Aukcja Adwords to narzędzie Google Adwords, decydujące o tym, które reklamy będą wyświetlane, na jakiej pozycji i jaki będzie koszt za kliknięcie.
Aukcja Adwords to narzędzie, decydujące o tym, które reklamy będą wyświetlane, na jakiej pozycji i jaki będzie koszt za kliknięcie. Aukcja Adwords odbywa się zawsze wtedy, gdy użytkownik wpisze frazę do wyszukiwarki, a Google sprawdzi, że w systemie znajdują się reklamy pasujące do wpisanych słów kluczowych.
Proces aukcji składa się z następujących etapów: wpisanie frazy do wyszukiwarki, poszukiwanie przez Google’a reklam pasujących do wpisanej frazy, ustalanie kolejności reklam, a następnie wyświetlanie reklam na konkretnych pozycjach. Przy ustalaniu kolejności reklam Google bierze pod uwagę takie aspekty jak maksymalna stawka CPC (ang. cost per click, czyli maksymalny średni koszt jednego kliknięcia, podany przez reklamodawcę) oraz Wynik Jakości (ang. Quality Score), dotyczący strony docelowej i reklamy.