Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Facebook ruszył na podbój świata mediów

Facebook News – nowy projekt największego medium społecznościowego na świecie – ma skupiać wiadomości od wydawców. Czy to może oznaczać pojawienie się nowych możliwości reklamowych?

Facebookowi zależało na tym, by w jednym miejscu skoncentrować najważniejsze artykuły w jednym miejscu – i stąd pomysł na Facebook News. Na razie nowość ma być dostępna tylko u wybranych użytkowników Facebooka ze Stanów Zjednoczonych, ale jeśli tylko przejdzie pomyślnie testy, wkrótce można się go spodziewać w kolejnych krajach. 

Po pierwsze  informować!

Tylko sprawdzone, potwierdzone w wielu źródłach informacje mogą być wiarygodne – twierdzą twórcy nowego projektu. Dlatego Facebook ruszył do boju o rzetelne newsy – ramię w ramię z branżą dziennikarską, wydawcami i organizacjami skupiającymi dziennikarzy. Wiadomości, które będzie można znaleźć w Facebook News podzielone mają być na kilka obszarów:

Facebook odbudowuje nadszarpnięty wizerunek

Po aferze Cambridge Analytica, z którą miały wiązać się m.in. wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych czy referendum związane z Brexitem (czytaj: Miliardowa kara dla Facebooka), medium Marka Zuckerberga wciąż odbudowuje swój nadszarpnięty wizerunek. Fake-newsy to dziś prawdziwa plaga Internetu, a także samego Facebooka czy innych mediów społecznościowych. W ostatnich latach Facebook już niejednokrotnie musiał zmierzyć się z poważnymi zarzutami o brak reakcji podczas ważnych wyborów czy innych gorących okresów, związanych z polityką. Niewykluczone więc, że Facebook News jest niczym innym jak próbą zmiany wizerunku, podobnie jak np. wprowadzenie nowych zasad przed eurowyborami, które odbywały się pół roku temu.

Z drugiej jednak strony wszyscy dzisiaj lubimy być na bieżąco – dlaczego więc nie mielibyśmy zaspokajać tej potrzeby właśnie na Facebooku, gdzie i tak spędzamy sporo czasu. Potwierdzają to zresztą już teraz liczby polubień wybranych profilów – The New York Times zebrał już na FB prawie 17 milionów polubień, CNN – 31,5 miliona, a agencja Reutera – ponad 4 miliony. Polscy wydawcy i redakcje prezentują się skromniej na tym tle, ale i tak liczby nadal robią wrażenie – portal Gazeta.pl uzbierał już ponad 700 tys. polubień, Wirtualna Polska – 640 tys., a TVN24 – 1,4 miliona.

Pojawią się nowe możliwości reklamowe?

Ciekawą kwestią mogą być też rozliczenia między Facebookiem a wydawcami. Jak twierdzą dziennikarze polskiego wydania Business Insidera (powołując się na agencję Bloomberg), Facebook wyłoży na ten projekt od 1 do 3 mln zł – tyle mają wynosić koszty pozyskania treści od wydawców. Pytanie więc, czy Facebooka nie skusi możliwość odzyskania przynajmniej części kosztów i czy wkrótce wśród informacji nie pojawią się także treści promowane przez wydawców?

Czytaj także: Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.