Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wynik optymalizacji teraz także w Google Shopping

W kampaniach produktowych Google Ads (Google Shopping) można teraz sprawdzać wynik optymalizacji. To zestaw porad i rekomendacji, dotyczących całego konta, kampanii czy poszczególnych reklam.

Wynik optymalizacji, zawierający informacje i wskazówki dotyczące prowadzonych kampanii, dobranych słów kluczowych czy utworzonych reklam, został wprowadzony na konta reklamodawców na początku tego roku. Wtedy wersja beta dotyczyła wyłącznie wyników kampanii prowadzonych w sieci wyszukiwania. Jak podawał Google, ,,wynik optymalizacji to prognoza skuteczności Twojego konta. Skorzystaj z tych rekomendacji, by zwiększyć skuteczność swoich kampanii i poprawić wynik".

Porady i rekomendacje Google dotyczą całego konta lub konkretnych kampanii i grup reklam, w tym m.in.:

W przypadku kampanii produktowych (Google Shopping) porady mogą dotyczyć np. przejścia na inteligentne kampanie produktowe (wykorzystujące automatyzację i algorytmy Googlea) czy dodania rozszerzenia z oceną sprzedającego.

Teoretycznie po wprowadzeniu wszystkich zalecanych poprawek lub ich odrzuceniu wynik powinien wynosić 100 proc. (minimalna wartość wynosi 0 proc.) Według Googlea, wynik 100 proc. oznacza, że reklamodawca ,,w pełni wykorzystujemy możliwości konta".

Choć Google zapewnia na swoim blogu, że ci reklamodawcy, którzy zwiększyli wynik optymalizacji na poziomie konta o 10 punktów, zwiększyli też w ten sposób liczbę konwersji średnio o 10 proc. Te dane są oczywiście całkowicie realne, ale warto pamiętać o tym, że nie wszystkie rozwiązania podpowiadane przez Googlea, będą też przydane w prowadzeniu naszej kampanii Google Ads. Jeśli na działania mamy przeznaczony określony budżet, to trudno go zwiększyć nagle tylko dlatego, że tak wynika z podpowiedzi. Kilkakrotnie pisaliśmy też na swoim blogu (podkreślamy to też we wcześniejszej części tekstu), że nie zawsze automatyzacja kampanii wyjdzie nam na dobre - choć nie zawsze będzie to możliwe, warto zachować kontrolę i ręczne ustawianie w kluczowych elementach.

Z drugiej jednak strony może się okazać, że przy ustawianiu kampanii czy jej optymalizacji, możemy zapomnieć o ważnych kwestiach (np. o rozszerzeniu do reklam) - w takim wypadku dobrze jest je po prostu dodać do kampanii. Dodatkowo nie zawsze też mamy czas, by śledzić wszystkie nowinki, które do kampanii wprowadza Google - w takim wypadku można więc poznać nowe, interesujące dla nas rozwiązania.

Czytaj także:
Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?
Wynik optymalizacji kampanii Google Ads teraz z nowymi danymi


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.