Wezwanie do działania (CTA, ang. call to action) to hasło, stwierdzenie lub znak graficzny, zachęcające internautę do wykonania czynności, na której zależy reklamodawcy.
Wezwanie do działania (CTA, ang. call to action) to element zachęcający użytkownika do wykonania czynności, na której zależy reklamodawcy. CTA umieszczone w reklamie tekstowej lub w tekście na stronie docelowej ma formę tekstową, w przypadku reklam graficznych może to być także odpowiedni znak w formie graficznej.
Istnieje kilka zasad, dotyczących tworzenia skutecznego CTA: trzeba się zwrócić do użytkownika bezpośrednio (np. ,,Zobacz więcej"), hasło powinno być dość szczegółowe i powinno zawierać informacje o korzyściach dla użytkownika (np. ,,Skorzystaj z promocji", ,,Pozyskuj nowych klientów" czy ,,Zwiększ swoją sprzedaż").
W tym wypadku również warto przeprowadzać testowanie A/B i sprawdzać kilka różnych wersji CTA – dzięki temu będzie wiadomo, który komunikat jest skuteczniejszy.