Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Więcej klientów w tradycyjnych sklepach? Pomogą algorytmy Googlea

20—09—2019

Strategie oparte na inteligentnym określaniu stawek w Google Ads, uwzględnią także cele, związane z ruchem klientów w tradycyjnych sklepach offline - poinformował na swoim blogu Google. 

Nowość, związana z algorytmami samouczącymi się i inteligentnym określaniu stawek za kliknięcie, na razie została wprowadzona w dwóch typach kampanii Google Ads: w sieci wyszukiwania oraz w produktowej (znana także jako Google Shopping). 

Inteligentne określanie stawek wyręczają reklamodawców

W grupie inteligentnego określania stawek znajdują się strategie, wykorzystujące systemy samouczące się (z ang. machine learning). W dużym skrócie można powiedzieć, że przy ustawieniu takiej strategii, algorytmy Googlea wyręczają reklamodawców w kwestiach pilnowania stawek za kliknięcie w reklamę - oczywiście, biorąc też pod uwagę spełnienie postawionych w kampanii celów oraz zróżnicowane oczekiwania potencjalnych klientów.

Obecnie w gronie tego typu strategii obecnie znajdują się:

  • docelowy CPA (bierze pod uwagę maksymalny koszt pozyskania klienta);
  • docelowy ROAS (bierze pod uwagę jak najwyższą liczbę ustawionej konwersji, z uwzględnieniem ustawionego docelowego zwrotu z nakładów poniesionych na kampanię);
  • ulepszony CPC (ECPC) - bierze pod uwagę dwa aspekty: maksymalną cenę za kliknięcie oraz uzyskaniu w tej kwocie jak najwyższej liczby konwersji;
  • maksymalizuj liczbę konwersji (z jak najwyższą liczbą konwersji, uzyskaną w ramach ustawionego budżetu na kampanię).

Teraz w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania i Google Shopping możliwe będzie ustawienie celów, związanych ze zwiększeniem ruchu klientów w sklepach stacjonarnych.

Nowy cel reklamodawców - wizyty w sklepach stacjonarnych

Duża część reklamodawców - mimo wątpliwości związanych z działaniami algorytmów Googlea - zdaje się dziś na nie w optymalizacji kampanii. Do tej pory można było ustawić tylko konwersje online, teraz w dwóch typach kampanii można włączyć także nowy cel: wizyty w sklepach stacjonarnych. Pierwsze wyniki - wg Googlea - są obiecujące, w trakcie testów duży wzrost przychodów odnotowała np. duża sieć sklepów Media Markt. 

Jak można przeczytać w branżowym artykule Store visits now available for Google Ads smart bidding optimization, można to zrobić zarówno na poziomie całego konta, jak i pojedynczych kampanii, jednak na początek warto przetestować najpierw to drugie rozwiązanie.

Proces zakupowy odbywa się różnymi kanałami

Jak już pisaliśmy kilkakrotnie na naszym blogu, droga do finalizacji zamówienia może być długa i skomplikowana. Sami zresztą możemy zrobić solidną analizę swojego zachowania jako klientów - jak często zdarza się nam np. zacząć poszukiwania produktu od wyszukiwarki Googlea, by potem obejrzeć i kupić go w sklepie stacjonarnym? Jak często korzystamy z porównywarek cenowych typu Google Zakupy czy Ceneo, by poszukać produktu w jak najniższej cenie? Ile razy oglądaliśmy produkt w Internecie, testowaliśmy na żywo w sklepie stacjonarnym, by na końcu kupić go w sieci - ale w zupełnie innym sklepie, w którym trwała akurat weekendowa obniżka?

Takie zachowania klientów w dzisiejszym świecie nie są niczym wyjątkowym - rzadko kiedy mamy czas na długie poszukiwania produktów w sklepach stacjonarnych, często zaczynamy po prostu od Internetu - a ten z kolei mamy cały czas pod ręką, ale na różnych urządzeniach. Jeszcze do niedawna różne kanały w ścieżce zakupowej były prawdziwą zmorą reklamodawców, teraz zarówno Google, jak i Facebook ułatwiają im nieco zadanie. Google nie tylko gromadzi potężne ilości informacji o użytkownikach w sieci, ale i pozwala te informacje wykorzystywać w swoich kampaniach reklamowych.

Czytaj także:

Google śledzi użytkowników w tradycyjnych sklepach

Nowy cel Googlea – zwiększenie liczby klientów w sklepie stacjonarnym

Słowa kluczowe

  • sklep
  • systemy samouczące się
  • inteligentne określanie stawek

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.