Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Rozszerzenia w reklamach tekstowych Google AdWords

Od kilku miesięcy przybywa rozszerzeń do reklam tekstowych Google AdWords. To kolejny dowód na to, że system reklamowy Google’a wciąż się rozwija i wprowadza nowe rozwiązania.

Rozszerzenia płatnych reklam testowych w kampaniach Google AdWords w niektórych przypadkach kierują użytkownika do dodatkowych treści na stronie (np. do określonych podstron), informują też bardziej szczegółowo o ofercie czy umożliwiają kontakt z firmą bez konieczności wchodzenia do serwisu. Dodatkowe informacje sprawiają ponadto, że reklama z rozszerzeniami jest lepiej widoczna niż reklama bez nich. Nie we wszystkich branżach wszystkie rozszerzenia się sprawdzą, ale na pewno warto je przetestować, by sprawdzić ich skuteczność.

Zalety rozszerzeń reklamy tekstowej Google AdWords

Wśród najważniejszych zalet rozszerzeń płatnej reklamy tekstowej można wymienić większą widoczność reklamy, która może też przekładać się na większą liczbę kliknięć i większy współczynnik klikalności (CTR). W standardowej reklamie tekstowej mieszczą się nagłówki i tekst nie dłuższy niż 80 znaków. Dzięki rozszerzeniom można umieścić też krótkie informacje o ofercie, lokalizacji firmy czy cenach produktów. Jeszcze do niedawna do firmy można było po prostu zadzwonić bez konieczności klikania w link. Teraz Google poszedł o krok dalej – można z poziomu reklamy także wysłać SMS-a z prośbą o szczegóły oferty i kontakt. 

Ponadto opłata za wyświetlenie reklamy AdWords z rozszerzeniem nie jest pobierana –  podobnie jak w przypadku reklam tekstowych, liczy się dopiero kliknięcie (wyjątkiem są rozszerzenia opinii i ocen sprzedawcy – tutaj nie są pobierane opłaty za kliknięcie).  

Jak ustawić rozszerzenia reklam tekstowych?

Rozszerzenia reklam tekstowych można ustawić na poziomie całego konta, kampanii lub grupy reklam. Należy je wprowadzić w zakładce „Rozszerzenia reklam”.

Nawet jeśli rozszerzenia zostaną ustawione, to nie oznacza, że będą wyświetlane przy każdej emisji reklamy AdWords. Aby tak się stało, należy mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana na wysokiej pozycji.

Zdarza się także, że Google samodzielnie tworzy i publikuje rozszerzenia, jeśli mogą one poprawić skuteczność reklamy AdWords. W takim wypadku nie trzeba niczego dodatkowo ustawiać – to oczywiście duże ułatwienie. Z drugiej jednak strony ręczne ustawienie  pozwoli na zachowanie kontroli nad ostatecznym wyglądem reklamy i samych rozszerzeń. 

Podsumowanie

Od kilku miesięcy przybywa rozszerzeń do reklam tekstowych Google AdWords – to kolejny dowód na to, że system reklamowy Google’a wciąż się rozwija i wprowadza nowe rozwiązania. Dzięki temu można zwiększyć widoczność reklamy, co może przekładać się na większą liczbę kliknięć i większy współczynnik klikalności (CTR). Dzięki rozszerzeniom można umieścić też krótkie informacje o ofercie, oferowanych usługach, lokalizację firmy czy ceny produktów. Oczywiście, nie we wszystkich branżach rozszerzenia będą tak samo skuteczne, jednak na pewno warto je przetestować, by sprawdzić ich skuteczność. Kliknij i poznaj wszystkie rodzaje rozszerzeń w reklamach tekstowych AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.