Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Według jakich kryteriów można kierować swoją kampanię Google Ads?

Reklamy Google Ads mają sporą przewagę nad innymi działaniami promocyjnymi – pozwala precyzyjnie określić kryteria, według których reklamy mają się wyświetlać odbiorcom. Sprawdźmy, które z nich są najważniejsze w kampanii Google Ads.

Google umożliwia wyświetlanie swoich reklam według wybranych słów kluczowych, w określonych lokalizacjach i według harmonogramu. Podczas ustawiania kampanii można wybrać też język, którymi posługują się odbiorcy reklam.

Według wyszukiwanych przez użytkowników słów kluczowych

Nie można uruchomić swojej kampanii bez przygotowania co najmniej jednej grupy reklam, w ramach której utworzone są reklamy i dobrane zostały słowa kluczowe – tak w dużym skrócie można przedstawić strukturę każdej kampanii Google Ads

Słowa kluczowe w kampanii to frazy, na które dana reklama się wyświetla. Im bardziej teksty reklam pasować będą do najczęściej wyszukiwanych fraz, tym większe szanse na dobre wyniki kampanii. Dodatkowo prowadzący kampanię ma do dyspozycji jeszcze jedno przydatne narzędzie – dopasowania słów kluczowych, które pozwalają doprecyzować, na jakie zapytania reklama ma się wyświetlać. Jeśli nie wybierzemy dopasowania, może się okazać, że Google bardzo luźno powiąże frazy z naszej kampanii z tym, czego poszukuje użytkownik (np. na słowo „meble na wymiar do kuchni” może wyświetlić reklamę mebli ogrodowych).

Dzięki użyciu dopasowań reklamy można wyświetlać na pasujące do nich zapytania, a w niektórych wypadkach także wykluczać. Czytaj także: Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?

Według lokalizacji

W Google Ads można ustalić, w jaki konkretnie miejscu (w sensie geograficznym) mają się wyświetlać reklamy z danej kampanii. Można tu wziąć pod uwagę kraj, region (lub województwo) miasto lub dzielnicę. Praktycznym rozwiązaniem jest kierowanie reklam w promieniu od konkretnego obszaru – jeśli np. świadczymy usługi mobilne w danym mieście i jego okolicy, to nie trzeba wpisywać konkretnego miasta i oddzielnie wszystkich gmin ościennych – wystarczy ustawienie promienia. 

Reklamy Google Ads można wyświetlać wyłącznie osobom znajdującym się fizycznie na danym obszarze oraz tym, które są zainteresowane wybraną lokalizacją. Konkretne lokalizacje można też wykluczać.

Według używanych przez odbiorców języków

Reklamy Google Ads można kierować do osób posługującym się konkretnym językiem. Domyślnie przy tworzeniu kampanii ustawiony będzie język polski, ale jeśli chcemy obcokrajowcom mieszkającym na terenie danego miasta zaproponować kurs języka polskiego, to warto zareklamować go w tym języku, którym odbiorcy posługują się na co dzień. Takich użytkowników Google rozpozna m.in. na podstawie takich informacji jak ustawienia dokonane w przeglądarce, ustawienia lokalizacji oraz historia przeglądania.

Ważne jest więc, by wybrać tutaj język, w którym stworzone będą reklamy – Google nie tłumaczy bowiem ani tekstów reklam, ani słów kluczowych.

Według harmonogramu wyświetlania reklam

Kampanie Google Ads można prowadzić w określonych dniach i określonych godzinach – np. jeśli naszymi klientami są głównie inne firmy, a nie indywidualni klienci, to może się okazać, że wyświetlanie reklam wieczorem i w dni wolne od pracy nie ma większego sensu, a budżet lepiej skoncentrować na innych godzinach (szczególnie ma to znaczenie przy kampaniach z mniejszymi budżetami).

Dodatkowo można ustawić także datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii, jeśli np. zamierzamy uruchomić kampanię tylko na promocję, trwającą przez określony czas

Czytaj także: Kampania czy grupa reklam – jak poprawnie tworzyć strukturę konta Google Ads?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.