Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Użytkownicy korzystający z Google Ads z pewnością przyzwyczaili się już do licznych wskazówek, które w panelu reklamowym udostępnia Google - wśród nich są także uwagi, składające się na wynik optymalizacji. Do tej pory dostępny był w przypadku kampaniach tekstowych Google Ads (od lutego 2019 r.) i kampanii produktowych (od września 2019 r.), natomiast kilka dni temu pojawiła się informacja o wprowadzeniu wyniku optymalizacji także do kampanii displayowych (znanych także jako bannerowe). Taką informację podały m.in. branżowe media.

Jak wynika z pierwszych informacji, raczej nie ma się co spodziewać tutaj rewolucyjnych zmian w porównaniu z informacjami, które były podawane do tej pory - wsparcie Googlea (podobnie jak w przypadku kampanii tekstowych i produktowych) będzie po prostu polegało na analizie danych i wydatków, a następnie na sugerowaniu poprawek wraz z prognozami. Ostatecznie to od samego reklamodawcy będzie zależało, które z nich zostaną wprowadzone do kampanii, a które zostaną odrzucone.

Tajemnica wyniku optymalizacji w kampaniach Google Ads

Wynik optymalizacji, podawany dla konkretnej kampanii, grupy reklam czy całego konta, to podana w procentach ocena skuteczności prowadzonych kampanii, uzupełniona o zestaw wskazówek. Z naszego doświadczenia wynika, że mogą one dotyczyć np.:

Kampanie bannerowe za kampaniami tekstowymi i produktowymi - tam wynik optymalizacji już działa

Wynik optymalizacji dla kampanii tekstowych Google Ads wprowadzony został na początku tego roku, przy okazji wprowadzania nowego panelu dla reklamodawców. Kolejny krok - wprowadzenie wyniku do kampanii produktowych (Google Shopping) - zrobiony został we wrześniu tego roku. 

Na szczęście, reklamodawcy nie są zmuszani do wprowadzania wszystkich poprawek - by osiągnąć na swoim koncie 100 proc. muszą po prostu dokładnie przyjrzeć się wszystkim rekomendowanym zmianom.

Jak podaje Google, ,,wynik optymalizacji to prognoza skuteczności Twojego konta. Skorzystaj z tych rekomendacji, by zwiększyć skuteczność swoich kampanii i poprawić wynik". Wbrew informacji podanej przez Googlea, nie zawsze trzeba z tych wskazówek korzystać, by osiągać zaplanowane cele. Czasem warto je przeanalizować i wprowadzić (np. dodanie rozszerzeń czy nowych wersji reklam), a część można odpuścić (wszak trudno zwiększać budżet, jeśli mamy w planie przeznaczenie konkretnej kwoty).

W przypadku, gdy rekomendacja nam się na pewno nie przyda, należy ją po prostu odrzucić (można podać powód odrzucenia) - a wynik optymalizacji i tak się poprawi.

Czytaj także:

Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Wynik optymalizacji teraz także w Google Shopping

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.