Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Więcej klientów w tradycyjnych sklepach? Pomogą algorytmy Google

Strategie oparte na inteligentnym określaniu stawek w Google Ads, uwzględnią także cele, związane z ruchem klientów w tradycyjnych sklepach offline - poinformował na swoim blogu Google. 

Nowość, związana z algorytmami samouczącymi się i inteligentnym określaniu stawek za kliknięcie, na razie została wprowadzona w dwóch typach kampanii Google Ads: w sieci wyszukiwania oraz w produktowej (znana także jako Google Shopping). 

Inteligentne określanie stawek wyręczają reklamodawców

W grupie inteligentnego określania stawek znajdują się strategie, wykorzystujące systemy samouczące się (z ang. machine learning). W dużym skrócie można powiedzieć, że przy ustawieniu takiej strategii, algorytmy Google wyręczają reklamodawców w kwestiach pilnowania stawek za kliknięcie w reklamę - oczywiście, biorąc też pod uwagę spełnienie postawionych w kampanii celów oraz zróżnicowane oczekiwania potencjalnych klientów.

Obecnie w gronie tego typu strategii obecnie znajdują się:

Teraz w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania i Google Shopping możliwe będzie ustawienie celów, związanych ze zwiększeniem ruchu klientów w sklepach stacjonarnych.

Nowy cel reklamodawców - wizyty w sklepach stacjonarnych

Duża część reklamodawców - mimo wątpliwości związanych z działaniami algorytmów Google - zdaje się dziś na nie w optymalizacji kampanii. Do tej pory można było ustawić tylko konwersje online, teraz w dwóch typach kampanii można włączyć także nowy cel: wizyty w sklepach stacjonarnych. Pierwsze wyniki - wg Google - są obiecujące, w trakcie testów duży wzrost przychodów odnotowała np. duża sieć sklepów Media Markt. 

Jak można przeczytać w branżowym artykule Store visits now available for Google Ads smart bidding optimization, można to zrobić zarówno na poziomie całego konta, jak i pojedynczych kampanii, jednak na początek warto przetestować najpierw to drugie rozwiązanie.

Proces zakupowy odbywa się różnymi kanałami

Jak już pisaliśmy kilkakrotnie na naszym blogu, droga do finalizacji zamówienia może być długa i skomplikowana. Sami zresztą możemy zrobić solidną analizę swojego zachowania jako klientów - jak często zdarza się nam np. zacząć poszukiwania produktu od wyszukiwarki Google, by potem obejrzeć i kupić go w sklepie stacjonarnym? Jak często korzystamy z porównywarek cenowych typu Google Zakupy czy Ceneo, by poszukać produktu w jak najniższej cenie? Ile razy oglądaliśmy produkt w Internecie, testowaliśmy na żywo w sklepie stacjonarnym, by na końcu kupić go w sieci - ale w zupełnie innym sklepie, w którym trwała akurat weekendowa obniżka?

Takie zachowania klientów w dzisiejszym świecie nie są niczym wyjątkowym - rzadko kiedy mamy czas na długie poszukiwania produktów w sklepach stacjonarnych, często zaczynamy po prostu od Internetu - a ten z kolei mamy cały czas pod ręką, ale na różnych urządzeniach. Jeszcze do niedawna różne kanały w ścieżce zakupowej były prawdziwą zmorą reklamodawców, teraz zarówno Google, jak i Facebook ułatwiają im nieco zadanie. Google nie tylko gromadzi potężne ilości informacji o użytkownikach w sieci, ale i pozwala te informacje wykorzystywać w swoich kampaniach reklamowych.

Czytaj także:

Google śledzi użytkowników w tradycyjnych sklepach

Nowy cel Google – zwiększenie liczby klientów w sklepie stacjonarnym

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.