Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego warto zainwestować w swoją stronę internetową?

Dowiedz się, w jaki sposób budowa i promocja własnej strony internetowej może przynieść Ci korzyści biznesowe.

Obecność w sieci jest dziś oczywista, jednak wiele firm decyduje się na korzystanie z gotowych rozwiązań, takich jak wizytówki na branżowych stronach internetowych czy konta w mediach społecznościowych (a szczególnie na Facebooku). Uważni Czytelnicy naszego bloga wiedzą jednak, że od samego początku działamy zgodnie z zasadą „buduj na własnej ziemi”, co w praktyce oznacza korzystanie przede wszystkim ze swoich narzędzi - takich jak strona internetowa.

Zbudowanie własnej firmowej witryny to znacznie większy wysiłek (i wydatek) niż założenie i uruchomienie konta na Facebooku, ale z naszych doświadczeń wynika, że jest on także bardziej opłacalny i w dłuższej perspektywie przynosi o wiele więcej korzyści niż korzystanie z innych rozwiązań. Przyjrzyjmy się więc zaletom własnej strony internetowej.


Możliwość zbudowania strony z dowolnymi elementami i z pomocą ekspertów

Budowa strony od podstaw pozwoli na stworzenie witryny intuicyjnej oraz przyjaznej użytkownikowi. Oczywiście, jeśli do każdego etapu podejdziemy indywidualnie, z pomocą ekspertów - informatyków, marketingowców czy specjalistów UX. Będzie to kosztowało więcej czasu niż skorzystanie z gotowych rozwiązań, jednak daje też gwarancję, że strona będzie stworzona indywidualnie dla konkretnej firmy i będzie realizowała jej cele biznesowe. Takiej gwarancji nie mamy przy korzystaniu z gotowych rozwiązań, takich jak media społecznościowe, gdzie musimy swoje materiały dostosować do istniejących już schematów.
Czytaj także: Jakich błędów nie popełniać przy tworzeniu strony www?


Rozbudowane statystyki Google Analytics

Na stronie internetowej można zainstalować kod Google Analytics, który daje nam ogromną wiedzę o zachowania użytkowników strony. Dzięki temu można sprawdzić, w jakim stopniu użytkownicy angażują się w treści na stronie (w tym jak wiele podstron przeglądają czy jak długo na nich przebywają), co pozwala nam też ocenić, czy działania promocyjne, które kierują potencjalnych klientów na naszą stronę, są skuteczne.
Oczywiście, w wizytówce Google Moja Firma czy na Facebooku także można znaleźć rozbudowane moduły ze statystykami, ale gwarantujemy, że żadne z nich nie dorównują Google Analytics.

Możliwość stworzenia formularzy kontaktowych w dowolny sposób

Reklamy z formularzami kontaktowymi szczególnie w mediach społecznościowych są jedną z popularniejszych form promocji. Przy ich tworzeniu reklamodawca jest jednak zmuszony trzymania się określonego schematu - wstęp, pytania mniej lub bardziej rozbudowane, dane kontaktowe i podziękowanie za wypełnienie formularza. W przypadku strony internetowej nie ma mowy o takim schemacie - można oczywiście wzorować się na gotowych rozwiązaniach, ale nie jest się na nie skazanym.

Co więcej - kontakty pozyskane przez stronę będą znacznie bardziej wartościowe niż kontakty z mediów społecznościowych. Kluczowe jest tutaj bowiem pozyskanie uwagi użytkownika - na naszej stronie internetowej jest zainteresowany tylko naszą ofertą, więc pytanie o nią będzie przemyślane. W mediach społecznościowych natomiast nasza reklama z formularzem kontaktowym wyświetla się między postami znajomych czy polubionych stron - użytkownik nie koncentruje się tylko na jednej ofercie.


Zmiany? Bez niespodzianek - tylko na własne życzenie

Praca nad własną stroną oznacza zmiany wprowadzane tylko na nasze życzenie. Nie ma takiego ryzyka jak w przypadku mediów społecznościowych, gdzie zmiany są czasem wprowadzane dosłownie z dnia na dzień i potrafią zaskoczyć reklamodawców. Dodatkowo - mimo szumnych deklaracji Facebooka czy innych o wspieraniu biznesu - warto pamiętać, że każda firma realizuje przede wszystkim swoje cele biznesowe i z nimi zawsze będą się wiązały kolejne zmiany. I ani Facebook ani Google nie są tu wyjątkiem.

Oczywiście, w tym tekście nie zachęcamy do całkowitej rezygnacji z mediów społecznościowych na rzecz swojej strony internetowej. Zresztą samo stworzenie witryny dziś nie wystarczy - trzeba obowiązkowo też zadbać o jej promocję oraz obecność w wyszukiwarce Google.

Dlatego warto ustawić sobie priorytety - zacząć od stworzenia strony, a następnie skoncentrować się na jej promocji np. za pomocą Google Ads czy  postów w mediach społecznościowych.

Czytaj także:
Co zrobić, by użytkownik nie pogubił się na firmowej stronie?
Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.