Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zmieniasz nazwę firmy lub swoją ofertę? Pamiętaj o kampanii Google Ads

Dobór słów kluczowych do kampanii Google Ads, teksty reklam, informacje na stronie internetowej – o tym wszystkim pamiętaj podczas wprowadzania zmian w swojej firmie.

Za zmianami w ofercie zawsze powinny iść zmiany w prowadzonych działaniach promocyjnych (w tym kampanii Google Ads) oraz na firmowej stronie internetowej – bez tego nie ma szans na przeprowadzenie skutecznych działań, informujących o zmianach. Szczególnie warto przyjrzeć się:

Dobór odpowiednich fraz do kampanii Google Ads

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe – czyli frazy, na które wyświetla się reklama – to podstawa udanej kampanii. Jak już pisaliśmy w naszym artykule „Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?”, konkurencja nie próżnuje – dlatego do działań Google Ads warto włączyć też kampanię brandową, dzięki której to nasze reklamy (a nie naszej konkurencji) wyświetlą się na szczycie wyników wyszukiwania. Warto wzorować się na najlepszych – nawet sam Google prowadzi płatną kampanię w wyszukiwarkę na własną usługę, czyli Google Ads.


Dodatkową zaletą w przypadku zmiany nazwy firmy (lub zmiany właściciela, co też może wiązać się ze zmianą samej nazwy) jest to, że do kampanii można dodać słowa kluczowe zawierające poprzednią i obecną nazwę, co pozwala zasygnalizować zmiany już na poziomie wyników wyszukiwania.

Zmiany w tekstach reklam Google Ads

W przypadku zmian w nazwie firmy czy oferty, edycja treści reklam Google Ads powinna odbyć się natychmiast – nie ma nic gorszego niż teksty reklam, które nie odzwierciedlają rzeczywistości, kierują do nieistniejącej strony lub do witryny, gdzie znajdują się kompletnie inne informacje niż te podane w samej reklamie.

W treści reklam powinny się zawsze znajdować aktualne informacje, w tym zawierające szczegóły oferty – dzięki temu użytkownik (i potencjalny klient) będzie miał pewność, że znalazł to, czego szuka.

Warto też pamiętać o linkach docelowych, które umieszczane są w reklamie – ich część jest widoczna także z poziomu wyszukiwarki. Jeśli więc nastąpiła zmiana nazwy firmy, koniecznie trzeba pomyśleć o nowej domenie lub wręcz nawet o nowej firmowej stronie.

Powiązania między firmową stroną internetową i kampanią Google Ads

Zmiana nazwy firmy czy modyfikacja oferty musi też oznaczać zmiany w firmowej witrynie – choć piszemy o nich w ostatnim punkcie, to od nich powinno się zacząć prace. Dzięki temu reklamy będą kierować już do poprawnych treści. Dlaczego jest to tak istotne? Teksty na stronie zawsze muszą być spójne z pozostałymi elementami, o których piszemy powyżej. Dzięki temu użytkownik, który kliknął w reklamę, nie wyjdzie rozczarowany ze strony już po kilku sekundach – a my nie stracimy pieniędzy na kliknięcie. 

Czytaj także: 10 elementów kampanii Google Ads ważnych przy zmianie strony

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.