Google Adwords to system reklamowy Google’a, obejmujący kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej, kampanie produktowe (Google Shopping), uniwersalne kampanie promujące aplikacje oraz kampanie video.
Google Adwords to system reklamowy Google’a, w ramach którego można pięć typów kampanii: w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, produktowe (Google Shopping), promujące aplikacje oraz video.
Na początku Google Adwords oznaczały proste reklamy tekstowe w wyszukiwarce, obecnie reklamy mają formę nie tylko płatnych reklam tekstowych, ale także grafik czy filmów video. W ramach kampanii w sieci wyszukiwania wyświetlane są reklamy tekstowe, w sieci reklamowej publikować można reklamy tekstowe lub graficzne, kampanie produktowe (zwane także Zakupy Google czy Google Shopping) obejmują reklamy ze zdjęciem produktu, jego nazwą i ceną oraz nazwą producenta, kampanie video kojarzone natomiast są z Youtubem.
To, co wyróżnia wybrane kampanie Google Adwords, to płatności za kliknięcie, czyli PPC (ang. pay per click). Reklamodawca w takiej sytuacji nie płaci więc za wyświetlenie reklamy, a dopiero za kliknięcie w nią.