Kampania w sieci wyszukiwania to jeden z typów kampanii Google Adwords, polegający na wyświetlaniu w wyszukiwarce Google płatnych reklam tekstowych.
Kampania w sieci wyszukiwania polega na wyświetlaniu w wyszukiwarce Google płatnych reklam tekstowych, tuż obok wśród wyników organicznych. Po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy na górze wyświetlają się płatne reklamy tekstowe (maksymalnie cztery), potem publikowane są tzw. organiczne wyniki wyszukiwania, a na końcu znajdują się kolejne reklamy tekstowe (maksymalnie trzy). Reklamodawca prowadzący kampanię w sieci wyszukiwania nie płaci za wyświetlenie reklamy, tylko za kliknięcie w nią.
Reklamy tekstowe mają podobny wygląd jak wyniki organiczne – składają się z dwuczłonowego nagłówka, linku oraz krótkiego opisu. Mogą także zawierać tzw. rozszerzenia, czyli dodatkowe informacje o firmie lub jej ofercie. To, co odróżnia reklamy od wyników organicznych, to mały napis ,,Reklama”, umieszczony po lewej stronie linku.