Reklamodawcy, którzy będą chcieli wyświetlić się na konkretną frazę, nie muszą liczyć wyłącznie na dopasowanie ścisłe w słowach kluczowych. W ten sam sposób mają bowiem działać dopasowanie do wyrażenia oraz dopasowanie przybliżone – pomóc w tym ma analiza intencji użytkowników, którzy dokonują wyszukiwań.
Od kilku lat Google ma ambicję jak najdokładniejszego dopasowania reklam Google Ads do faktycznych wyszukiwań (a więc tak naprawdę potrzeb) użytkowników. Jak podaje Google na swojej stronie:
Od 2019 r. nasz zespół badawczy znacznie ulepszył sposób interpretacji języka, zapytań czy intencji, które przyświecają nam przy wyszukiwaniu. Technologia ta jest teraz wykorzystywana przy słowach kluczowych - tak, by połączyć reklamodawcę z większą liczbą osób poszukujących oferty. Ponieważ słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym może być dopasowane do różnych zapytań, ta technologia jest szczególnie przydatna w przypadku dopasowania przybliżonego.
(...) Dopasowanie przybliżone może teraz pomóc Ci znaleźć trafniejszy ruch o większej skuteczności przy jednoczesnym użyciu mniejszej liczby słów kluczowych.
Przy ustalaniu, na jakie słowa kluczowe reklama tekstowa Google Ads ma się wyświetlać, pomocne są dopasowania słów kluczowych. Umożliwiają one lepszą kontrolę nad tym, na jakie frazy reklama ma się wyświetlać lub na jakie ma się w ogóle nie pojawiać. A to właśnie odpowiedni dobór słów kluczowych w dużej mierze przesądza o skuteczności kampanii.
Reklamodawcy mają do wyboru cztery typy dopasowani (przypomnijmy - jakiś czas temu z kampanii zniknął modyfikator dopasowania przybliżonego):
W przypadku ustawienia dopasowania przybliżonego wyszukiwana fraza może być bardzo luźno powiązana z reklamą, w przypadku dopasowania ścisłego natomiast reklama ma się wyświetlać na tę konkretną frazę.
I to właśnie dopasowanie ścisłe dotknęły kilka miesięcy temu spore zmiany.
Od lutego w dopasowaniu ścisłym ma znaczenie nie tylko sama fraza, ale i intencja użytkownika, który tego wyszukiwania dokonuje oraz sygnały świadczące o trafności reklamy (czytaj więcej w naszym artykule „Zmiany w dopasowaniu ścisłym w kampaniach Google Ads”). Google oszacuje to na podstawie znaczenia wyszukiwanego hasła, znaczenia fraz, które znajdą się w danej grupie reklam oraz treści na podstronie, na którą kierują reklamy. Z tego powodu Google zaleca teraz reklamodawcom dokonanie kilku zmian w kampaniach, w tym odpowiednie pogrupowanie słów kluczowych na wybrane grupy reklam - tak, by frazy były odpowiednio powiązane ze sobą oraz treściami reklam.
Czytaj także:
Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?
Google zamierza uprościć typy dopasowań słów kluczowych
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy