Średnia pozycja reklamy to średnia pozycja, którą w danym okresie czasu zajmowała reklama na stronie wyników wyszukiwania.
Średnia pozycja reklamy to średnia pozycja, które zajmowała reklama na stronie wyników wyszukiwania, wśród innych płatnych reklam tekstowych. Średnie miejsce reklamy wśród płatnych wyników wyszukiwania można sprawdzić w kolumnie ,,Średnia pozycja”.
Najwyższa możliwa pozycja reklamy to 1, najniższej natomiast nie ma. Jak podaje Google, w przypadku gdy średnia pozycja reklamy wynosi od 1 do 8, oznacza to, że reklama zazwyczaj wyświetlana jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Kolejne liczby (od miejsca 9 do 16) oznaczają, że reklamy pojawiają się najczęściej na drugiej stronie wyników wyszukiwania.
W raportach podawany jest średni wyniki, co oznacza, może się w nim pojawić np. liczba 1,5, co oznacza, że w danym okresie czasu reklama wyświetlana była najczęściej na pozycji 1 lub 2.
Im niższa liczba znajduje się w kolumnie ,,Średnia pozycja” – tym lepiej, ponieważ najniższe liczby oznaczają, że reklama znajduje się w czołówce wyników wyszukiwania.