Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zamierza uprościć typy dopasowań słów kluczowych

Nowe rozwiązania, które mają zostać wprowadzone w kampaniach Google Ads jeszcze w lutym 2021 r., będą dotyczyć dwóch dopasowań słów kluczowych: dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego.

Obecnie reklamodawcy w kampaniach Google Ads mają do wyboru pięć dopasowań słów kluczowych, które pozwalają na bardziej precyzyjne wyświetlanie reklam tekstowych na wyszukiwane frazy (w praktyce oznacza to więc lepsze i bardziej efektywne wykorzystanie budżetu).

Wśród nich można znaleźć:

W ostatnich dniach na kontach reklamodawców pojawiła się zapowiedź zmian w dopasowaniu do wyrażenia oraz modyfikatorze dopasowania przybliżonego - dopasowanie do wyrażenia od połowy lutego będzie miało szersze znaczenie niż dotychczas. Oznacza to, że słowa kluczowe dopasowane do wyrażenia oraz frazy z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą mieć jednakowy sposób dopasowania - przy czym kolejność poszczególnych słów nadal będzie miała znaczenie przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania (Google znakomicie opisuje to na przykładzie reklam firm zajmujących się przeprowadzkami - wyjaśnienie można przeczytaj tutaj).

Jeśli więc wprowadzane zmiany oznaczają dublowanie funkcji poszczególnych dopasowań, przyjdzie wkrótce czas na pożegnanie z jednym z nich. Padło na modyfikator dopasowania przybliżonego. Słowa kluczowe z tym dopasowaniem będzie można dodawać do kampanii Google Ads tylko przez najbliższe pół roku - w lipcu dopasowanie to zniknie z dostępnych opcji, a frazy dostępne będą już tylko z ustawieniem dopasowania do wyrażenia.
Na początek zmiany wprowadzone zostaną w kampaniach prowadzonych w następujących językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, niderlandzkim, portugalskim i rosyjskim, potem przyjdzie czas na kolejne kraje.

Czytaj także:
Słownik Google Ads: Dopasowania słów kluczowych
5 ważnych kwestii, które musisz wiedzieć o słowach kluczowych

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.