Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Użytkownicy korzystający z Google Ads z pewnością przyzwyczaili się już do licznych wskazówek, które w panelu reklamowym udostępnia Google - wśród nich są także uwagi, składające się na wynik optymalizacji. Do tej pory dostępny był w przypadku kampaniach tekstowych Google Ads (od lutego 2019 r.) i kampanii produktowych (od września 2019 r.), natomiast kilka dni temu pojawiła się informacja o wprowadzeniu wyniku optymalizacji także do kampanii displayowych (znanych także jako bannerowe). Taką informację podały m.in. branżowe media.

Jak wynika z pierwszych informacji, raczej nie ma się co spodziewać tutaj rewolucyjnych zmian w porównaniu z informacjami, które były podawane do tej pory - wsparcie Googlea (podobnie jak w przypadku kampanii tekstowych i produktowych) będzie po prostu polegało na analizie danych i wydatków, a następnie na sugerowaniu poprawek wraz z prognozami. Ostatecznie to od samego reklamodawcy będzie zależało, które z nich zostaną wprowadzone do kampanii, a które zostaną odrzucone.

Tajemnica wyniku optymalizacji w kampaniach Google Ads

Wynik optymalizacji, podawany dla konkretnej kampanii, grupy reklam czy całego konta, to podana w procentach ocena skuteczności prowadzonych kampanii, uzupełniona o zestaw wskazówek. Z naszego doświadczenia wynika, że mogą one dotyczyć np.:

Kampanie bannerowe za kampaniami tekstowymi i produktowymi - tam wynik optymalizacji już działa

Wynik optymalizacji dla kampanii tekstowych Google Ads wprowadzony został na początku tego roku, przy okazji wprowadzania nowego panelu dla reklamodawców. Kolejny krok - wprowadzenie wyniku do kampanii produktowych (Google Shopping) - zrobiony został we wrześniu tego roku. 

Na szczęście, reklamodawcy nie są zmuszani do wprowadzania wszystkich poprawek - by osiągnąć na swoim koncie 100 proc. muszą po prostu dokładnie przyjrzeć się wszystkim rekomendowanym zmianom.

Jak podaje Google, ,,wynik optymalizacji to prognoza skuteczności Twojego konta. Skorzystaj z tych rekomendacji, by zwiększyć skuteczność swoich kampanii i poprawić wynik". Wbrew informacji podanej przez Googlea, nie zawsze trzeba z tych wskazówek korzystać, by osiągać zaplanowane cele. Czasem warto je przeanalizować i wprowadzić (np. dodanie rozszerzeń czy nowych wersji reklam), a część można odpuścić (wszak trudno zwiększać budżet, jeśli mamy w planie przeznaczenie konkretnej kwoty).

W przypadku, gdy rekomendacja nam się na pewno nie przyda, należy ją po prostu odrzucić (można podać powód odrzucenia) - a wynik optymalizacji i tak się poprawi.

Czytaj także:

Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Wynik optymalizacji teraz także w Google Shopping

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.