Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google zarabia na reklamach coraz więcej

05—02—2019

Dominacja Google na światowym rynku reklamy internetowej ciągle rośnie  wynika z podsumowania 2018 roku. Co to oznacza dla reklamodawców?

Notowana na giełdzie spółka Alphabet, do której należy m.in. Google, podała swoje wyniki za IV kwartał 2018 roku, podsumowała też miniony rok. W ostatnich trzech miesiącach przychód Google wyniósł nieco ponad 39 mld dolarów, a zysk wynosi już prawie 10 mld dolarów. Przychód z reklam Google Ads to natomiast 32 miliardy.

Jako ciekawostkę można natomiast dodać, że dobre wyniki Google (lepsze niż prognozowano wcześniej) niekoniecznie wiązały się z poprawą nastroju inwestorów. Po opublikowaniu informacji o wynikach za miniony rok, wartość akcji Alphabetu spadła o 3 proc. Według specjalistów wpływ może mieć na to wysoki poziom kosztów, które w ostatnim kwartale 2018 roku wyniosły ponad 7 miliardów dolarów.

Jakie wnioski można wysnuć z tych informacji?

  1. Dominacja Google na rynku reklamy internetowej nadal jest niezaprzeczalna; kilka dni temu swoje podsumowanie za miniony rok opublikował też Facebook, który w ostatnim kwartale 2018 r. zanotował ponad 16 miliardów przychodów z reklam; ze swoimi wynikami finansowymi Google ciągle pozostawia swojego głównego konkurenta daleko w tyle;
  2. Choć Google inwestuje w różne obszary działalności, to nadal reklama stanowi największą część przychodów i trudno się dziwić, że obszar ten będzie wzmacniany; z ostatnich zapowiedzi i wprowadzanych sukcesywnie nowości wynika, że swojej szansy Google szuka w automatyzacji procesów, która ma pomóc raczej małym przedsiębiorcom, do tej pory nie korzystającym w tego typu promocji.

    Powodów może być kilka, jednak z naszego doświadczenie wynika, że przedsiębiorcy najczęściej uważają, że kampanie są dla nich za trudne do prowadzenia, a zlecenie obsługi agencji Google Ads może trochę kosztować. Z uspokajających komunikatów Google wynika, że dzięki automatyzacji nie trzeba będzie się bać samodzielnego ustawienia kampanii, bo w większości ustawień można zdać się na algorytmy Google. Nic bardziej mylnego - algorytmy te służą przede wszystkim interesowi Google, a nie przedsiębiorcy. Dlatego warto się strzec tak ryzykownych pomysłów jak oddanie Google kontroli nad naszym kontem - czytaj o tym więcej: Google chce przejąć kontrolę nad prowadzeniem kampanii Ads (AdWords).

    Czytaj także: Sprawdź, jakich nowości od Google Ads nie możesz przegapić - cz. 2

  3. Kampania Google Ads to dzisiaj konieczność. Mimo dużego sceptycyzmu w stosunku do najnowszych rozwiązań Google, nie chcemy tutaj zachęcać do rezygnacji z kampanii Google Ads – wręcz przeciwnie. W połowie listopada Związek Pracodawców Branży Internetowej we współpracy z agencją doradczą PwC przygotowały raport „Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce”, z którego wynika nakłady na reklamę w Internecie rosną najszybciej i są motorem napędowym wzrostu całego rynku reklamy. W tym roku – jak podają prognozy - wartość wydatków na reklamę w internecie wzrośnie o 13,3%, osiągając tym samych 33,6% udziału w całym rynku reklamowym w Polsce (cały raport można przeczytać tutaj).

Dlatego prowadzenie kampanii w Internecie jest dziś w zasadzie koniecznością, a jeśli poważnie myślimy o pozyskaniu klientów i wyróżnieniu się na tle konkurencji, promocja za pośrednictwem kampanii Google Ads powinna być naszym pierwszym wyborem.

Dlaczego jest ona kluczowa? Ponieważ – w przeciwieństwie do innych form promocji – reklamy Google Ads (szczególnie te wyświetlane w wyszukiwarce) pojawiają się dokładnie w tym miejscu i w tym czasie, gdy użytkownik szuka czegoś, co być może mamy w swojej ofercie. Oznacza to, że w odpowiednio prowadzonej kampanii zyskuje zarówno Google (gdy płacimy za kliknięcia), jak i firma, która trafia ze swoją ofertą do potencjalnego klienta.

 Czytaj także: Kampania w wyszukiwarce ma przewagę nad kampanią banerową

Słowa kluczowe

  • google
  • google ads
  • facebook

Najnowsze artykuły

Śledzenie równoległe w kolejnych kampaniach Google Ads

Śledzenie równoległe będzie wkrótce dostępne także w kampaniach w sieci reklamowej (tzw. bannerowych) oraz w kampaniach video. A od lipca ma być obowiązkowo wprowadzone u wszystkich reklamodawców.

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

Udział w kliknięciach w kampaniach Google Ads pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę w sieci wyszukiwania.

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie dla programistów i webmasterów pozwalające zwiększyć skuteczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W jaki sposób?