Podczas niedawnej konferencji Google I/O pojawiło się kilka nowości, dotyczących prowadzenia kampanii produktowych Google Ads.
Wśród zapowiadanych nowości znajdują się m.in. współpraca z Shopify, podgląd koszyków w sklepach internetowych w przeglądarce Chrome czy uwzględnienie w wyszukiwarce programów lojalnościowych sprzedawców, prowadzących kampanie produktowe Google Ads.
Dzięki nowemu modelowi Shopping Graph Google zbierze w jednym miejscu informacje dotyczące cen, recencji, filmów, dane ze stron internetowych czy dane o produktach (informacje te mogą pochodzić z różnych źródeł - nie muszą być koniecznie przekazywane do Googlea). Dzięki ulepszonej sztucznej inteligencji, Google będzie mógł prezentować jeszcze bardziej dopasowane oferty podczas dokonywania przez użytkowników zakupów w Google.
Bardzo często zdarza się sytuacja, w której potencjalny kupujący dodaje produkt do koszyka, ale nie finalizuje transakcji. Powody mogą być różne - zbyt wysokie koszty wysyłki, konieczność dłuższego zastanowienia lub chęć porównania oferty z innymi sprzedawcami. W sytuacji, gdy użytkownik opuści sklep, ale nie usunie produktów z koszyka, podgląd tego koszyka (czyli tak naprawdę przypomnienie o nim), może wkrótce pojawić się w nowej karcie. Uwaga! Ta opcja ma być możliwa tylko w przeglądarce Chrome, dodatkowo będzie możliwa tylko u tych użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę.
Google lakonicznie wspomniał też o planowanej możliwości połączenia programów lojalnościowych różnych sprzedawców ze swoimi kontami Google, co pozwoli na bardziej precyzyjne kierowanie ofert w Zakupach Google. Jako przykład podana została marka kosmetyczna Sephora, więcej szczegółów natomiast nie zostało podanych. Prawdopodobnie więcej informacji podanych zostanie na Google Marketing Livestream, które odbędzie się za kilka dni.
Shopify to platforma dla sklepów internetowych, z której korzysta już ponad 1,7 milionów sprzedawców na całym świecie. Dzięki współpracy z Google sprzedawcy będą mogli prezentować swoje produkty w usługach Google: wyszukiwarce (także grafik), mapach Google, zakupach czy na Youtube. Nawiązanie współpracy ma być proste - jak zapewniono na konferencji, wystarczy do tego kilka kliknięć.
Google I/O to coroczna konferencja organizowana przez Googlea dla programistów. Co prawda pojawiają się na niej wątki, dotyczące systemu reklamowego Google Ads, jednak dla reklamodawców i agencji reklamowych znacznie ważniejsza jest konferencja Google Marketing Livestream. To coroczne wydarzenie, poświęcone najnowszym trendom w marketingu cyfrowym i wyszukiwarce Google oraz okazja do poznania planowanych nowości.
W tym roku wydarzenie rozpocznie się w najbliższy czwartek, 27 maja o godz. 8.00. Rejestracji można dokonać na stronie: rejestracja Google Marketing Livestream 2021. Sprawdź jak to zrobić - czytaj więcej: Zapisz się na Google Marketing Livestream 2021
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy