Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zarabia na reklamach coraz więcej

Dominacja Google na światowym rynku reklamy internetowej ciągle rośnie  wynika z podsumowania 2018 roku. Co to oznacza dla reklamodawców?

Notowana na giełdzie spółka Alphabet, do której należy m.in. Google, podała swoje wyniki za IV kwartał 2018 roku, podsumowała też miniony rok. W ostatnich trzech miesiącach przychód Google wyniósł nieco ponad 39 mld dolarów, a zysk wynosi już prawie 10 mld dolarów. Przychód z reklam Google Ads to natomiast 32 miliardy.

Jako ciekawostkę można natomiast dodać, że dobre wyniki Google (lepsze niż prognozowano wcześniej) niekoniecznie wiązały się z poprawą nastroju inwestorów. Po opublikowaniu informacji o wynikach za miniony rok, wartość akcji Alphabetu spadła o 3 proc. Według specjalistów wpływ może mieć na to wysoki poziom kosztów, które w ostatnim kwartale 2018 roku wyniosły ponad 7 miliardów dolarów.

Jakie wnioski można wysnuć z tych informacji?

  1. Dominacja Google na rynku reklamy internetowej nadal jest niezaprzeczalna; kilka dni temu swoje podsumowanie za miniony rok opublikował też Facebook, który w ostatnim kwartale 2018 r. zanotował ponad 16 miliardów przychodów z reklam; ze swoimi wynikami finansowymi Google ciągle pozostawia swojego głównego konkurenta daleko w tyle;
  2. Choć Google inwestuje w różne obszary działalności, to nadal reklama stanowi największą część przychodów i trudno się dziwić, że obszar ten będzie wzmacniany; z ostatnich zapowiedzi i wprowadzanych sukcesywnie nowości wynika, że swojej szansy Google szuka w automatyzacji procesów, która ma pomóc raczej małym przedsiębiorcom, do tej pory nie korzystającym w tego typu promocji.

    Powodów może być kilka, jednak z naszego doświadczenie wynika, że przedsiębiorcy najczęściej uważają, że kampanie są dla nich za trudne do prowadzenia, a zlecenie obsługi agencji Google Ads może trochę kosztować. Z uspokajających komunikatów Google wynika, że dzięki automatyzacji nie trzeba będzie się bać samodzielnego ustawienia kampanii, bo w większości ustawień można zdać się na algorytmy Google. Nic bardziej mylnego - algorytmy te służą przede wszystkim interesowi Google, a nie przedsiębiorcy. Dlatego warto się strzec tak ryzykownych pomysłów jak oddanie Google kontroli nad naszym kontem - czytaj o tym więcej: Google chce przejąć kontrolę nad prowadzeniem kampanii Ads (AdWords).

    Czytaj także: Sprawdź, jakich nowości od Google Ads nie możesz przegapić - cz. 2

  3. Kampania Google Ads to dzisiaj konieczność. Mimo dużego sceptycyzmu w stosunku do najnowszych rozwiązań Google, nie chcemy tutaj zachęcać do rezygnacji z kampanii Google Ads – wręcz przeciwnie. W połowie listopada Związek Pracodawców Branży Internetowej we współpracy z agencją doradczą PwC przygotowały raport „Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce”, z którego wynika nakłady na reklamę w Internecie rosną najszybciej i są motorem napędowym wzrostu całego rynku reklamy. W tym roku – jak podają prognozy - wartość wydatków na reklamę w internecie wzrośnie o 13,3%, osiągając tym samych 33,6% udziału w całym rynku reklamowym w Polsce (cały raport można przeczytać tutaj).

Dlatego prowadzenie kampanii w Internecie jest dziś w zasadzie koniecznością, a jeśli poważnie myślimy o pozyskaniu klientów i wyróżnieniu się na tle konkurencji, promocja za pośrednictwem kampanii Google Ads powinna być naszym pierwszym wyborem.

Dlaczego jest ona kluczowa? Ponieważ – w przeciwieństwie do innych form promocji – reklamy Google Ads (szczególnie te wyświetlane w wyszukiwarce) pojawiają się dokładnie w tym miejscu i w tym czasie, gdy użytkownik szuka czegoś, co być może mamy w swojej ofercie. Oznacza to, że w odpowiednio prowadzonej kampanii zyskuje zarówno Google (gdy płacimy za kliknięcia), jak i firma, która trafia ze swoją ofertą do potencjalnego klienta.

 Czytaj także: Kampania w wyszukiwarce ma przewagę nad kampanią banerową

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.