Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

09—12—2019

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Użytkownicy korzystający z Google Ads z pewnością przyzwyczaili się już do licznych wskazówek, które w panelu reklamowym udostępnia Google - wśród nich są także uwagi, składające się na wynik optymalizacji. Do tej pory dostępny był w przypadku kampaniach tekstowych Google Ads (od lutego 2019 r.) i kampanii produktowych (od września 2019 r.), natomiast kilka dni temu pojawiła się informacja o wprowadzeniu wyniku optymalizacji także do kampanii displayowych (znanych także jako bannerowe). Taką informację podały m.in. branżowe media.

Jak wynika z pierwszych informacji, raczej nie ma się co spodziewać tutaj rewolucyjnych zmian w porównaniu z informacjami, które były podawane do tej pory - wsparcie Googlea (podobnie jak w przypadku kampanii tekstowych i produktowych) będzie po prostu polegało na analizie danych i wydatków, a następnie na sugerowaniu poprawek wraz z prognozami. Ostatecznie to od samego reklamodawcy będzie zależało, które z nich zostaną wprowadzone do kampanii, a które zostaną odrzucone.

Tajemnica wyniku optymalizacji w kampaniach Google Ads

Wynik optymalizacji, podawany dla konkretnej kampanii, grupy reklam czy całego konta, to podana w procentach ocena skuteczności prowadzonych kampanii, uzupełniona o zestaw wskazówek. Z naszego doświadczenia wynika, że mogą one dotyczyć np.:

  • utworzenia nowych reklam, 
  • dodania lub usunięcia słów kluczowych,
  • optymalizacji docelowej strony internetowej,
  • utworzenia rozszerzeń do reklam,
  • zmiany strategii określania stawek (najczęściej na jedną z inteligentnych strategii),
  • zwiększenia budżetu,
  • rozszerzenia zasięgów kierowania.

Kampanie bannerowe za kampaniami tekstowymi i produktowymi - tam wynik optymalizacji już działa

Wynik optymalizacji dla kampanii tekstowych Google Ads wprowadzony został na początku tego roku, przy okazji wprowadzania nowego panelu dla reklamodawców. Kolejny krok - wprowadzenie wyniku do kampanii produktowych (Google Shopping) - zrobiony został we wrześniu tego roku. 

Na szczęście, reklamodawcy nie są zmuszani do wprowadzania wszystkich poprawek - by osiągnąć na swoim koncie 100 proc. muszą po prostu dokładnie przyjrzeć się wszystkim rekomendowanym zmianom.

Jak podaje Google, ,,wynik optymalizacji to prognoza skuteczności Twojego konta. Skorzystaj z tych rekomendacji, by zwiększyć skuteczność swoich kampanii i poprawić wynik". Wbrew informacji podanej przez Googlea, nie zawsze trzeba z tych wskazówek korzystać, by osiągać zaplanowane cele. Czasem warto je przeanalizować i wprowadzić (np. dodanie rozszerzeń czy nowych wersji reklam), a część można odpuścić (wszak trudno zwiększać budżet, jeśli mamy w planie przeznaczenie konkretnej kwoty).

W przypadku, gdy rekomendacja nam się na pewno nie przyda, należy ją po prostu odrzucić (można podać powód odrzucenia) - a wynik optymalizacji i tak się poprawi.

Czytaj także:

Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Wynik optymalizacji teraz także w Google Shopping

Słowa kluczowe

  • wynik optymalizacji
  • kampania bannerowa
  • kampania displayowa

Najnowsze artykuły

Zdrowe odżywianie, treningi, a może ciekawe podróże? O postanowieniach noworocznych

Jakie cele mają na ten rok Polacy? Youtube postanowił zlecić badanie, w którym ankietowani odpowiadali na pytania o noworoczne postanowienia.

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść. Sprawdź, co konieczne musi się znaleźć w Twojej witrynie.

Pożegnanie z rozszerzeniem wiadomości w kampaniach Google Ads

W kampaniach Google Ads wkrótce nie będzie można ustawiać rozszerzeń wiadomości, a dotychczas utworzone rozszerzenia nie będą wyświetlane przy reklamach.