Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Rozszerzenia z podobnymi filmami są już dostępne u wszystkich reklamodawców

Reklamodawcy, którzy chcą zwiększyć zasięg swoich reklam video, mogą ustawić w kampanii Google Ads rozszerzenia podobnych filmów. Potencjalni klienci będą je widzieć podczas korzystania z aplikacji Youtuba.

Rozszerzenia podobnych filmów można ustawić w kampaniach, w których ustawiony został jeden z następujących celów:  „Rozważanie zakupu produktu lub marki” oraz „Świadomość i zasięg marki”. W praktyce oznacza to, że przy reklamie video w aplikacji Youtube użytkownicy zobaczą ,,główną reklamę", a pod nią kilka kolejnych propozycji - czyli właśnie dodanych rozszerzeń. Do kampanii można dodać co najmniej dwa podobne filmy (ale nie może być ich więcej niż pięć).

W jaki sposób dodać rozszerzenia podobnych filmów?

Podobnie jak inne rozszerzenia reklam Google Ads, podobne materiały video można dodać już na etapie tworzenia nowej kampanii. Aby to zrobi, należy:

Rozszerzenia można też dodawać do już istniejących kampanii - dodać je można w każdej chwili na podstronie ,,Ustawienia", w części ,,Podobne filmy". W tym samym miejscu można też usuwać wstawione wcześniej materiały.

Czy warto dodawać podobne filmy do reklam?

Na pytanie, czy warto dodawać rozszerzenia do reklam video bez wahania możemy odpowiedzieć - tak, jeśli tylko dysponujemy materiałami, które można wykorzystać.  Podobne filmy nie różnią się bowiem od innych rozszerzeń reklam, co oznacza, że pozwalają zainteresować widza, budować świadomość marki czy przekazać potencjalnemu klientowi dodatkowe informacje.  Nie bez znaczenia pozostaje także fakt zajęcia przestrzeni reklamowej na małym ekranie smartfona. Google na swoim blogu zaprezentował bowiem grafikę, która pozwala wyobrazić sobie, jak w aplikacji prezentować się będzie reklama z dodatkowymi filmami - może zająć nawet cały ekran (zobacz tutaj). Wygląda to więc podobnie do linków sponsorowanych publikowanych wśród wyników wyszukiwania - rozbudowana reklama Google Ads z dodatkiem linków do podstron, dodatkowych objaśnień czy danych kontaktowych ma większą szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorcy niż reklama z samym tylko tekstem i nagłówkiem.

Czytaj także:
Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords
Rozszerzenia w reklamach tekstowych Google AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.