Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

14—12—2018

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Google regularnie przeprowadza badania dotyczące zachowań użytkowników i co ciekawszymi wynikami dzieli się z internautami. Teraz na celowniku znalazły się najciekawsze trendy, które zaobserwowano w 2018 roku - a stąd już tylko krok do zadania sobie pytania, w jaki sposób informacje te można wykorzystać w obecnie prowadzonych i planowanych kampaniach Google Ads (AdWords). Według Googlea warto pamiętać przede wszystkim o tym, że:


- użytkownicy mogą dokonać zakupu w każdej chwili - dzięki temu, że pod ręką mają smartfona, gdzie mogą znaleźć potrzebne informacje i porównać oferty;
- użytkownicy używają w zapytaniach swojego naturalnych, zwyczajowych wyrażeń;
- kiedy użytkownicy przeprowadzają wyszukiwanie, nie szukają tylko ofert - ważne są także ich doświadczenia;
- użytkownicy szukają także podobnych produktów - coraz popularniejsza staje się fraza ,,wygląda jak...";
użytkownicy chcą odpowiedzi na swoje pytania ,,tu i teraz"; i nie dotyczy to tylko szybkości działania stron internetowych - istotne znaczenie mają więc także usługi czy sklepu zlokalizowane w pobliżu.

Użytkownicy mogą dokonać zakupu w każdej chwili

Dziś użytkownicy nie muszą czekać z dokonaniem zakupu. Coraz większa popularność urządzeń mobilnych i posiadanie smartfona w kieszeni oznacza, że potrzeby zakupowe mogą zostać zaspokojone w każdej chwili, co potwierdził też Google w swoich badaniach - 84 proc. Amerykanów dokonuje zakupu w dowolnym momencie, a w przypadku okazji zakupowych aż 25 proc. szuka informacji najpierw na swoim smartfonie.
Jeśli więc w planach mamy poprowadzenie kampanii Google Ads (AdWords) warto testować różne rozwiązania - w tym np. różne typy kampanii (przy czym kampania w wyszukiwarce będzie w wielu przypadkach nie wyborem, a koniecznością) harmonogram wyświetlania reklam czy dostosowanie stawek za kliknięcie pod kątem różnych urządzeń. Dzięki temu sprawdzimy, jaka strategia okaże się skuteczna w przypadku zachowań naszych potencjalnych klientów.

Stosowanie naturalnych, zwyczajowych wyrażeń

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords) warto pamiętać o jednej z ważniejszych zasad marketingu - sprzedajemy w ten sam sposób, jak kupujemy. Jeśli więc widzimy, jakich fraz szukają nasi klienci, albo podejrzewamy po jakich wyrażeniach mogliby szukać takiej oferty jak nasza, warto włączyć te słowa kluczowe do kampanii w sieci wyszukiwania. Dzięki temu, przy odpowiednich ustawieniach kampanii, reklama wyświetli się tam, gdzie potencjalni klienci będą szukać rozwiązania - co jest największą siłą Google Ads (AdWords).

W wyszukaniu chodzi także o doświadczenia

W wyszukiwarce Google użytkownicy nie szukają tylko produktów i usług - nie zawsze bowiem w wyszukiwaniach chodzi o zakupy. Istotne są też doświadczenia - tak, by podczas wyprawy do miejsca docelowego (np. sklepu czy restauracji) klient nie był zaskoczony. Istotne jest więc przekazanie mu pełnych informacji - takich jak ceny, godziny otwarta, aktualne promocje czy rabaty. Dzięki temu wizyta będzie komfortowa, bez przykrych niespodzianek. A co w ten sposób zyskujemy? Zadowolonego i często lojalnego klienta, który nie tylko do nas wróci, ale i może z czystym sumieniem polecić nas innym.

Użytkownicy szukają podobnych produktów

Jeśli produkt jest drogi i poza zasięgiem finansowym większości użytkowników, to wcale nie musi być to duża przeszkoda - często klienci szukają podobnych rozwiązań, ale takich, na jakie będzie ich stać. Wyszukiwanie takich rozwiązań, dzięki Internetowi i urządzeniom mobilnym, jest dzisiaj banalnie proste, co potwierdza także Google - liczba wyszukiwań fraz zawierających wyrażenie ,,wygląda jak" w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła na urządzeniach mobilnych aż o 60 procent!

Użytkownicy chcą odpowiedzi na swoje pytania ,,tu i teraz"

Użytkownicy nie chcą czekać długo, by uzyskać odpowiedzi na swoje pytania lub potrzeby. Dlatego tak ważne jest nie tylko odpowiednie poprowadzenie kampanii i wyświetlenie swoich reklam w odpowiednim miejscu i czasie, ale także:
- szybko działająca firmowa strona internetowa,
- wyświetlenie swojej oferty użytkownikom znajdującym się w pobliżu.

Szybko działająca strona internetowa to dziś podstawa. Poprawa szybkości ładowania strony pozwala w wielu przypadkach zapobiegać utracie użytkowników, którzy chcą wejść do witryny, ale nie chcą czekać zbyt długo na jej wyświetlenie - ponad 50 proc. użytkowników porzuca bowiem przeglądaną na telefonie stronę, jeśli nie wczyta się w czasie krótszym niż 3 sekundy. Wiąże się to też ze stratami w liczbie konwersji - według badań Googlea każda sekunda opóźnienia powoduje utratę klienta, a straty mogą wynosić nawet 20 proc. wszystkich możliwych konwersji.

Czytaj także: Jak szybko działa Twoja firmowa strona? Nowe dane pomogą w analizie

Wyświetlanie się reklam użytkownikom znajdującym się w pobliżu wiąże się natomiast z potrzebą znalezienia konkretnej rzeczy lub usługi na określonym obszarze i w określonym czasie - nie chodzi więc tu tylko o poszukiwanie konkretnych miejsc. Dzięki temu potencjalny klient nie musi marnować swojego czasu na jeżdżenie od sklepu do sklepu, by porównać ofertę - decyzję może podjąć nawet już przed wyjściem z domu.

Czytaj także: Wyszukiwania lokalne w Google Ads to nie tylko szukanie miejsc

Słowa kluczowe

  • google ads
  • wyszukiwanie lokalne

Najnowsze artykuły

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Googlea

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.

Biznes lokalny w statystykach Google Analytics

Portal BrightLocal sprawdził m.in. z jakich źródeł przychodzą użytkownicy, jak zachowują się na stronie i ile firm ustawia cele. Sprawdź wnioski z badania.

Google znów na dywaniku Komisji Europejskiej

Właściciele 41 porównywarek cenowych z całej Europy (m.in. Ceneo czy Domodi) skarżą się na Googlea do Komisji Europejskiej za nadużywanie dominującej pozycji.