Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zmieniasz nazwę firmy lub swoją ofertę? Pamiętaj o kampanii Google Ads

Dobór słów kluczowych do kampanii Google Ads, teksty reklam, informacje na stronie internetowej – o tym wszystkim pamiętaj podczas wprowadzania zmian w swojej firmie.

Za zmianami w ofercie zawsze powinny iść zmiany w prowadzonych działaniach promocyjnych (w tym kampanii Google Ads) oraz na firmowej stronie internetowej – bez tego nie ma szans na przeprowadzenie skutecznych działań, informujących o zmianach. Szczególnie warto przyjrzeć się:

Dobór odpowiednich fraz do kampanii Google Ads

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe – czyli frazy, na które wyświetla się reklama – to podstawa udanej kampanii. Jak już pisaliśmy w naszym artykule „Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?”, konkurencja nie próżnuje – dlatego do działań Google Ads warto włączyć też kampanię brandową, dzięki której to nasze reklamy (a nie naszej konkurencji) wyświetlą się na szczycie wyników wyszukiwania. Warto wzorować się na najlepszych – nawet sam Google prowadzi płatną kampanię w wyszukiwarkę na własną usługę, czyli Google Ads.


Dodatkową zaletą w przypadku zmiany nazwy firmy (lub zmiany właściciela, co też może wiązać się ze zmianą samej nazwy) jest to, że do kampanii można dodać słowa kluczowe zawierające poprzednią i obecną nazwę, co pozwala zasygnalizować zmiany już na poziomie wyników wyszukiwania.

Zmiany w tekstach reklam Google Ads

W przypadku zmian w nazwie firmy czy oferty, edycja treści reklam Google Ads powinna odbyć się natychmiast – nie ma nic gorszego niż teksty reklam, które nie odzwierciedlają rzeczywistości, kierują do nieistniejącej strony lub do witryny, gdzie znajdują się kompletnie inne informacje niż te podane w samej reklamie.

W treści reklam powinny się zawsze znajdować aktualne informacje, w tym zawierające szczegóły oferty – dzięki temu użytkownik (i potencjalny klient) będzie miał pewność, że znalazł to, czego szuka.

Warto też pamiętać o linkach docelowych, które umieszczane są w reklamie – ich część jest widoczna także z poziomu wyszukiwarki. Jeśli więc nastąpiła zmiana nazwy firmy, koniecznie trzeba pomyśleć o nowej domenie lub wręcz nawet o nowej firmowej stronie.

Powiązania między firmową stroną internetową i kampanią Google Ads

Zmiana nazwy firmy czy modyfikacja oferty musi też oznaczać zmiany w firmowej witrynie – choć piszemy o nich w ostatnim punkcie, to od nich powinno się zacząć prace. Dzięki temu reklamy będą kierować już do poprawnych treści. Dlaczego jest to tak istotne? Teksty na stronie zawsze muszą być spójne z pozostałymi elementami, o których piszemy powyżej. Dzięki temu użytkownik, który kliknął w reklamę, nie wyjdzie rozczarowany ze strony już po kilku sekundach – a my nie stracimy pieniędzy na kliknięcie. 

Czytaj także: 10 elementów kampanii Google Ads ważnych przy zmianie strony

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.