady, które dotyczą prowadzonych kampanii Google Ads, można znaleźć na podstronie ,,Rekomendacje". Pojawiają się tam cyklicznie i dotyczą m.in. tworzenia nowych rozszerzeń, zwiększenia budżetu, dodania lub usunięcia słów kluczowych do kampanii, zmiany ustawień, śledzenia konwersji. Można je dodać do kampanii lub odrzucić - a każda z tych czynności będzie miała następnie wpływ na wynik optymalizacji danej kampanii (docelowo powinien wynosić 100 proc.). Jak już pisaliśmy na naszym blogu, rekomendacje niekoniecznie uwzględniają specyfikę konta i prowadzonych na nim kampanii - system automatycznie wyświetla reklamodawcom te same zalecenia, przez co w wielu przypadkach są one kompletnie nietrafione.

Które rekomendacje warto więc wprowadzić do swoich kampanii, a które całkiem odrzucić?

Rekomendacje dotyczące słów kluczowych

Tego typu rekomendacje uwzględniają zalecenia usunięcia słów kluczowych z kampanii Google Ads lub dodanie nowych fraz. W tym pierwszym przypadku sprawa jest łatwiejsza - jeśli słowa kluczowe nie są wyszukiwane przez użytkowników i przez dłuższy nie generują żadnego ruchu, można je wstrzymać, by łatwiej kontrolować to, co się dzieje w grupie reklam.
Możliwość dodania nowych fraz to zupełnie coś innego - tu warto się przyjrzeć, czy propozycje odpowiadają reklamowanej ofercie (czasem algorytmy podpowiadają frazy tylko luźno z nią powiązane). Sprawdzić należy także, czy jesteśmy w stanie spełnić oczekiwania klientów (np. jeśli po słowach kluczowych widać, że szukają towaru od ręki, a u nas na realizację zamówienia trzeba będzie trochę poczekać).

Rekomendacje dotyczące reklam

W przypadku reklam Google najczęściej rekomenduje tworzenie nowych wersji reklam (jeśli powstała tylko jedna), dodanie większej liczby nagłówków i treści do reklam elastycznych czy edycję wersji, która już została dodana. W tym wypadku warto się zastanowić nad zmianami - już przy ustawianiu kampanii Google Ads warto przygotować co najmniej dwie wersje reklam tekstowych czy graficznych. Dzięki temu - po zebraniu odpowiedniej ilości danych - można sprawdzić, która z nich jest skuteczniejsza i lepiej spełnia oczekiwania klientów.
Warto też skorzystać z rekomendacji, dotyczącej dodania rozszerzeń do reklam. Dzięki nim reklama jest lepiej widoczna wśród wyników wyszukiwania, dodatkowo umożliwiają zaprezentowanie dodatkowych informacji już z poziomu wyszukiwarki - kierują internautę do dodatkowych treści na stronie czy umożliwiają kontakt z firmą bez konieczności wchodzenia na stronę internetową.

Rekomendacje dotyczące budżetu

Wśród rekomendacji dotyczących budżetu najczęściej pojawia się zalecenie zwiększenia budżetu dziennego, by reklamy mogły wyświetlać się częściej. Na to, czy stosować się do tego zalecenia, nie damy jasnej odpowiedzi - oczywiście zwiększenie budżetu zwiększy częstotliwość wyświetlania reklam, ale nie to świadczy o skuteczności kampanii, tylko to, czy klienci w te reklamy będą klikać proporcjonalnie częściej, a następnie skorzystają z oferty. Z drugiej jednak strony wiemy, że budżety nie są nieograniczone – dlatego tutaj decyzję należy rozpatrywać w każdym przypadku indywidualnie.
Inną rekomendacją, która może się wyświetlić w panelu, będzie propozycja obniżenia stawek za kliknięcia - tak, by uzyskać większą liczbę kliknięć w ramach ustalonego budżetu. Na pewno warto tę opcję przetestować, ale koniecznie obserwując, czy obniżenie stawek nie sprawi, że reklamy będą się wyświetlać na gorszych pozycjach, co wpływa następnie na częstotliwość klikania w reklamy.

Na koniec warto zaznaczyć, że rekomendacje Googlea nie dotyczą tylko samych ustawień kampanii - czasem pojawią się też takie tematy, o których reklamodawca może kompletnie zapomnieć lub o nich nie wiedzieć, a które mogą pomóc np. kontrolowaniu tego, co się dzieje w kampaniach. Wśród takich porad można znaleźć np. propozycję pobrania aplikacji mobilnej Google Ads czy obecną nowość - opcję konfiguracji usługi Google Analytics 4.

Czytaj także:
Google zarekomenduje zmiany w kampaniach AdWords
Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.