Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zanim uruchomisz swoją kampanię Google Ads

Przeanalizowanie oferty (także tej oferowanej przez konkurencję), analiza potrzeb klientów i odpowiednie przygotowanie strony internetowej - tych czynności nie może zabraknąć przed uruchomieniem pierwszej kampanii Google Ads.

O przewagach kampanii Google Ads nad innymi formami promocji pisaliśmy już wiele razy - wpływ na to mają np. elastyczność w wydawaniu budżetu, możliwość uruchomienia praktycznie ,,od ręki" czy wyświetlanie reklam na konkretne zapytania klientów. Warto jednak pamiętać, że prowadzenie żadnej kampanii nie jest nigdy celem samym w sobie - struktura konta Google Ads i ustawienia kampanii powinny zawsze zależeć od tego, co proponujemy, jak promują się nasi konkurenci, jak zachowują się potencjalni klienci i czy nasza firmowa strona jest odpowiednio przygotowania. 

Analiza oferty

Przed ustawieniem kampanii warto sobie zadać pytanie, co chcemy promować - może się bowiem okazać, że tylko część oferty opłaca się promować, ponieważ marża będzie wystarczająco wysoka, by uzasadnić wydatek. Od tego zależy też odpowiednia struktura konta - czy stawiamy tylko na jedną kampanię, z kilkoma grupami reklam, czy wręcz przeciwnie - chcemy mieć kontrolę nad budżetem i promować część oferty w różnych lokalizacjach (w takich wypadkach niezbędne będzie tworzenie różnych kampanii).

Czasem trzeba też zrobić jeszcze jeden krok wstecz - może się bowiem okazać, że nasza oferta jest na tyle unikatowa lub specyficzna, że mało osób będzie jej szukać w wyszukiwarce Google. W takim wypadku trzeba więc wybrać zupełnie inny typ kampanii niż ta najpopularniejsza.

Analiza konkurencji

Od analizy konkurencji zależy sporo ustawień kampanii Google Ads. Jeśli z pierwszych obserwacji wynika, że nie mamy w ogóle konkurencji, to może się okazać, że stoimy przed trudną sytuacją, gdy produkt lub usługa w ogóle nie będą znane (czyli znów wracamy do kampanii wizerunkowych). 

Trudno prowadzi się też kampanie, gdy naprzeciwko nas stoi duża firma z wielkim budżetem na kampanię Google Ads. Nie oznacza to jednak, że w takim wypadku stoimy na straconej pozycji - po prostu trzeba dostosować ustawienia do swoich możliwości i budować swoją przewagę opartą na Wyniku Jakości, kampaniach lokalnych, wizytówce Google Moja Firma czy przyjaznej i intuicyjnej stronie internetowej. Warto bowiem pamiętać, że spory procent przyszłych klientów jeszcze przed zakupem produktu w sieci chce najpierw zobaczyć go na żywo w sklepie.

Czytaj także: Google Ads dla lokalnego biznesu oraz Na czym polegają kampanie lokalne w Google Ads?

Przygotowanie firmowej strony internetowej

Przyjazna użytkownikom, intuicyjna i poprawnie zbudowana strona internetowa to dziś podstawa, jeśli chcemy myśleć o rozwoju swojego biznesu. Jeśli przez ograniczony budżet możemy uzyskać mniejszą liczbę kliknięć w reklamę niż nasza bogatsza konkurencja, to w takim wypadku trzeba zrobić wszystko, by potencjalny klient został na stronie jak najdłużej i znalazł tam wszystko czego potrzebuje (jeśli np. sprzedajemy usługi, warto pomyśleć o łatwym kontakcie z nami, jeśli w sklepie internetowym sprzedajemy konkretne produkty, warto pomyśleć o dobrze działającym procesie finalizacji zakupu). O takich kwestiach warto pomyśleć jeszcze przed uruchomieniem samej kampanii Google Ads, w czym może pomóc analiza danych z Google Analytics. W przypadku, gdy kliknięcie w reklamę przeniesie potencjalnego klienta na kiepsko przygotowaną stronę, istnieje duże ryzyko, że będą to pieniądze stracone.

Czytaj także: Błędy, które zniechęcą potencjalnych klientów do firmowej strony

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.