Sprawdź, jakich z mian możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach w kampaniach Google Ads.
Google Marketing Livestream (wcześniej znane jako Google Marketing Live) to coroczne wydarzenie, poświęcone najnowszym trendom w marketingu cyfrowym i wyszukiwarce Google oraz okazja do poznania planowanych nowości. Wśród zapowiadanych w tym roku zmian znalazły się m.in.:
Nowy typ kampanii Google Ads ,,Maksymalizacja skuteczności" będzie wykorzystywał wyniki kampanii prowadzonych w wyszukiwarce (oparte na słowach kluczowych), by znaleźć kolejnych potencjalnych klientów w innych usługach Google: na YouTubie, w sieci reklamowej, sieci wyszukiwania, Discovery, Gmail i Google Maps. Nowy typ kampanii będzie można ustawić tylko przy wyborze odpowiedniego celu biznesowego - związanego ze sprzedażą, pozyskaniem potencjalnych klientów czy wizytą w sklepie stacjonarnym (czytaj więcej: Wybierz swój cel biznesowy, a potem ustaw swoją kampanię Google Ads).
Obecnie kampania działa tylko w wersji beta, do testów można się zgłosić, wypełniając formularz dostępny TUTAJ. W przyszłości kampania ma być dostępna u wszystkich reklamodawców, jednak termin jej wprowadzenia nie został jeszcze podany.
Już kilka tygodni temu informowaliśmy, że podstrona dotycząca statystyk - do niedawna widoczna tylko w wybranych panelach Google Ads - jest już dostępna na wszystkich kontach, na całym świecie (czytaj więcej: Google włączył statystyki u wszystkich reklamodawców). Reklamodawcy mogą tam sprawdzić trendy dotyczące wyszukiwań i zachowań klientów, ale tylko te, dotyczące promowanej w kampaniach oferty.
W najbliższych miesiącach podstrona ma zostać rozbudowana także o dane dotyczące prognozowanego popytu, zainteresowań klientów oraz dodatkowe statystyki odbiorców.
Rozszerzenia reklam są już od dawna widoczne w reklamach Google Ads - szczególnie w reklamach tekstowych, gdzie umieścić można dodatkowe informacje (linki do różnych podstron, wyjaśnienia, adres firmy, numer telefonu, ceny, itp). Wszystkie te rozszerzenia są jednak oparte na treściach, natomiast - jak wynika z badań prezentowanych przez Googlea - aż 86 proc. użytkowników podczas zakupów online oczekuje od sprzedawców prezentowania zdjęć oferty. Według pierwszych szacunków, reklama ze zdjęciem może uzyskać nawet 10 proc. więcej kliknięć niż reklamy bez grafiki.
Dotychczas nowe rozszerzenia były widoczne na wybranych kontach (TUTAJ można sprawdzić, w jaki sposób prezentowały się reklamy z rozszerzeniem). Od 27 maja są już natomiast dostępne u wszystkich reklamodawców.
Strategia ustalania stawek Docelowy ROAS - jedna z inteligentnych strategii określania stawek w kampaniach Google Ads - powiązana jest z docelowym zwrotem wydatków na reklamę (ROAS). Do tej pory nie była dostępna we wszystkich kampaniach, teraz będą mogli ją wybrać także reklamodawcy, którzy korzystają z kampanii video zachęcających do działania. W planach jest także uruchomienie strategii przy ustawianiu reklam typu Discovery.
Rozszerzone konwersje (obecnie wciąż dostępne w wersji beta) umożliwiają reklamodawcom większą precyzję przy pomiarze konwersji (czyli mierzenie ustawionych celów kampanii). Dokładniejszy pomiar jest możliwy dzięki szyfrowaniu danych klientów, którzy dokonali konwersji. Dane są rejestrowane w tagach śledzenia konwersji, dopasowywane do kont Google zalogowanych użytkowników i przekazywane w zaszyfrowanej formie do Google. Dane te Google wykorzysta następnie do dokładniejszego raportowania konwersji.
Rozszerzone konwersje można skonfigurować w menedżerze tagów Google lub za pomocą globalnego tagu witryny, który umieszcza się na stronie www.
Google zamierza wykorzystać luzowanie obostrzeń w branży hotelarskiej na całym świecie - wprowadza nowe rozwiązania w kampaniach na hoteli. W planach są m.in. informacje o kwaterach wakacyjnych na stronie z wynikami wyszukiwania hoteli, dodatkowo zmiany szykują się w strategii ustalania stawek na podstawie prowizji (za pobyt). Wprowadzone zostanie m.in. łatwiejsze raportowanie, które rezerwacje zostały wykorzystane, a które anulowano, dodatkowo Google umożliwi rozliczenie się z hotelami w dogodny dla każdego z nich sposób.
W najbliższych miesiącach Google wprowadzi kolejne zmiany, których celem jest zachęcenie klientów do wizyt w sklepach stacjonarnych. Optymalizacja pod kątem tego celu będzie możliwa w kampaniach wideo zachęcających do działania oraz w kampaniach lokalnych (w przypadku sprzedaży w sklepie). W Google Maps dostępne mają być nowe formaty reklam, które wyświetlać się będą odbiorcom widocznym w pobliżu.
Dodatkowo opcja ,,Odbiór dziś", z której mogą korzystać lokalni sprzedawcy, ma zostać uzupełniona przez opcję ,,Odbiór później" (obecnie jest dostępna tylko w wersji beta).
Czytaj także: Garść nowości z konferencji Google I/O
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy