Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zamierza uprościć typy dopasowań słów kluczowych

Nowe rozwiązania, które mają zostać wprowadzone w kampaniach Google Ads jeszcze w lutym 2021 r., będą dotyczyć dwóch dopasowań słów kluczowych: dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego.

Obecnie reklamodawcy w kampaniach Google Ads mają do wyboru pięć dopasowań słów kluczowych, które pozwalają na bardziej precyzyjne wyświetlanie reklam tekstowych na wyszukiwane frazy (w praktyce oznacza to więc lepsze i bardziej efektywne wykorzystanie budżetu).

Wśród nich można znaleźć:

W ostatnich dniach na kontach reklamodawców pojawiła się zapowiedź zmian w dopasowaniu do wyrażenia oraz modyfikatorze dopasowania przybliżonego - dopasowanie do wyrażenia od połowy lutego będzie miało szersze znaczenie niż dotychczas. Oznacza to, że słowa kluczowe dopasowane do wyrażenia oraz frazy z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą mieć jednakowy sposób dopasowania - przy czym kolejność poszczególnych słów nadal będzie miała znaczenie przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania (Google znakomicie opisuje to na przykładzie reklam firm zajmujących się przeprowadzkami - wyjaśnienie można przeczytaj tutaj).

Jeśli więc wprowadzane zmiany oznaczają dublowanie funkcji poszczególnych dopasowań, przyjdzie wkrótce czas na pożegnanie z jednym z nich. Padło na modyfikator dopasowania przybliżonego. Słowa kluczowe z tym dopasowaniem będzie można dodawać do kampanii Google Ads tylko przez najbliższe pół roku - w lipcu dopasowanie to zniknie z dostępnych opcji, a frazy dostępne będą już tylko z ustawieniem dopasowania do wyrażenia.
Na początek zmiany wprowadzone zostaną w kampaniach prowadzonych w następujących językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, niderlandzkim, portugalskim i rosyjskim, potem przyjdzie czas na kolejne kraje.

Czytaj także:
Słownik Google Ads: Dopasowania słów kluczowych
5 ważnych kwestii, które musisz wiedzieć o słowach kluczowych

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.