Dobór słów kluczowych do kampanii Google Ads, teksty reklam, informacje na stronie internetowej – o tym wszystkim pamiętaj podczas wprowadzania zmian w swojej firmie.
Za zmianami w ofercie zawsze powinny iść zmiany w prowadzonych działaniach promocyjnych (w tym kampanii Google Ads) oraz na firmowej stronie internetowej – bez tego nie ma szans na przeprowadzenie skutecznych działań, informujących o zmianach. Szczególnie warto przyjrzeć się:
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe – czyli frazy, na które wyświetla się reklama – to podstawa udanej kampanii. Jak już pisaliśmy w naszym artykule „Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?”, konkurencja nie próżnuje – dlatego do działań Google Ads warto włączyć też kampanię brandową, dzięki której to nasze reklamy (a nie naszej konkurencji) wyświetlą się na szczycie wyników wyszukiwania. Warto wzorować się na najlepszych – nawet sam Google prowadzi płatną kampanię w wyszukiwarkę na własną usługę, czyli Google Ads.
Dodatkową zaletą w przypadku zmiany nazwy firmy (lub zmiany właściciela, co też może wiązać się ze zmianą samej nazwy) jest to, że do kampanii można dodać słowa kluczowe zawierające poprzednią i obecną nazwę, co pozwala zasygnalizować zmiany już na poziomie wyników wyszukiwania.
W przypadku zmian w nazwie firmy czy oferty, edycja treści reklam Google Ads powinna odbyć się natychmiast – nie ma nic gorszego niż teksty reklam, które nie odzwierciedlają rzeczywistości, kierują do nieistniejącej strony lub do witryny, gdzie znajdują się kompletnie inne informacje niż te podane w samej reklamie.
W treści reklam powinny się zawsze znajdować aktualne informacje, w tym zawierające szczegóły oferty – dzięki temu użytkownik (i potencjalny klient) będzie miał pewność, że znalazł to, czego szuka.
Warto też pamiętać o linkach docelowych, które umieszczane są w reklamie – ich część jest widoczna także z poziomu wyszukiwarki. Jeśli więc nastąpiła zmiana nazwy firmy, koniecznie trzeba pomyśleć o nowej domenie lub wręcz nawet o nowej firmowej stronie.
Zmiana nazwy firmy czy modyfikacja oferty musi też oznaczać zmiany w firmowej witrynie – choć piszemy o nich w ostatnim punkcie, to od nich powinno się zacząć prace. Dzięki temu reklamy będą kierować już do poprawnych treści. Dlaczego jest to tak istotne? Teksty na stronie zawsze muszą być spójne z pozostałymi elementami, o których piszemy powyżej. Dzięki temu użytkownik, który kliknął w reklamę, nie wyjdzie rozczarowany ze strony już po kilku sekundach – a my nie stracimy pieniędzy na kliknięcie.
Czytaj także: 10 elementów kampanii Google Ads ważnych przy zmianie strony
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy