Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

W najbliższych tygodniach użytkownicy i prowadzący strony na Facebooku znów mogą się spodziewać zmian w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie.

„Nie chodzi nam o długość czasu, który użytkownik spędza w naszym serwisie, tylko o jego jakość” – tłumaczy Facebook, zapowiadając wprowadzenie zmian w w swoich algorytmach. Teraz użytkownicy mają widzieć jeszcze więcej treści od swoich znajomych i rodziny. Po publikacji takiej informacji można sobie więc od razu zadać pytanie, co w takim razie z postami pochodzącymi ze stron firmowych? Czy tutaj także można się spodziewać znaczących zmian?

Na Facebooku będzie jeszcze więcej treści od rodziny i znajomych

O tym, że posty znajomych mają mieć pierwszeństwo przed treściami publikowanymi przez właścicieli stron, pisaliśmy już na początku 2018 roku (czytaj nasz artykuł „Duża zmiana dla właścicieli stron na Facebooku”). Pisaliśmy wtedy, że Facebook wraca do swoich korzeni, czyli będzie medium społecznościowym „służącym przede wszystkim wzmacnianiu więzi między bliskimi sobie ludźmi”.

Teraz, prawie 1,5 roku po tamtych zapowiedziach, widać, że Facebook nadal będzie szedł w tym kierunku – w tekście, opublikowanym 16 maja na swoim blogu, Facebook zapowiedział dwie duże aktualizacje w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie użytkowników:

Posty ze stron firmowych pójdą na Facebooku w odstawkę?

Zapowiedzi Facebooka oznaczają jedno – posty z firmowych stron będą po prostu odsuwane na dalszy plan, co z praktyce oznacza cięcie organicznych zasięgów. Pisaliśmy już o tym na początku 2018 roku, poza tym także sam Facebook podpowiadał wtedy rozwiązania, które pozwalały w dłuższym okresie czasu budować swoją społeczność – można tego dokonać np. dzięki opcji „Wyświetlaj najpierw” (dzięki temu posty z danej strony będą wyświetlane w górnej części aktualności) czy publikacji treści, które generują rozmowy między użytkownikami, np. dyskusje w grupach, informacje od lokalnych firm (także o lokalnych wydarzeniach) i wiadomości. Teraz do tego grona doszedł kolejny pomysł – promowanie przez algorytmy linków czy postów, udostępnianych przez naszych znajomych. 

Choć rady te są bez wątpienia przydane i przy konsekwentnych działaniach w dłuższym okresie mogą przynieść spore korzyści, to jednak strategia obecności na Facebooku coraz częściej będzie musiała zawierać także płatne działania – podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google i kampanii Google Ads (AdWords) (w tym wypadku płatne reklamy publikowane są nad wynikami organicznymi).

Czytaj także: Jaka strategia działania na Facebooku będzie najlepsza?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.