Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Facebook ruszył na podbój świata mediów

29—10—2019

Facebook News – nowy projekt największego medium społecznościowego na świecie – ma skupiać wiadomości od wydawców. Czy to może oznaczać pojawienie się nowych możliwości reklamowych?

Facebookowi zależało na tym, by w jednym miejscu skoncentrować najważniejsze artykuły w jednym miejscu – i stąd pomysł na Facebook News. Na razie nowość ma być dostępna tylko u wybranych użytkowników Facebooka ze Stanów Zjednoczonych, ale jeśli tylko przejdzie pomyślnie testy, wkrótce można się go spodziewać w kolejnych krajach. 

Po pierwsze  informować!

Tylko sprawdzone, potwierdzone w wielu źródłach informacje mogą być wiarygodne – twierdzą twórcy nowego projektu. Dlatego Facebook ruszył do boju o rzetelne newsy – ramię w ramię z branżą dziennikarską, wydawcami i organizacjami skupiającymi dziennikarzy. Wiadomości, które będzie można znaleźć w Facebook News podzielone mają być na kilka obszarów:

  • aktualne historie z danego dnia, wybrane przez zespół dziennikarzy – dzięki temu użytkownik ma możliwość śledzenia wydarzeń na bieżąco;
  • personalizacja treści na podstawie dotychczas przeczytanych artykułów czy ich udostępnień; dzięki zebranym informacjom Facebook będzie mógł podpowiedzieć użytkownikowi nowe artykuły z kompletnie innych dziedzin;
  • podział informacji na kilka kategorii – biznes, rozrywka, zdrowie, nauka i nowe technologie, sport; tu niespodzianki nie ma – taki podział znany jest m.in. z witryn informacyjnych typu gazeta.pl czy wp.pl;
  • subskrypcje, dostępne u tych użytkowników, którzy połączyli swojego Facebooka z płatnymi subskrypcjami z mediów;
  • opcje ukrywania niechcianych artykułów, tematów oraz wydawców.

Facebook odbudowuje nadszarpnięty wizerunek

Po aferze Cambridge Analytica, z którą miały wiązać się m.in. wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych czy referendum związane z Brexitem (czytaj: Miliardowa kara dla Facebooka), medium Marka Zuckerberga wciąż odbudowuje swój nadszarpnięty wizerunek. Fake-newsy to dziś prawdziwa plaga Internetu, a także samego Facebooka czy innych mediów społecznościowych. W ostatnich latach Facebook już niejednokrotnie musiał zmierzyć się z poważnymi zarzutami o brak reakcji podczas ważnych wyborów czy innych gorących okresów, związanych z polityką. Niewykluczone więc, że Facebook News jest niczym innym jak próbą zmiany wizerunku, podobnie jak np. wprowadzenie nowych zasad przed eurowyborami, które odbywały się pół roku temu.

Z drugiej jednak strony wszyscy dzisiaj lubimy być na bieżąco – dlaczego więc nie mielibyśmy zaspokajać tej potrzeby właśnie na Facebooku, gdzie i tak spędzamy sporo czasu. Potwierdzają to zresztą już teraz liczby polubień wybranych profilów – The New York Times zebrał już na FB prawie 17 milionów polubień, CNN – 31,5 miliona, a agencja Reutera – ponad 4 miliony. Polscy wydawcy i redakcje prezentują się skromniej na tym tle, ale i tak liczby nadal robią wrażenie – portal Gazeta.pl uzbierał już ponad 700 tys. polubień, Wirtualna Polska – 640 tys., a TVN24 – 1,4 miliona.

Pojawią się nowe możliwości reklamowe?

Ciekawą kwestią mogą być też rozliczenia między Facebookiem a wydawcami. Jak twierdzą dziennikarze polskiego wydania Business Insidera (powołując się na agencję Bloomberg), Facebook wyłoży na ten projekt od 1 do 3 mln zł – tyle mają wynosić koszty pozyskania treści od wydawców. Pytanie więc, czy Facebooka nie skusi możliwość odzyskania przynajmniej części kosztów i czy wkrótce wśród informacji nie pojawią się także treści promowane przez wydawców?

Czytaj także: Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

Słowa kluczowe

  • facebook
  • facebook news
  • media

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.