Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Wynik optymalizacji teraz także w Google Shopping

02—09—2019

W kampaniach produktowych Google Ads (Google Shopping) można teraz sprawdzać wynik optymalizacji. To zestaw porad i rekomendacji, dotyczących całego konta, kampanii czy poszczególnych reklam.

Wynik optymalizacji, zawierający informacje i wskazówki dotyczące prowadzonych kampanii, dobranych słów kluczowych czy utworzonych reklam, został wprowadzony na konta reklamodawców na początku tego roku. Wtedy wersja beta dotyczyła wyłącznie wyników kampanii prowadzonych w sieci wyszukiwania. Jak podawał Google, ,,wynik optymalizacji to prognoza skuteczności Twojego konta. Skorzystaj z tych rekomendacji, by zwiększyć skuteczność swoich kampanii i poprawić wynik".

Porady i rekomendacje Google dotyczą całego konta lub konkretnych kampanii i grup reklam, w tym m.in.:

  • podniesienia budżetu (np. w poszczególnych kampaniach);
  • wprowadzenia jednej ze strategii, pozwalających na automatyczne dostosowanie stawek za kliknięcia w reklamę (w jednym z naszych ostatnich wpisów - ,,Dobieraj stawki za kliknięcie pod kątem konwersji" - pisaliśmy, dlaczego nie zawsze jest to dobry pomysł);
  • utworzenia i testowania nowych wersji reklam Google Ads (w tym reklam elastycznych);
  • obniżenia stawek za kliknięcie w reklamę;
  • dodania nowych odmian słów kluczowych, dobranych do kampanii lub usunięcia tych fraz, które nie generują kliknięć;
  • dodania nowych rozszerzeń do reklam;
  • naprawienia źródeł danych o odbiorcach (listy remarketingowe).

W przypadku kampanii produktowych (Google Shopping) porady mogą dotyczyć np. przejścia na inteligentne kampanie produktowe (wykorzystujące automatyzację i algorytmy Googlea) czy dodania rozszerzenia z oceną sprzedającego.

Teoretycznie po wprowadzeniu wszystkich zalecanych poprawek lub ich odrzuceniu wynik powinien wynosić 100 proc. (minimalna wartość wynosi 0 proc.) Według Googlea, wynik 100 proc. oznacza, że reklamodawca ,,w pełni wykorzystujemy możliwości konta".

Choć Google zapewnia na swoim blogu, że ci reklamodawcy, którzy zwiększyli wynik optymalizacji na poziomie konta o 10 punktów, zwiększyli też w ten sposób liczbę konwersji średnio o 10 proc. Te dane są oczywiście całkowicie realne, ale warto pamiętać o tym, że nie wszystkie rozwiązania podpowiadane przez Googlea, będą też przydane w prowadzeniu naszej kampanii Google Ads. Jeśli na działania mamy przeznaczony określony budżet, to trudno go zwiększyć nagle tylko dlatego, że tak wynika z podpowiedzi. Kilkakrotnie pisaliśmy też na swoim blogu (podkreślamy to też we wcześniejszej części tekstu), że nie zawsze automatyzacja kampanii wyjdzie nam na dobre - choć nie zawsze będzie to możliwe, warto zachować kontrolę i ręczne ustawianie w kluczowych elementach.

Z drugiej jednak strony może się okazać, że przy ustawianiu kampanii czy jej optymalizacji, możemy zapomnieć o ważnych kwestiach (np. o rozszerzeniu do reklam) - w takim wypadku dobrze jest je po prostu dodać do kampanii. Dodatkowo nie zawsze też mamy czas, by śledzić wszystkie nowinki, które do kampanii wprowadza Google - w takim wypadku można więc poznać nowe, interesujące dla nas rozwiązania.

Czytaj także:
Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?
Wynik optymalizacji kampanii Google Ads teraz z nowymi danymi


Słowa kluczowe

  • wynik optymalizacji
  • google shopping

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.