Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

20—05—2019

W najbliższych tygodniach użytkownicy i prowadzący strony na Facebooku znów mogą się spodziewać zmian w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie.

„Nie chodzi nam o długość czasu, który użytkownik spędza w naszym serwisie, tylko o jego jakość” – tłumaczy Facebook, zapowiadając wprowadzenie zmian w w swoich algorytmach. Teraz użytkownicy mają widzieć jeszcze więcej treści od swoich znajomych i rodziny. Po publikacji takiej informacji można sobie więc od razu zadać pytanie, co w takim razie z postami pochodzącymi ze stron firmowych? Czy tutaj także można się spodziewać znaczących zmian?

Na Facebooku będzie jeszcze więcej treści od rodziny i znajomych

O tym, że posty znajomych mają mieć pierwszeństwo przed treściami publikowanymi przez właścicieli stron, pisaliśmy już na początku 2018 roku (czytaj nasz artykuł „Duża zmiana dla właścicieli stron na Facebooku”). Pisaliśmy wtedy, że Facebook wraca do swoich korzeni, czyli będzie medium społecznościowym „służącym przede wszystkim wzmacnianiu więzi między bliskimi sobie ludźmi”.

Teraz, prawie 1,5 roku po tamtych zapowiedziach, widać, że Facebook nadal będzie szedł w tym kierunku – w tekście, opublikowanym 16 maja na swoim blogu, Facebook zapowiedział dwie duże aktualizacje w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie użytkowników:

  • jeden z algorytmów priorytetowo traktuje posty tych znajomych, z którymi wiążą nas aktywności na Facebooku (oznaczanie na wspólnych zdjęciach, reagowanie i komentowanie tych samych postów, itp.); jak dodaje FB, nie oznacza to jednak, że użytkownik będzie widział posty tylko tych znajomych – po prostu będą się one wyświetlać wyżej niż posty innych użytkowników;
  • drugi z algorytmów odpowiada natomiast za ustalenie, które z linków użytkownik może uznać za „najbardziej wartościowe” – to właśnie te linki będą publikowane wyżej niż pozostałe. W jaki sposób FB będzie wybierał linki „najbardziej wartościowe”? Pod uwagę mają być brane m.in. informacja o tym, kto jest autorem postu z linkiem i jakie wzbudził on zaangażowanie innych użytkowników (komentarze, reakcje czy polubienia).

Posty ze stron firmowych pójdą na Facebooku w odstawkę?

Zapowiedzi Facebooka oznaczają jedno – posty z firmowych stron będą po prostu odsuwane na dalszy plan, co z praktyce oznacza cięcie organicznych zasięgów. Pisaliśmy już o tym na początku 2018 roku, poza tym także sam Facebook podpowiadał wtedy rozwiązania, które pozwalały w dłuższym okresie czasu budować swoją społeczność – można tego dokonać np. dzięki opcji „Wyświetlaj najpierw” (dzięki temu posty z danej strony będą wyświetlane w górnej części aktualności) czy publikacji treści, które generują rozmowy między użytkownikami, np. dyskusje w grupach, informacje od lokalnych firm (także o lokalnych wydarzeniach) i wiadomości. Teraz do tego grona doszedł kolejny pomysł – promowanie przez algorytmy linków czy postów, udostępnianych przez naszych znajomych. 

Choć rady te są bez wątpienia przydane i przy konsekwentnych działaniach w dłuższym okresie mogą przynieść spore korzyści, to jednak strategia obecności na Facebooku coraz częściej będzie musiała zawierać także płatne działania – podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google i kampanii Google Ads (AdWords) (w tym wypadku płatne reklamy publikowane są nad wynikami organicznymi).

Czytaj także: Jaka strategia działania na Facebooku będzie najlepsza?

Słowa kluczowe

  • facebook

Najnowsze artykuły

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?

Na czym polegają kampanie lokalne w Google Ads?

Kampanie lokalne pomagają doprowadzić klientów do realnie istniejącego miejsca – sklepu stacjonarnego, restauracji czy hotelu. Jak z nich korzystać?

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

Reklamy TrueView, zachęcające do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów wideo Google. Czy reklamodawcy mogą się spodziewać wzrostu konwersji?