Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

20—05—2019

W najbliższych tygodniach użytkownicy i prowadzący strony na Facebooku znów mogą się spodziewać zmian w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie.

„Nie chodzi nam o długość czasu, który użytkownik spędza w naszym serwisie, tylko o jego jakość” – tłumaczy Facebook, zapowiadając wprowadzenie zmian w w swoich algorytmach. Teraz użytkownicy mają widzieć jeszcze więcej treści od swoich znajomych i rodziny. Po publikacji takiej informacji można sobie więc od razu zadać pytanie, co w takim razie z postami pochodzącymi ze stron firmowych? Czy tutaj także można się spodziewać znaczących zmian?

Na Facebooku będzie jeszcze więcej treści od rodziny i znajomych

O tym, że posty znajomych mają mieć pierwszeństwo przed treściami publikowanymi przez właścicieli stron, pisaliśmy już na początku 2018 roku (czytaj nasz artykuł „Duża zmiana dla właścicieli stron na Facebooku”). Pisaliśmy wtedy, że Facebook wraca do swoich korzeni, czyli będzie medium społecznościowym „służącym przede wszystkim wzmacnianiu więzi między bliskimi sobie ludźmi”.

Teraz, prawie 1,5 roku po tamtych zapowiedziach, widać, że Facebook nadal będzie szedł w tym kierunku – w tekście, opublikowanym 16 maja na swoim blogu, Facebook zapowiedział dwie duże aktualizacje w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie użytkowników:

  • jeden z algorytmów priorytetowo traktuje posty tych znajomych, z którymi wiążą nas aktywności na Facebooku (oznaczanie na wspólnych zdjęciach, reagowanie i komentowanie tych samych postów, itp.); jak dodaje FB, nie oznacza to jednak, że użytkownik będzie widział posty tylko tych znajomych – po prostu będą się one wyświetlać wyżej niż posty innych użytkowników;
  • drugi z algorytmów odpowiada natomiast za ustalenie, które z linków użytkownik może uznać za „najbardziej wartościowe” – to właśnie te linki będą publikowane wyżej niż pozostałe. W jaki sposób FB będzie wybierał linki „najbardziej wartościowe”? Pod uwagę mają być brane m.in. informacja o tym, kto jest autorem postu z linkiem i jakie wzbudził on zaangażowanie innych użytkowników (komentarze, reakcje czy polubienia).

Posty ze stron firmowych pójdą na Facebooku w odstawkę?

Zapowiedzi Facebooka oznaczają jedno – posty z firmowych stron będą po prostu odsuwane na dalszy plan, co z praktyce oznacza cięcie organicznych zasięgów. Pisaliśmy już o tym na początku 2018 roku, poza tym także sam Facebook podpowiadał wtedy rozwiązania, które pozwalały w dłuższym okresie czasu budować swoją społeczność – można tego dokonać np. dzięki opcji „Wyświetlaj najpierw” (dzięki temu posty z danej strony będą wyświetlane w górnej części aktualności) czy publikacji treści, które generują rozmowy między użytkownikami, np. dyskusje w grupach, informacje od lokalnych firm (także o lokalnych wydarzeniach) i wiadomości. Teraz do tego grona doszedł kolejny pomysł – promowanie przez algorytmy linków czy postów, udostępnianych przez naszych znajomych. 

Choć rady te są bez wątpienia przydane i przy konsekwentnych działaniach w dłuższym okresie mogą przynieść spore korzyści, to jednak strategia obecności na Facebooku coraz częściej będzie musiała zawierać także płatne działania – podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google i kampanii Google Ads (AdWords) (w tym wypadku płatne reklamy publikowane są nad wynikami organicznymi).

Czytaj także: Jaka strategia działania na Facebooku będzie najlepsza?

Słowa kluczowe

  • facebook

Najnowsze artykuły

Używasz nazwy konkurencji w kampanii Google Ads? Raczej z tego zrezygnuj

Nie tylko nie można można używać nazwy konkurencji w reklamach Google Ads, ale także dobierać ich do grona słów kluczowych - uznał Sąd Okręgowy w Rzeszowie

Trwają testy nowego automatycznego rozszerzenia reklam Google Ads?

Ciekawostka w reklamach Google Ads - nowe rozszerzenie reklam, dzięki któremu użytkownik może poznać szacunkową liczbę odwiedzających docelową stronę.

Najważniejsze pojęcia pomocne w prowadzeniu każdej kampanii Google Ads

Przed utworzeniem swojej pierwszej kampanii Google Ads warto zapoznać się ze słownikiem najważniejszych pojęć, związanych z kampaniami w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej.