Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Rozszerzenia z podobnymi filmami są już dostępne u wszystkich reklamodawców

Reklamodawcy, którzy chcą zwiększyć zasięg swoich reklam video, mogą ustawić w kampanii Google Ads rozszerzenia podobnych filmów. Potencjalni klienci będą je widzieć podczas korzystania z aplikacji Youtuba.

Rozszerzenia podobnych filmów można ustawić w kampaniach, w których ustawiony został jeden z następujących celów:  „Rozważanie zakupu produktu lub marki” oraz „Świadomość i zasięg marki”. W praktyce oznacza to, że przy reklamie video w aplikacji Youtube użytkownicy zobaczą ,,główną reklamę", a pod nią kilka kolejnych propozycji - czyli właśnie dodanych rozszerzeń. Do kampanii można dodać co najmniej dwa podobne filmy (ale nie może być ich więcej niż pięć).

W jaki sposób dodać rozszerzenia podobnych filmów?

Podobnie jak inne rozszerzenia reklam Google Ads, podobne materiały video można dodać już na etapie tworzenia nowej kampanii. Aby to zrobi, należy:

Rozszerzenia można też dodawać do już istniejących kampanii - dodać je można w każdej chwili na podstronie ,,Ustawienia", w części ,,Podobne filmy". W tym samym miejscu można też usuwać wstawione wcześniej materiały.

Czy warto dodawać podobne filmy do reklam?

Na pytanie, czy warto dodawać rozszerzenia do reklam video bez wahania możemy odpowiedzieć - tak, jeśli tylko dysponujemy materiałami, które można wykorzystać.  Podobne filmy nie różnią się bowiem od innych rozszerzeń reklam, co oznacza, że pozwalają zainteresować widza, budować świadomość marki czy przekazać potencjalnemu klientowi dodatkowe informacje.  Nie bez znaczenia pozostaje także fakt zajęcia przestrzeni reklamowej na małym ekranie smartfona. Google na swoim blogu zaprezentował bowiem grafikę, która pozwala wyobrazić sobie, jak w aplikacji prezentować się będzie reklama z dodatkowymi filmami - może zająć nawet cały ekran (zobacz tutaj). Wygląda to więc podobnie do linków sponsorowanych publikowanych wśród wyników wyszukiwania - rozbudowana reklama Google Ads z dodatkiem linków do podstron, dodatkowych objaśnień czy danych kontaktowych ma większą szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorcy niż reklama z samym tylko tekstem i nagłówkiem.

Czytaj także:
Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords
Rozszerzenia w reklamach tekstowych Google AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.