Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Słownik Google Ads

Lista haseł

definicja
Płatna reklama tekstowa

w skrócie

Płatna reklama tekstowa to link sponsorowany, wyświetlany wśród wyników wyszukiwania Google’a.

Płatna reklama tekstowa to reklama, wyświetlana wśród wyników wyszukiwania w odpowiedzi na frazy, wpisywane przez użytkowników do pola wyszukiwania. Reklamy wyświetlane są na samej górze wyników wyszukiwania (maksymalnie cztery linki) oraz na samym dole (maksymalnie trzy linki).

Reklamy tekstowe składają się z dwuczłonowego nagłówka, linku oraz krótkiego opisu. Mogą także zawierać tzw. rozszerzenia, czyli dodatkowe informacje o firmie lub jej ofercie. To, co odróżnia reklamy od wyników organicznych, to napis ,,Reklama”, umieszczony po lewej stronie linku.

Reklamy tekstowe są uważane za jedne z bardziej skutecznych form reklamowych, ponieważ podobieństwo reklam do wyników organicznych sprawia, że wielu użytkowników uważa jest za wyniki bezpłatne (uznawane przez wiele osób za bardziej wiarygodne). Ponadto reklamy tekstowe wyświetlają się na konkretne zapytanie użytkownika, więc internauci nie uważają ich za typową reklamę, tylko za odpowiedź na swoje potrzeby.

Przy ustawianiu i optymalizacji kampanii warto pamiętać o przeprowadzaniu testów A/B, czyli porównaniu co najmniej dwóch różnych wersji reklam, dzięki czemu wiadomo, która wersja jest skuteczniejsza.

Powiązane hasła

Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.