Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zamierza uprościć typy dopasowań słów kluczowych

Nowe rozwiązania, które mają zostać wprowadzone w kampaniach Google Ads jeszcze w lutym 2021 r., będą dotyczyć dwóch dopasowań słów kluczowych: dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego.

Obecnie reklamodawcy w kampaniach Google Ads mają do wyboru pięć dopasowań słów kluczowych, które pozwalają na bardziej precyzyjne wyświetlanie reklam tekstowych na wyszukiwane frazy (w praktyce oznacza to więc lepsze i bardziej efektywne wykorzystanie budżetu).

Wśród nich można znaleźć:

  • dopasowanie przybliżone - w przypadku tego ustawienia reklama będzie się wyświetlała także w tych przypadkach, gdy użytkownik użył wyrazu podobnego lub synonimu,
  • modyfikator dopasowania przybliżonego - ustawienie to działa podobnie jak dopasowanie przybliżone, jednak przed jednym ze słów wstawiamy tutaj znak +, co oznacza, że to słowo musi się znaleźć w wyszukiwanej frazie, by reklama się wyświetliła,
  • dopasowanie do wyrażenia - to dopasowanie słowa kluczowego oznacza, że reklama wyświetli się na konkretną frazę lub jej odmiany (np. przez przypadki); może się też wyświetlić w przypadku, gdy przed lub za daną frazą znajdzie się dodatkowe słowo,
  • dopasowanie ścisłe - oznacza, że reklama wyświetli się wyłącznie w tych przypadkach, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki tę konkretną frazę (lub jej odmianę); co istotne - obecnie dopasowaniu ścisłym znaczenie będzie ma nie tylko samo słowo kluczowe, ale i intencja użytkownika, który tego wyszukiwania dokonuje (czytaj więcej: Zmiany w dopasowaniu ścisłym w kampaniach Google Ads);
  • dopasowania wykluczające, na które reklama nigdy się nie wyświetli; dzięki temu można zapobiec wyświetleniu reklamy użytkownikowi, który na pewno nie szuka tego, czego dotyczy promowana oferta.

W ostatnich dniach na kontach reklamodawców pojawiła się zapowiedź zmian w dopasowaniu do wyrażenia oraz modyfikatorze dopasowania przybliżonego - dopasowanie do wyrażenia od połowy lutego będzie miało szersze znaczenie niż dotychczas. Oznacza to, że słowa kluczowe dopasowane do wyrażenia oraz frazy z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą mieć jednakowy sposób dopasowania - przy czym kolejność poszczególnych słów nadal będzie miała znaczenie przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania (Google znakomicie opisuje to na przykładzie reklam firm zajmujących się przeprowadzkami - wyjaśnienie można przeczytaj tutaj).

Jeśli więc wprowadzane zmiany oznaczają dublowanie funkcji poszczególnych dopasowań, przyjdzie wkrótce czas na pożegnanie z jednym z nich. Padło na modyfikator dopasowania przybliżonego. Słowa kluczowe z tym dopasowaniem będzie można dodawać do kampanii Google Ads tylko przez najbliższe pół roku - w lipcu dopasowanie to zniknie z dostępnych opcji, a frazy dostępne będą już tylko z ustawieniem dopasowania do wyrażenia.
Na początek zmiany wprowadzone zostaną w kampaniach prowadzonych w następujących językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, niderlandzkim, portugalskim i rosyjskim, potem przyjdzie czas na kolejne kraje.

Czytaj także:
Słownik Google Ads: Dopasowania słów kluczowych
5 ważnych kwestii, które musisz wiedzieć o słowach kluczowych

Przeglądaj powiązane treści:
Ewa Truszkowska

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Ewa Truszkowska
Warto również przeczytać
BLOG
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.